درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-06  |  2024-04-25  |  بروز شده در: 1403/02/06 - 11:51:1 FA | AR | PS | EN
تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران            مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها            هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور             توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن             یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود            عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است             حمایت حکومت طالبان از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین            قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند             طالبان خواستار ارتقأ سطح دیپلوماتیک افغانستان در قزاقستان شدند            پاکستان : ایران و چین شرکای معتمد ما هستند            بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا یکهزار» آمادگی می گیرد            لیورپول به اورتون باخت، یونایتد مقابل شفیلد پیروز شد            روابط حسنه خویش را با کشور‌های همسایه و منطقه محکم نموده‌ایم            شکست تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل تاجکستان             روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت            






تاریخ نشر: 1396/11/28 - 09:04:0
تعداد بازدید: 2041
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

عوامل پُشت پرده پوشش غیر اسلامی فوتبالیستان بانوان افغانستان باید مشخص شود
 عوامل پُشت پرده پوشش غیر اسلامی فوتبالیستان بانوان افغانستان باید مشخص شود

باید به موضوع نوع پوشش تیم ملی بانوان رسیدگی عاجل صورت بگیرد و دلایل پُشت پرده و مسؤولان این عمل ضد اسلامی مشخص شود...

بدون شک یکی از ضروریات دین اسلام، لزوم پوشش زن مسلمان است و با توجه به دلایل محکمی که وجود دارد جای تردیدی باقی نمی ماند که حجاب اسلامی هدیه ی الهی در پاسخ به ندای درونی و فطری زنان است و از افراط و تفریط هایی که در مکاتب قدیم و جدید بوده یا هست بر کنار می باشد این لطف الهی نه تنها باعث محدودیت و دورماندگی زن از جامعه نمی شود؛ بلکه شرطی برای حضور و مصونیت او در اجتماع است.

اخیراً بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان در مسابقه با تیم ملی بانوان اردن لباس‌هایی نیمه برهنه ای را بر تن کردند که با واکنش های زیادی در فضای مجازی روبرو شده و به نقل از آوا، حتی باعث شد تا تاج‌ملک عالم؛ مشاور ورزشی رییس جمهور غنی، زنان ورزشکار را لعنت کند.

نوع لباس های تیم ملی فوتبال دختران افغانستان به تقلید از غربی ها بر خلاف اصول و ارزشهای اسلامی بوده و دهن کجی به اسلام و توهین به ملت مسلمان و شهید داده افغانستان محسوب می شود که حتی باعث شد تا فدراسیون فوتبال افغانستان نیز آن را "غیر شرعی و خلاف قوانین" این فدراسیون اعلام کند. این در حالی است که مسؤول مستقیم این عمل ضد اسلامی اعضای تیم فوتبال دختران، در نخست خود فدراسیون فوتبال و سپس سرپرست تیم ملی بانوان است.

اما چرا لباس های نیمه برهنۀ نمایندگان فوتبال بانوان کشور با خشم مردم مسلمان و معتقد افغانستان روبرو شد؟

مهم ترین دلیل آن را باید فرمان خداوند در سوره ی مبارکه نور دانست؛ ترجمه: «و به زنان با ایمان بگو چشمهاى خود را (از نگاه هوس‏آلود) فروگیرند و دامان خویش را حفظ كنند و زینت خود را جز آن مقدار كه ظاهر است آشكار ننمایند و(اطراف) روسرى‏هاى خود را بر سینه ی خود افكنند(تا گردن و سینه با آن پوشانده شود) و زینت خود را آشكار نسازند مگر براى شوهرانشان، یا پدرانشان، یا پدر شوهرانشان، یا پسرانشان، یا پسران همسرانشان، یا برادرانشان، یا پسران برادرانشان، یا پسران خواهرانشان، یا زنان هم‏كیششان، یا بردگانشان‏( كنیزانشان‏)، یا افرادی که تمایل به زن ندارند یا كودكانى كه از امور جنسى مربوط به زنان آگاه نیستند؛ آنها هنگام راه رفتن پاهاى خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانیشان دانسته شود(و صداى خلخال كه برپای دارند به گوش رسد) و همگى بسوى خدا بازگردید اى مؤمنان، تا رستگار شوید!»

