google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
آیا آغاز جنگ زمینی اسرائیل با لبنان در ساعات آینده محتمل است؟
یک رسانه امریکایی از ورود نیروهای کماندو رژیم صهیونیستی به خاک لبنان به منظور فراهم کردن مقدمات آغاز حمله زمینی به این کشور خبر داد. شبکه سی ان ان به نقل از ۲ منبع مطلع اعلام کرد: نیروهای ویژه اسرائیل (کماندو) در روزهای اخیر عملیات نفوذ در داخل خاک لبنان انجام داده اند. به گزارش انصار، طبق گفته این منابع، این عملیات به منظور مقدمه چینی برای حمله زمینی به لبنان انجام شده است. در همین راستا، رسانه های صهیونیستی نیز اعلام کردند که حمله زمینی به خاک لبنان طی ساعات آینده آغاز خواهد شد. سی بی اس نیز به نقل از یک مقام امریکایی فاش کرد: اسرائیل به دولت امریکا اطلاع داده است که عملیات زمینی علیه جنوب لبنان قریب الوقوع است و احتمالا امشب آغاز می شود.پیش از این شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم از آغاز مرحله بعدی جنگ علیه لبنان در آینده نزدیک خبر داد. گالانت با وجود شهادت صدها غیرنظامی لبنانی و مجروح شدن هزاران غیرنظامی دیگر در حملات چند روز گذشته رژیم صهیونیستی، مدعی شد که این جنگ، علیه حزب الله است و افزود: مرحله بعدی جنگ علیه حزب الله بزودی آغاز خواهد شد و این جنگ عامل مهمی در تغییر وضعیت امنیتی خواهد بود. ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. طبق گزارش وزارت صحت لبنان، این حملات تا این لحظه صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است. حزب الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد؛ عملیات های خود علیه مواضع و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد. پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد که امریکا در حال اعزام چند هزار نیروی دیگر به منطقه خاورمیانه است تا در صورت لزوم آماده دفاع از اسرائیل و تقویت امنیت باشد.سابرینا سینگ سخنگوی پنتاگون گفت که افزایش حضور نیروها از طریق اسکادران های متعدد جت های جنگنده حاصل خواهد شد. خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: پرسونل اضافی امریکایی شامل اسکادران جنگنده های F-15E Strike Eagle، F-16، A-10 و F-22 و پرسو نل مورد نیاز برای پشتیبانی از آنها است. قرار بود جنگنده ها جایگزین اسکادران هایی شوند که پیشتر آنجا بودند اما در عوض، هر دو اسکادران موجود از قبل و اعزامی های جدید در جای خود باقی می مانند تا نیروی هوایی را دو برابر کنند. روز یکشنبه، لوید آستین، وزیر دفاع امریکا نیز اعلام کرد که به طور موقت حضور ناو گروه یو اس اس آبراهام لینکلن و اسکادران های مرتبط با آن را در منطقه تمدید می کند. سینگ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که جنگنده ها برای کمک به خروج نیروها آنجا نیستند، «آنها برای حفاظت از نیروهای امریکایی در آنجا حضور دارند.»
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





