درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-19  |  2024-05-08  |  بروز شده در: 1403/02/18 - 14:17:0 FA | AR | PS | EN
نیاز مندی47 درصدر از جمعیت افغانستان به کمک های بشردوستانه             تخریب 10 هکتار زمین از اثر سیلاب‌های اخیر در افغانستان             ممنوعیت کتاب‌های چاپ ایران در افغانستان، شایعه یا واقعیت؟            اعتراض‌های پناهجویان سرگردان افغان در اندونیزیا            حکومت طالبان با تغییر نیروهای مبارزه با کشت خشخاش در بدخشان موافقت کرد            جریان تحقیقات در مورد قتل ناکامورا در افغانستان متوقف شده است            پوتین دستور رزمایش سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرده است            تیم‌های ملی فوتسال مردان و زنان افغانستان در جایگاه ۳۰ و ۴۸ جهان قرار گرفتند            ایران برای همکاری هسته‌ای با عربستان اعلام آمادگی کرد             حمله به رفح به یک فاجعه انسانی بزرگتر منجر خواهد شد             جنگ غزه شمشیر دولبه ای که می تواند به نفع یا زیان بایدن باشد            شکست سنگین منچستریونایتد مقابل کریستال پالاس            پرده برداری یک افسر بریتانیایی از جنایت‌های جنگی در افغانستان            سفر مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران             استقبال کی‌یف از انتقال نیرو‌های خارجی به جبهه های جنگ            






تاریخ نشر: 1398/12/24 - 11:35:1
تعداد بازدید: 599
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

سیدحسن نصرالله: جنایت‌های آمریکا، پاسخ‌ عراقی‌ها را به دنبال خواهد داشت
سیدحسن نصرالله: جنایت‌های آمریکا، پاسخ‌ عراقی‌ها را به دنبال خواهد داشت

دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن محکوم کردن حملات تروریستی آمریکا علیه نیروهای مقاومت در عراق، تأکید کرد: جنایت‌هایی که نیروهای آمریکایی در عراق مرتکب شده‌اند، پاسخ عراقی‌ها را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری انصار به نقل از ایسنا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (جمعه) در این سخنرانی اعلام کرد، مبارزه با کرونا، نبردی جهانی است. او تصریح کرد: ویروس کرونا به نخستین دغدغه در تمامی جهان تبدیل شده و تنها منحصر به غرب آسیا نیست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین خاطرنشان کرد: ما باید خودمان را در میدان جنگ با ویروس کرونا در نظر بگیریم زیرا این جنگ، منحصر به یک شهر و روستا نیست بلکه جنگی جهانی است و مردم جهان با آن درگیر هستند.

نصرالله ادامه داد: در بحبوحه این جنگ دشمنان و اشخاصی وجود دارند که مورد هدف قرار گرفتند و اشخاصی که مورد هدف قرار نگرفته‌اند باید با دشمنان مقابله کنند. گزینه ما در این جنگ، مقاومت کردن در مقابل دشمنی است که به وبایی بین‌المللی بدل شده است و نباید در برابر آن تسلیم و ناامید باشیم.

وی همچنین گفت: همچنان اکثر موارد کرونا، مجهول و نامشخص است و نیاز به تحلیل و بررسی در خصوص آن وجود دارد. نباید در برابر این ویروس تسلیم شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: پیشگیری بهترین گزینه در شرایط کنونی است و ما از شهروندان لبنانی می‌خواهیم به دستورالعمل‌های اعلام شده جهت ممانعت از ابتلا به ویروس کرونا عمل کنند.

سیدحسن نصرالله اظهار کرد: در این جنگ آنچه نیاز داریم، همکاری است و باید با روحیه اخلاقی با کووید-۱۹ مقابله کنیم.

وی در ادامه افزود: کرونا در تمامی مراحل مختلف زندگی مردم و کره زمین تأثیر گذاشته و ما با دشمنی روبه‌رو هستیم که تهدید آن واضح، روشن و بزرگ است. ما باید مسئولیت‌پذیر باشیم نه این که بترسیم و تسلیم شویم.

