google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
محو سرطان دهانه رحم در کشور یکی از اهداف وزارت صحت عامه
سازمان جهانی صحت با نشر گزارشی از محو نشدن سرطان دهانه رحم در جهان ابراز نگرانی کرده و گفته است که زنان در کشورهای فقیر و زنان حاشیه رانده شده در کشور های ثروت مند از این بیماری رنج می برند. به گزارش انصار، شرافت زمان امرخیل، سخن گوی وزارت صحت عامه یک روز پس از روز جهانی پی کار با بیماری سرطان دهانه رحم می گوید که این وزارت تلاش دارد تا به هدف جلوگیری از افزایش این بیماری، در ولایت های کشور مرکزهای درمان بیماری سرطان دهانه رحم را ایجاد کند. سخنگوی وزارت صحت عامه، افزود: «ما توسط آگاهی عامه توانستیم همان رهنمای های را که بتوانیم از سرطان ها پیش گیری کنیم به مردم برسانیم البته در این بخش به کار های بیش تر نیاز است جامعه افغانستان جامعه است که در گذشته ها حتی به زنان هم در این مورد معلومات داده نشده در پهلوی این ما در بخش تداوی و تشخیصی در کابل هرات و مزار شریف مراکزی ویژه داریم.» در بخشی از گزارش سازمان جهانی صحت آمده است: از زمانی که ۳ سال پیش استراتژی جهانی حذف سرطان دهانه رحم را راه اندازی کردیم، شاهد پیشرفت های چشم گیری بودیم ، اما زنان در کشورهای فقیرتر و زنان فقیر و به حاشیه رانده شده در کشورهای ثروت مندتر، همچنان به طور نامتناسبی از این بیماری رنج می برند. وزارت صحت عامه هرچند که درباره آمار تازه مبتلایان به بیماری سرطان دهانه رحم چیزی نمی گوید، اما تاکید می کند که در سال ۲۰۲۰ نزدیک به یک هزار و سه صد تن در کشور به این بیماری مبتلا بودند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





