google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
قدردانی مجلس افغانستان از ایران برای ثبتنام دانشآموزان افغانستانی
نمایندگان مردم در مجلس افغانستان از جمهوری اسلامی ایران به دلیل ثبت نام دانش آموزان افغانستانی در مدارس ایران ابراز قدردانی کردند.
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش/معارف ایران در توئیت اخیر خود از ثبت نام 370 هزار دانش آموز افغان در مدارس دولتی در این کشور خبر داد و نوشت: به وعده خود عمل کردم و پیگیری ها برای سایر مهاجرانی که تاکنون موفق به ثبت نام نشده ادامه دارد. به دنبال انتشار این خبر و رضایت مهاجرین افغانستانی ساکن در ایران، صبح امروز نمایندگان پارلمان افغانستان در نشست علنی از جمهوری اسلامی ایران بخاطر ثبت نام 370 هزار دانش آموز افغان در مدارس دولتی این کشور ابراز خرسندی و از مسئولان ایرانی قدردانی کردند. نصرالله صادقی زاده نیلی، یکی از نمایندگان پارلمان افغانستان گفت که تعامل خوب جمهوری اسلامی ایران با وزارت مهاجرین افغانستان در زمینه آموزش دانش آموزان افغان قابل ستایش است. اخیرا کاربران ایرانی در فضای مجازی کمپینی را با هشتگ « #از مهر جا نمانند » در حمایت از حق تحصیل دانش آموزان افغانستانی در جمهوری اسلامی راه اندازی کرده بودند. در واکنش به این موضوع «سید محمد بطحایی» نیز در توییتر خود نوشت که « به قول خود عمل کردم 370 هزار دانش آموز افغان در مدارس دولتی ثبت نام شده اند تا از مهر جانماندند». وی خاطرنشان کرد که تلاش ها جریان دارد تا آن عده از مهاجرانی که در این مدت جا مانده اند نیز مدارک ویژه حمایت تحصیلی را دریافت کنند. روند ثبت نام مهاجران افغانستانی در مدارس دولتی ایران پس از آن صورت می گیرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمان دادند که هیچ کودک افغانستانی، حتی مهاجرانی که بصورت غیرقانونی و بی مدرک در ایران حضور دارند، نباید از تحصیل باز بمانند و همه آنها باید در مدارس ایرانی ثبت نام شوند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





