google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
آثار تاریخی زابل در معرض نابودی قرار دارد
شورای ولایتی و مردم زابل می گویند که آثار تاریخی و باستانی این ولایت در معرض نابودی قرار دارد و حکومت مرکزی باید به این مورد توجه نمایند. عطاجان حق بیان، رییس شورای ولایتی ولایت زابل می گوید که وزارت اطلاعات و فرهنگ به آثار باستانی ولایت زابل توجه ندارد و حکومت مرکزی در خصوص این ولایت برخورد دوگانه می کند. به گفتۀ رییس شورای ولایتی زابل اگر حکومت مرکزی به داشته های تاریخی این ولایت وجه نکند تمام آثار باستانی از بین خواهند رفت. اسدالله کاکر، میر اکبر میر و محمد هوتک، باشنده گان ولایت زابل نیز ضمن تاکید بر از بین رفتن آثار باستانی زابل در صورت بی توجهی بیش تر، از حکومت مرکزی می خواهند تا در این مورد اقداماتی را روی دست گیرد. هم چنان عبدالمقیم افغان، رییس اطلاعات و فرهنگ زابل نیز می پذیرد که آثار باستانی و اماکن تاریخی این ولایت در صدد نابودی است. او می گوید که پیش از این بارها به حکومت مرکزی این موضوع را در میان گذاشته اما در این زمینه وعده داده شده و عملی نگردیده است. ولایت زابل یکی از ولایت های مهم تاریخی کشور شمرده می شود و در ۱۴سال گذشته هیچ توجهی از طرف حکومت مرکزی بالای آثار باستانی و تاریخی این ولایت به شمول منارها، بالاحصار و دیگر داشته های آن نشده و اکنون در معرض نابودی قرار دارند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





