درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-01-09  |  2024-03-28  |  بروز شده در: 1403/01/09 - 13:26:0 FA | AR | PS | EN
توقف واردات کالاهای بی کیفیت از تمامی مسیرهای کشور            شهدای نوار غزه به بیشتر 32500 تن رسید            مک کال خواستار آزادی یک تبعه امریکا از زندان حکومت طالبان شد             وزیر دفاع پاکستان افغانستان را منبع تروریزم علیه پاکستان خواند             جانباختن ۹۴۹ تن در حوادث ترافیکی طی شش ماه گذشته            معاون راه آهن روسیه؛ مهمان حکومت طالبان در کابل            احتمال بارندگی و سیلاب های آنی در ۳۳ ولایت کشور            تیم فوتسال کشور با شکست مقابل تایلند از رسیدن به فاینل باز ماند             پوتین ادعای جنگ روسیه با ناتو را مزخرف خواند            بیش از یک سوم جمعیت جهان با ناامنی غذایی مواجه هستند            مسی در زندگی ورزشی اش دیگر رؤیایی ندارد            هیچ ارگانی جز وزارت اطلاعات و فرهنگ حق مداخله در تخلفات رسانه‌ای ندارد             استفاده تسلیحات ما توسط طالبان پیام ضعف را منعکس می‌کند            دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل            محکومیت کشته شدن شهروندان چینی در پاکستان از سوی حکومت طالبان            






تاریخ نشر: 1400/03/11 - 09:50:0
تعداد بازدید: 536
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

خط و نشان روسیه برای آمریکا و ناتو: ۲۰ واحد جدید نظامی به مرزهای غربی می‌فرستیم

روسیه می‌گوید در راستای راهبرد امنیتی نوین در پیش‌گرفته شده از سوی این کشور برای مقابله با ناتو ۲۰ واحد نظامی جدید به مرزهای غربی گسیل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری انصار به نقل از یورونیوز، وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه با اعلام این مطلی یادآور شد: ارتش امسال بیست واحد جدید نظامی به مرزهای غربی اعزام می‌‌کند تا از این طریق با تحرکات و تهدید‌های فزاینده ناتو مقابله کند.

سرگئی شویگو این خبر را در پایان نشستی با مقامات عالی‌‌‌رتبه کشورش اعلام کرد. وی سپس به «تحرک‌هایی از جانب ناتو» که به اعتقاد وی کشورش را با تهدید روبرو کرده اشاره کرد و یادآور شد که بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا چندی است بر شمار پرواز‌های خود در نزدیکی مرز روسیه افزوده‌‌‌اند.

وزیر دفاع روسیه در ادامه و در همین راستا به استقرار کشتی‌های جنگی ناتو در منطقه و تمرین‌های نظامی گسترده و مکرر نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو اشاره کرد.

سرگئی شویگو سپس تاکید کرد که چنین اقداماتی «نظام امنیتی بین المللی را از بین می‌برد و ما را مجبور به انجام اقدامات متقابل می‌کند.»

این مقام ارشد نظامی در دولت روسیه سپس تصریح کرد که کشورش تا پایان سال جاری میلادی بیست واحد نظامی و تشکیلات مکمل مرتبط با آن را روانه مناطق مرزی در غرب کشور خواهد کرد.

وی سپس یادآور شد که نیروهای نظامی مستقر در غرب روسیه حدود دو هزار واحد سلاح و تجهیزات نظامی جدید سفارش داده شده است.

وزیر دفاع روسیه پیش‌تر گفته بود که واشنگتن در روزهای آینده و در آستانه ملاقات روسای جمهوری روسیه و ایالات متحده پیام‌های ناخوشایندی از جانب مسکو دریافت خواهد کرد.

روسیه در حالی اعلام کرده که قصد دارد برای مقابله با تحرکات ناتو دست به تقویت بنیه نظامی خود در مرزهای غربی کشورش بزند که ولادیمیر پوتین و جو بایدن قرار است ۲۶ خرداد (۱۶ ژوئن) برای نخستین بار در ژنو با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

ناتو: طرح‌های جدید نظامی روسیه برای همسایگان تهدیدآمیز است

از سوی دیگر ناتو در واکنش به طرح‌های تازه اعلام شده مسکو برای تقویت قوای نظامی این کشور، چنین رویکردی را برای کشورهای همسایه روسیه تهدید‌آمیز عنوان کرده است.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو روز دوشنبه در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های نظامی جدید روسیه گفت که این کشور طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری زیادی جهت دستیابی به ظرفیت‌های تازه و مدرن نظامی انجام داده است.

به گفته دبیرکل ناتو این برنامه‌‌ها سیستم سلاح‌های متعارف تا تسلیحات هسته‌ای را شامل می‌شود. آقای استولتنبرگ سپس تاکید کرد که روسیه پیش‌‌تر همواره نشان داده که آماده استفاده از نیروی نظامی علیه همسایگانش در گرجستان و اوکراین است.

