درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-20  |  2024-05-09  |  بروز شده در: 1403/02/20 - 09:56:3 FA | AR | PS | EN
خواست متقی از بنیاد آغاخان؛ برای فراهم نمودن تداوی مریضان سرطانی             دارایی های مسدود شده روسیه صرف دفاع از اوکراین می شود            منع شدن تمام خبرنگاران از همکاری با افغانستان انترنشنال از سوی حکومت طالبان             تلاش‌‌ها برای گسترش حکومتداری الکترونیکی در افغانستان            گفتگوی مقامات حکومت طالبان و ایران در کابل            گروه داعش مسئولیت انفجار بدخشان را برعهده گرفت            مانعی برای اجرای پروژه تاپی در افغانستان وجود ندارد            حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است            خوسلو با چاشنی کامبک رئال را به فاینل رساند            تعلیق ارسال محموله تسلیحاتی به اسرائیل به دستور بایدن            تکمیل سه پروژه انکشافی در ولایت پروان             پایان اولین نمایشگاه ملی قرآنی در کابل            نائب قهرمانی قیس علی‌زاده در رقابت های مشت‌زنی آسیا            گفتگوی مقام‌های پاکستانی و ازبکستانی در مورد خط آهن افغان - ترانس             فرار 300 هزار نظامی اوکراین از میدان های نبرد            






تاریخ نشر: 1397/12/14 - 09:42:1
تعداد بازدید: 933
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

اعضای جدید کمیسیون‌های انتخابات افغانستان چه کسانی هستند؟

اعضای جدید کمیسیون‌های انتخابات افغانستان امروز، دوشنبه ( ۱۳حوت/اسفند) با حضور رئیس‌جمهوری این کشو سوگند یاد کردند و رسما به کار شان آغاز کردند.

ریاست جمهوری افغانستان دیروز در فرمان‌هایی اعضای کمیسیون‌های مستقل انتخابات، شکایت‌های انتخابات و رئیس دبیرخانه این دو کمیسیون را معرفی کرد. این اعضا روز جمعه گذشته با رای نامزدان ریاست جمهوری افغانستان انتخاب شده بودند.

چهره‌های جدید کمیسیون‌های انتخابات افغانستان چه کسانی هستند؟

اورنگ زیب،برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون انتخابات معرفی شده است. او از ولایت پکتیا در جنوب شرق افغانستان است. آقای اورنگ‌ زیب دانش‌آموخته رشته زراعت/کشاورزی و نامزد حزب وحدت ملی افغانستان در این پست بوده است. او قبل از این به عنوان معاون مالی و اداری کمیسیون انتخابات افغانستان کار کرده است.

محمد حنیف دانشیار، برای مدت پنج سال به عنوان عضو این کمیسیون انتخاب و از ولایت غزنی افغانستان است. آقای دانشیار دانش‌آموخته فلسفه و جامعه شناسی است. او توسط حزب انسجام ملی افغانستان نامزد این پست معرفی شده بود و قبل از این به عنوان سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان کار کرده است.

مولانا محمد عبدالله، برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون انتخابات افغانستان معرفی شده و از ولایت پنجشیر در شمال کابل است. او دانش‌آموخته رشته حقوق بوده و توسط نهادهای جامعه مدنی نامزد این پست معرفی شده بود. آقای عبدالله قبل از این در رسانه‌های افغانستان نیز کار کرده است.

هفت عضو و رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات به ترتیب (از راست به چپ) ردیف بالا: اورنگ زیب، محمد حنیف دانشیار، مولانا محمد عبدالله؛ ردیف پایین: سید عصمت الله مل، حوا علم نورستانی، رحیمه ظریفی، مسافر قوقندی و حبیب الرحمان ننگ

سید عصمت الله مل، برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون انتخابات افغانستان معرفی شده است. او از ولایت بلخ در شمال افغانستان است و در رشته مهندسی درس خوانده است. او توسط حزب اجماع روشنگران ملی افغانستان نامزد عضویت در کمیسیون انتخابات افغانستان معرفی شده بود.