او گفت: کرونا که یک دشمن قلمداد می‌شود، یک عنصر مجهول و ناشناخته در تمامی ابعاد است و خطرات و پیامدهای آن واضح است و تهدید بزرگی محسوب می‌شود؛ چرا که بر زندگی تمامی اشخاص تاثیر می‌گذارد.

وی همچنین اظهار داشت: در نبرد با ویروس کرونا به شفافیت و صداقت نیاز مبرمی وجود دارد و هر شخصی که احساس می‌کند به این ویروس مبتلا شده یا علائم آن را دارد، باید واقعیت را بگوید یا به بیمارستان برود و درمان شود و یا قرنطینه را آغاز کند. عمل کردن به دستورالعمل‌های مربوط به کرونا مستحب نیست بلکه یکی از واجبات شرعی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان کرد: وظیفه شرعی هر شخص این است که از جان خود و خانواده خود محافظت کند. باید به این دستورالعمل‌های ارائه شده مربوط به ویروس کرونا عمل کرد تا بتوان این ویروس را به شکست کشاند. بخش سلامت و بهداشت در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند.

وی افزود: وزارت بهداشت لبنان در تعامل با این ویروس شفاف بوده است و اخبار منتشر شده در خصوص پنهان کردن آمار و ارقام دقیق از سوی وزارت بهداشت و حزب‌الله، عاری از صحت است.

سید حسن نصرالله گفت: نباید به ویروس کرونا از دیدگاه مذهبی و نژادی نگاه کنیم بلکه ما با نبرد کاملاً انسانی رو به رو هستیم و از همین دیدگاه باید با آن مبارزه کنیم. از منظر دینی، اخلاقی و حقوقی باید برای حفاظت از روح و روان انسان‌ها تلاش کنیم. در روز قیامت از همگان در خصوص وظیفه‌شان در قبال حفاظت از جان مردم پرسش خواهد شد.

وی تصریح کرد: در نبرد با کرونا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و تیم او بزرگ‌ترین دروغگو در روی کره زمین هستند.

وی با اشاره به سخنان مسئولان آمریکایی درباره پیشنهاد کمک به ایران، گفت: ایران به کمک آمریکا جهت مقابله با ویروس کرونا نیاز ندارد بلکه خواستار لغو تحریم‌ها است. آمریکا و انگلیس آمار واقعی مبتلایان به این ویروس را مخفی کرده‌اند و رئیس‌جمهوری آمریکا سعی داشت خطر ویروس کرونا را اندک و ناچیز وانمود کند. شماتت رسانه‌های عربی در خلیج فارس علیه ایران و مسئولان این کشور، کار خوبی نیست زیرا خیلی از آنها در خط مقدم مقابله با این ویروس به آن مبتلا شده‌اند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: همبستگی اجتماعی امروزه امری ضروری است. ما توصیه می‌کنیم در مقابله با ویروس کرونا از تجربه‌های تمامی کشورها از جمله ایران و چین و حتی آمریکا استفاده کنیم و حزب‌الله آماده است تا تمامی امکانات و کادر بیمارستانی و پزشکی و همچنین تمامی توانمندی‌های انسانی خود را جهت مقابله با کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد. دولت لبنان نبرد با کرونا را مدیریت کرده و تصمیم‌گیری در خصوص اعلام وضعیت اضطراری در زمانی که وقت آن فرا برسد، مسئولیت آن است. نبرد با ویروس کرونا صبر، استقامت، امید و ایمان به خدا را می‌طلبد.

او خطاب به شهروندان لبنانی گفت: ما توصیه می کنیم در منزل خود بمانید؛ چرا که بهترین اقدام جهت جلوگیری از این ویروس قرنطینه در منزل است. بی‌جهت نباید از خانه خارج شد؛ مگر برای انجام کارهای واجب و ضروری. ما می‌خواهیم در منزل خود نماز بخوانید و از برگزاری مراسم شادی، دینی و حتی تشییع شهدا اجتناب کنید.

وی گفت: ما از بانک‌ها می خواهیم به وظایف خود در این زمینه عمل کنند و به سوی دولت و بخش بهداشت دست یاری دراز کنند تا کشور در نبرد با این ویروس پیروز شود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد که ایجاد ترس و اضطراب و انتشار اخبار دروغ و ناامیدکننده در بین مردم، جرم محسوب می‌شود.

