google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
نوشابه با اعضای بدن شما چه میکند؟
نوشیدن روزانه یک لیوان نوشابه معادل با مصرف 17 کیلو و 690 گرم شکر در هر سال است. مصرف دائم نوشیدنی های دارای شکر بر روی ژن هایی کنترل کننده وزن اثر میگذارند. جالب است بدانید در 180000 مرگ مرتبط با چاقی در هر سال رد پای نوشابه های شیرین دیده میشود.دندان ها
مغز
قلباستفاده دائم از نوشابه در برنامه غذایی، خطر حملات و سکته قلبی را تا حد زیادی افزایش میدهد. دستگاه گوارشکربنات موجود در نوشابه های گازدار میتواند باعث ایجاد نفخ، درد شکم، و تشدید عوارض سندرم روده تحریک پذیر شود. کافئین نیز موجب بدتر شدن دوره های اسهال یا کمک به تشدید یبوست میگردد. کلیه هامیزان بالای اسید فسفریک در نوشابه ها با سنگ های کلیه و دیگر مشکلات کلیوی رابطه دارد. نوشابه های رژیمی نیز این خطر را دوبرابر استخوانها
ریه هاهرچه نوشابه بیشتری بنوشید، احتمال ابتالی شما به آسم یا بیماری انسدادی مزمن ریه بیشتر میشود.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