حوا علم نورستانی، برای مدت سه سال به این سمت معرفی شده است. او متولد ولایت کابل و دانش‌‎آموخته حقوق است. خانم نورستانی توسط جبهه‌ ملی نجات افغانستان به این سمت نامزد شده بود. خانم نورستانی قبل از این نماینده مردم نورستان درمجلس نمایندگان بود و درانتخابات دور هفدهم مجلس از کابل نامزد شد که در فهرست ابتدای برندگان راه نیافت.

رحیمه ظریفی، نیز برای مدت سه سال به عنوان کمیسر کمیسیون انتخابات افغانستان انتخاب شده است. خانم ظریفی متولد ولایت بلخ در شمال افغانستان و دانش آموخته رشته مدیریت بازرگانی است. او برای عضویت در کمیسیون انتخابات از طرف نهادهای جامعه مدنی نامزد شده بود.

مسافر قوقندی، برای مدت سه سال به عنوان عضو کمیسیون انتخابات افغانستان انتخاب شده است. او از ولایت فاریاب در شمال افغانستان است. دانش آموخته علوم اجتماعی بوده و از طرف حزب اعتدال ملی برای احراز این سمت معرفی شده بود. او قبل از این سخنگوی وزارت صنعت و تجارت افغانستان بود.

حبیب‌الرحمان ننگ، نیز به عنوان رئیس دارالانشاء/دبیرخانه‌ کمیسیون مستقل انتخابات تعیین شده است. او دانش آموخته رشته پزشکی است. آقای ننگ برای از طرف نهادهای جامعه مدنی نامزد عضویت به این کمیسیون شده بود.

زهره بیان شینواری، برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی افغانستان معرفی شده است. او متولد ولایت پروان در شمال کابل است. خانم شینواری دانش آموخته رشته حقوق است و از طرف حزب صلح ملی برای این سمت معرفی شده بود.

اعضای کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی و رئیس دبیرخانه این نهاد به (از راست) ردیف بالا: زهره بیان شینواری، محمد قاسم الیاسی، مولوی دین محمد عظیمی؛ ردیف پایین: سید قطب الدین رویدار، محمد یونس طغرا و چمن شاه اعتمادی

محمد قاسم الیاسی، برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی افغانستان تعیین شده است. آقای الیاسی متولد ولایت غزنی و در رشته فلسفه دکترا دارد. او از طرف حزب حرکت اسلامی افغانستان به این سمت نامزد شده بود. آقای الیاسی در کابل استاد دانشگاه است و در انتخابات پارلمانی امسال نیز شرکت کرده بود، اما در فهرست ابتدایی برندگان نامش دیده نمی‌شود.

مولوی دین محمد عظیمی، برای مدت پنج سال به عنوان عضو کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی معرفی شده است. آقای عظیمی از ولایت غور و کارشناسی ارشد خود را در رشته جزا و جرم‌شناسی گرفته است. او از طرف حزب جمعیت برای احراز این سمت نامزد شده بود. او قبل از این عضویت در مجلس نمایندگان افغانستان را نیز در کارنامه دارد.

سید قطب الدین رویدار، برای مدت سه سال به عنوان عضو کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی معرفی شده است. آقای رویدار دانش آموخته رشته شرعیات است و از طرف حزب حرکت مردم افغانستان به این سمت نامزد شده بود. او در انتخابات پارلمانی گذشته از حوزه کابل نامزد بود که در فهرست ابتدایی برندگان کابل راه نیافت.

محمد یونس طغرا، برای مدت سه سال به عضویت کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان معرفی شده و از ولایت فاریاب در شمال افغانستان است. او دانش آموخته رشته مدیریت است و از طرف حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان برای احراز این سمت معرفی شد. او در انتخابات پارلمانی گذشته نامزد بود اما در فهرست ابتدایی برندگان نتوانست راه یابد.

