google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
تولید اسپرم انسان در آزمایشگاه
یک شرکت نوبنیان فرانسوی با همکاری یک آزمایشگاه دولتی موفق به تولید اسپرم انسان در آزمایشگاه شده که می تواند دستاورد بزرگی در زمینه درمان ناباروی باشد.
اگرچه دانشمندان شرکت Kallistem این کشف را پیش از این اعلام کرده بودند، اما عملکرد آن بتازگی برای نخستین بار اعلام شده است.
محققان اکنون اسپرم را از سلول های نابالغی موسوم به اسپرماتوگونی تولید کرده اند که در همه موجودات نر وجود دارد و به محض شروع دوران بلوغ، به سلول اسپرم تبدیل می شوند.
این فناوری هنوز در مرحله کارآزمایی بالینی مورد آزمایش قرار نگرفته است.
فیلیپ دوراند، محقق اصلی این تحقیق اظهار کرد: پیدایش این تحقیق به دلیل شواهدی بود که بر اساس آن، باروری مردان در حال کاهش است و می تواند با عوامل محیطی مرتبط باشد.
محققان با استفاده از مایع چسبناکی که تا حدی از مواد موجود در دیواره قارچ ها یا پوسته سخت پوستان ساخته شده، یک راکتور زیستی ساختند تا شرایط درون بدن را بازسازی کنند. چالش اصلی، بازتولید یک فرآیند رشد فیزیولوژیکی پیچیده از سلول نابالغ به اسپرم در آزمایشگاه بود که معمولا درون بدن انسان حدود 72 روز طول می کشد.
این دستاورد می تواند امید بزرگی برای مردان جوان مبتلا به سرطان باشد.
انتهای پیام
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