با توجه به آیه فوق و دیگر آیات و احادیث، مشاهده می کنیم رفتار اعضای تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان که خودشان را نماینده گان یک کشور اسلامی می دانند، کاملا برخلاف دستورات پروردگار بوده است. لذا بدون پرده باید بگوئیم که اگر ما ادعای اسلامی بودن قوانین کشورمان را داریم، هر چه سریعتر باید کسانی که پُشت قضیه ای لباس های ناهنجار و ضد اسلامی تیم ملی بانوان بوده اند برکنار و به محاکم قضایی کشور معرفی شوند تا مشخص گردد که این عمل ضد اسلامی از کجا سرچشمه گرفته است؟ آیا مسؤولان مربوطه به دستور اربابان خارجی شان دست به این کار زده اند و یا هم به دلیل ضعف و نفهمی دینی آنان بوده است! معلوم گردد که آیا این نوع پوشش با پیشنهاد مربی امریکایی تیم بوده است؟ آیا مدیر تیم چنین ابتکار ضد اسلامی را راه اندازی کرده است؟ جای تإسف، صحبت قابل پیگیری خالده پوپلزی، مدیر تیم فوتبال دختران است که در یکی از اظهار نظرات خودش با بی شرمی تمام و توهین به مردم گفته است که تیم ملی زنان قربانی احساسات مردم شده است! وی گفته: قبول نمیکنم که ما خلاف اسلام عمل کرده باشیم. این صحبت های مسؤول تیم زنان کشور قابل تحقیق است که از روی نفهمی دینی به زبان رانده شده است و یا هم وابستگی فکری؟

همه می دانیم که زیر پا گذاشتن قوانین الهی و باورهای اعتقادی مردم، و روی آوردن به پدیده برهنگی و بی بند باری برخی ها، یكی از مهمترین بیماری این روزهای جامعه اسلامی ماست. وضعیت كنونی تیم فوتبال بانوان افغانستان و هم چنین برخی رسانه های ما بشدت تاسف برانگیز است زیرا علی رغم وجوب حجاب و حفظ عفت و اخلاق اسلامی و تاكید فراوان پروردگار و پیامبر بر آن، فرهنگ نیمه برهنگی در ورزش بوجود آمده و همچنان برخی تلویزیون ها در ترویج آن نیز نقش اساسی را دارند. غم انگیزترین فاجعه معاصر آن است كه انحراف، آزادی معرفی می شود از حجاب گفتن ارتجاع، كوته فكری و سلب آزادی! قلمداد می گردد.

لذا لازم است که در این قسمت ابراز بداریم که ما مخالف آزادی زنان نیستیم، ما مخالف فعالیت های ورزشی زنان نیستیم، ما مخالف فعالیت های اجتماعی زنان نیستیم. بلکه ما بر اساس فرمان الهی، مخالف بی بندوباری، برهنگی و بداخلاقی و رواج فرهنگ ضد اسلامی در کشور هستیم. کشورهای اسلامی دیگر نیز تیم های فوتبال بانوان دارند که اکثراً با پوشش کامل در مسابقات داخلی و بین المللی حاضر می شوند. هر چند بعضی ها شاید به دلیل فکر انحرافی و فریب خوردۀ شان به این نظر باشند که حجاب برخي دشواری ها را به دنبال دارد و نمی شود با حجاب در ورزش به دست آوردهای بالایی دست یافت؛ اما تجربه و مدال های رنگین خیلی از بانوان ورزشکار کشورهای اسلامی دیگر، این توهم را باطل می کند.

هر چند كه اگر اصل حجاب و حفظ عفت دختران اطاعت از پروردگار و برای سلامت و رشد جامعه انسانی مفيد انگاشته شود بايد آن را متحمل شد، حتی اگر باعث محدودیت های دنیویی نیز شود؛ چرا که آدمی در همه عرصه ها محدودیت های دارد.

به هر حال همانگونه که عرض شد باید به موضوع نوع پوشش تیم ملی بانوان رسیدگی عاجل صورت بگیرد و دلایل پُشت پرده و مسؤولان این عمل ضد اسلامی مشخص شود. همه میدانیم که جهان غرب برای تحقّق خواسته های خود، به تحقیر فرهنگی کشورهای اسلامی و تحمیل فرهنگ مبتذل خود پرداخته و ترویج بی حجابی و فساد زنان را به عنوان یکی از کارآمدترین راه ها تجربه کرده است، تا جایی که خود به این واقعیت اعتراف دارد.