چمن‌شاه اعتمادی، به عنوان رئیس دبیرخانه کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان معرفی شده، او از ولایت غزنی و دانش آموخته علوم دینی است. او از طرف حزب وحدت اسلامی افغانستان به این سمت نامزد شده بود. آقای اعتمادی قبل از این نماینده مردم غزنی در مجلس نمایندگان بود.

 

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/10424


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

منع شدن تمام خبرنگاران از همکاری با افغانستان انترنشنال از سوی حکومت طالبان


تلاش‌‌ها برای گسترش حکومتداری الکترونیکی در افغانستان


گفتگوی مقامات حکومت طالبان و ایران در کابل


گروه داعش مسئولیت انفجار بدخشان را برعهده گرفت


حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است


نزاع بر سر محو کشت کوکنار در بدخشان خاتمه یافته است


داعش از پاکستان برای حملاتش در افغانستان استفاده می‌کند


دیدار متقی با یک هیئت سازمان ملل متحد در کابل


به ادعای پاکستان؛ طرح حمله به انجنیران چینی در افغانستان ریخته شده بود


نیاز مندی47 درصدر از جمعیت افغانستان به کمک های بشردوستانه


اعتراض‌های پناهجویان سرگردان افغان در اندونیزیا


حکومت طالبان با تغییر نیروهای مبارزه با کشت خشخاش در بدخشان موافقت کرد


جریان تحقیقات در مورد قتل ناکامورا در افغانستان متوقف شده است


پرده برداری یک افسر بریتانیایی از جنایت‌های جنگی در افغانستان


بازداشت شهروندان افغانستان در ترکیه


به تعامل بشردوستانه با حکومت طالبان ادامه می دهیم


هیئت حکومت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی شرکت می کند


طالبان از اعزام یک هیأت به سرپرستی فصیح‌الدین فطرت به بدخشان خبر داد


برای بهبود روابط پاکستان و حکومت طالبان مجازات می‌شوم


یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند


ذکیه وردک از سرکنسولی افغانستان در ممبئی استعفا داد


گزارش یوناما تکراری و تبلیغاتی است


چین خواستار گسترش روابط با افغانستان است


تاکید یوناما بر حفاظت و حمایت از خبرنگاران افغان


نظری:با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

کشته شدن هفت کارگر پاکستانی در حمله بندرگوادر

خواست متقی از بنیاد آغاخان؛ برای فراهم نمودن تداوی مریضان سرطانی

دارایی های مسدود شده روسیه صرف دفاع از اوکراین می شود

منع شدن تمام خبرنگاران از همکاری با افغانستان انترنشنال از سوی حکومت طالبان

تلاش‌‌ها برای گسترش حکومتداری الکترونیکی در افغانستان

گفتگوی مقامات حکومت طالبان و ایران در کابل

گروه داعش مسئولیت انفجار بدخشان را برعهده گرفت

مانعی برای اجرای پروژه تاپی در افغانستان وجود ندارد

حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است

خوسلو با چاشنی کامبک رئال را به فاینل رساند

تعلیق ارسال محموله تسلیحاتی به اسرائیل به دستور بایدن

تکمیل سه پروژه انکشافی در ولایت پروان

پایان اولین نمایشگاه ملی قرآنی در کابل

نائب قهرمانی قیس علی‌زاده در رقابت های مشت‌زنی آسیا

گفتگوی مقام‌های پاکستانی و ازبکستانی در مورد خط آهن افغان - ترانس

فرار 300 هزار نظامی اوکراین از میدان های نبرد

نزاع بر سر محو کشت کوکنار در بدخشان خاتمه یافته است

داعش از پاکستان برای حملاتش در افغانستان استفاده می‌کند

از قاچاق ۱۴۰ کیلوگرام موی زن در غزنی جلوگیری شد

دیدار متقی با یک هیئت سازمان ملل متحد در کابل

بازداشت دو تبعه امریکایی توسط روسیه

بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان

جنگ غزه در مقطع بحرانی و حساس قرار دارد

می‌خواهیم شبی باورنکردنی خلق کنیم

به ادعای پاکستان؛ طرح حمله به انجنیران چینی در افغانستان ریخته شده بود


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.