سیدحسن نصرالله ضمن محکوم کردن حملات تروریستی آمریکا علیه نیروهای مقاومت در عراق، تأکید کرد: جنایت‌هایی که نیروهای آمریکایی در عراق مرتکب شده‌اند، پاسخ عراقی‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در ایران، اشخاصی که در حین نبرد با ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند، شهید قلمداد می‌شوند و امیدواریم این امر در لبنان نیز عملی شود.

 

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/14614


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

پوتین دستور رزمایش سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرده است


حمله به رفح به یک فاجعه انسانی بزرگتر منجر خواهد شد


استقبال کی‌یف از انتقال نیرو‌های خارجی به جبهه های جنگ


نخستین گروه از نیروهای اعزامی فرانسه در اوکراین مستقر شد


خروج هیات مذاکره کننده حماس از قاهره


غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند


تاکید "آستین" بر لزوم طرح مطمئن برای خروج غیر نظامیان از رفح


سازمان ملل از قحطی تمام عیار در شمال غزه خبر داد


یونیسف از وقوع فاجعه در رفح هشدار داد


پایگاه امریکا در شرق سوریه مورد حمله قرار گرفت


تلاش اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته امریکایی


روسیه از سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی خبر داد


اعلام رسمی توقف روابط تجاری با اسرائیل از سوی ترکیه


بازسازی ویرانی های غزه ۸۰ سال وقت می خواهد


غرب برای اوکراین مجوز حمله به خاک روسیه را داده است


بازداشت 41 تن به اتهام همکاری با داعش در ترکیه


معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع امریکا را قطع کردند


حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است


ممنوعیت واردات اورانیوم روسیه به امریکا


امریکا در تلاش دیکتاتوری دیجیتالی بر جهان است


واشنگتن باید انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند


هیات حماس قاهره را برای رایزنی‌های بیشتر ترک کرد


تشدید تلاش ها برای آتش‌بس در جنگ غزه


امریکا توان شکست روسیه را ندارد


زلنسکی یکبار دیگر خواستار عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو شد





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

افتتاح اتاق تجارت قزاقستان در هرات

نیاز مندی47 درصدر از جمعیت افغانستان به کمک های بشردوستانه

تخریب 10 هکتار زمین از اثر سیلاب‌های اخیر در افغانستان

ممنوعیت کتاب‌های چاپ ایران در افغانستان، شایعه یا واقعیت؟

اعتراض‌های پناهجویان سرگردان افغان در اندونیزیا

حکومت طالبان با تغییر نیروهای مبارزه با کشت خشخاش در بدخشان موافقت کرد

جریان تحقیقات در مورد قتل ناکامورا در افغانستان متوقف شده است

پوتین دستور رزمایش سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرده است

تیم‌های ملی فوتسال مردان و زنان افغانستان در جایگاه ۳۰ و ۴۸ جهان قرار گرفتند

ایران برای همکاری هسته‌ای با عربستان اعلام آمادگی کرد

حمله به رفح به یک فاجعه انسانی بزرگتر منجر خواهد شد

جنگ غزه شمشیر دولبه ای که می تواند به نفع یا زیان بایدن باشد

شکست سنگین منچستریونایتد مقابل کریستال پالاس

پرده برداری یک افسر بریتانیایی از جنایت‌های جنگی در افغانستان

سفر مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران

استقبال کی‌یف از انتقال نیرو‌های خارجی به جبهه های جنگ

بیش از یک ونیم میلیون خریطه سیروم به عراق صادر شد

جامعه بین‌المللی 24 میلیون دالر به بخش صحت افغانستان کمک می کند

آغاز کار اعمار بند چکدم پکتیکا

بازداشت شهروندان افغانستان در ترکیه

نخستین گروه از نیروهای اعزامی فرانسه در اوکراین مستقر شد

توزیع جواز کار برای ۳۰ هزار زن در یک سال گذشته

خروج هیات مذاکره کننده حماس از قاهره

غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند

به تعامل بشردوستانه با حکومت طالبان ادامه می دهیم


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.