مسترهمفر یکی از سیاستمداران انگلسی می نویسد: "در مساله بی حجابی زنان باید کوشش فوق العاده به عمل آوریم تا زنان مسلمان به بی حجابی و رها کردن چادر مشتاق شوند؛ باید با استفاده از شواهد و دلایل تاریخی ثابت کنیم که پوشیدگی زن از دوران بنی العباس متداول شده ومطلقاً سنّت اسلام نیست و پس از آن که حجاب زن مسلمان با تبلیغات وسیعی از میان رفت، وظیفه ماموران ما آن است که جوانان را به عشق بازی و روابط جنسی نامشروع با زنان غیرمسلمان کاملاً بدون حجاب ترغیب کنند تا زنان مسلمان از آن تقلید کنند."

دشمنان اسلام با توجه به نقش ممتاز زن در تعالی جامعه از یک سو و جایگاه زن در انحطاط یک اجتماع از سوی دیگر، روی زنان سرمایه گذاری ویژه ای نموده اند تا ضمن سوء استفاده از آنان در راستای اهداف خویش، از رشد و تعالی و تاثیر آن ها در جامعه بکاهند. لذا به همین دلیل است که باید مشخص شود، دلیل پوشش ضد دینی تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان چه بوده است؟

نویسنده: جواد سروری / jawadsarwary2006@gmail.com

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/9384


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

آینده تاریک یا روشن؛ در انتظار اقتصاد افغانستان


آیا امریکا جنگ اوکراین را به طرف جنگ جهانی سوم هدایت می‌کند؟


آیا امریکا خواستار حذف قطر از میانجیگری است؟


پرونده احیای برجام روی میز بایدن


آیا حمله اسرائیل به ایران؛ پایان ماجراجویی است؟


ایران و اسرائیل را از جنگ بزرگ دور کنید


پرجمعیت‌ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ترین انتخابات


معیارهای دوگانه امریکا؛ از حمایت اوکراین تا سکوت در غزه


رسانه‌های اسرائیلی از خیانت اردن به جهان اسلام شگفت زده شدند


نیویارک تایمز:ایران بطور مستقیم با امریکا درگیر نمی شود


کمبود نیروی جنگی در ناتو برای مقابله با روسیه


آیا روابط ترکیه و رژیم اسراییل متوقف شد؟


تغییر جغرافیای جنگ در خاورمیانه؛ آیا نتانیاهو موفق شد؟


جنگ خونین و ویرانگر غزه وارد ششمین ماه شد


توافقنامه ترامپ امریکا را مجبور به خروج از افغانستان کرد


وضعیت غزه نشانگر بربریت ذاتی سرمایه‌داری جهانی است


آیا واقعاٌ ترامپ مصمم به خروج از ناتو است؟


روسیه در موضع برتر قرار دارد، پوتین به کم قانع نیست


آیا اروپا آمادگی ریاست جمهوری مجدد ترامپ را دارد؟


دیدار های بلینکن با سران کشورهای عرب زمینه ساز صلح در غزه می شود؟


کشور های غربی برای اعمال تحریم بر ایران اختلاف دارند


چین، بدون روسیه مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کنیم


آمادگی روسیه برای جنگ با ناتو


آیا امریکا توان منزوی کردن حکومت طالبان را ندارد؟


ضرورت بازتعریف روابط ایران و پاکستان در دولت جدید





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور

توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود

عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است

حمایت حکومت طالبان از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین

قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند

طالبان خواستار ارتقأ سطح دیپلوماتیک افغانستان در قزاقستان شدند

پاکستان : ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا یکهزار» آمادگی می گیرد

لیورپول به اورتون باخت، یونایتد مقابل شفیلد پیروز شد

روابط حسنه خویش را با کشور‌های همسایه و منطقه محکم نموده‌ایم

شکست تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل تاجکستان

روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت

یک هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل سفر کرده است

هدف دشمنان افغانستان؛ تضعیف و تجزیه کشور است

بیش از ۷ هزار پناهجوی افغان طی ۱۰ روز اخیر از پاکستان اخراج شدند

اعتراض به حکم ابتدایی در مورد میر رحمان رحمانی را رد شد

جنگ اوکراین برای ارتش امریکا حکم رگه طلا را دارد

نگرانی اسرائیل از احتمال باز داشت نتانیاهو

پایان سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان

گفتگوی کابلوف و متقی درباره‌‌ی نشست آینده‌ی دوحه در مورد افغانستان

انفجار یک سرگلوله در کندهار جان سه کودک را گرفت


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.