دبیر کل ناتو که پیش از نشست روز سه‌شنبه وزرای خارجه و دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با خبرنگاران سخن می‌گفت در ادامه ضمن یادآوری این نکته تاکید کرد: « این یکی از مهم‌ترین دلایلی است که ناتو طی سال‌های گذشته اقدام به افزایش آمادگی نیروهای مسلح خود کرده است.

هزاران نیروی نظامی عضو ناتو، چندین کشتی جنگی و ده‌ها هواپیمای متعلق به این نیرو چندی است که به صورت سازمان‌یافته در تمرین‌های نظامی تدارک دیده شده در اقیانوس اطلس،‌ مناطقی در خاک اروپا و نیز منطقه دریای سیاه شرکت می‌کنند.

ناتو می‌‌گوید روسیه هدف بازی‌های جنگی این سازمان نیست اما تمرین‌های نظامی در واقع نوعی شبیه سازیِ پاسخ از سوی ۳۰ کشور عضو این پیمان نظامی در برابر حمله به یکی از اعضا است.

مسکو: راهبرد امنیتی روسیه در جهت نیرومند‌تر شدن اصلاح می‌شود

این در حالیست که روسیه اعلام کرده در راهبرد امنیتی خود برای مقابله با تهدید‌های تازه به استفاده از شیوه‌های جدید و روش‌های نیرومند روی آورده است.

آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی در این خصوص روز دوشنبه به نقل از یک مقام ارشد کرملین اعلام کرد که در نسخه اصلاح و بازنگری شده راهبرد امنیت ملی روسیه قرار است از «روش‌ها و شیوه‌های نیرومندتری برای پاسخگویی به اقدامات خصمانه کشورهای خارجی استفاده شود.»

نیکولای پاتروشف، دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه با اعلام این مطلب تاکید کرد: در این سند پیش‌بینی شده که مسکو می تواند برای خنثی کردن یا جلوگیری از اقدامات غیر دوستانه که حاکمیت و تمامیت ارضی فدراسیون روسیه را تهدید می کند اقدامات متقارن و نامتقارنی را در پیش گیرد.»

وی که با روزنامه دولتی «روسیسکایا گازِتا» گفتگو می‌کرد در ادامه یادآور شد که این تدابیر می‌تواند عمدتا اقدمات اقتصادی ویژه و یا در صورت لزوم روش‌های قهری و مبتنی بر زور باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه سپس تاکید کرد که نسخه اصلاح شده سند راهبرد امنیت ملی این کشور در مقایسه با نسخه قبلی که دسامبر ۲۰۱۵ تدوین شده بود نگاه ویژه‌ای بر امنیت اطلاعات به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دارد.

روابط مسکو با واشنگتن و متحدانش به دلیل اختلافات متعدد و تنش‌های کم‌‌سابقه طی سالهای اخیر به خصوص در پی به قدرت رسیدن جو بایدن در پایین‌ترین سطح خود پس از جنگ سرد قرار دارد.

الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین به روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی، اتهامات مرتبط با دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، حملات سایبری به زیرساخت‌‌های حساس و نهاد‌های دولتی در آمریکا و کشورهای اروپایی و سایر عوامل تحریک کننده که وضعیت حقوق بشر و سرکوب مخالفان کرملین نیز به تازگی به آن اضافه شده از جمله این تنش‌ها عنوان شده است.

جو بایدن که قرار است به زودی با همتای روس خود دیدار کند به تازگی بار دیگر نسبت به وضعیت حقوق بشر در روسیه انتقاد کرده و یادآور شده که در گفتگو با پوتین بر این مسئله تاکید خواهد کرد.

ایالات متحده همچون بسیاری از کشورهای غربی نسبت به آنچه سرکوب شدید اپوزیسیون در روسیه خوانده شده به شدت ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی فوری الکسی ناوالنی، سرسخت‌ترین مخالف ولادیمیر پوتین از زندان شده‌اند.

سخنگوی کاخ کرملین پیش‌تر ضمن تاکید بر اختلافات بسیار عمیق میان مسکو و واشنگتن اعلام کرده بود که نباید انتظار داشت پس از دیدار پوتین و بایدن گشایش قابل توجهی در روابط میان دو کشور حاصل شود

 

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/22661


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

شهدای نوار غزه به بیشتر 32500 تن رسید


پوتین ادعای جنگ روسیه با ناتو را مزخرف خواند


بیش از یک سوم جمعیت جهان با ناامنی غذایی مواجه هستند


تکذیب هرگونه همکاری نظامی با اسرائیل از سوی ترکیه


کمک۸۸۰ میلیون دالری صندوق بین المللی پول به اوکراین


کشته شدن 4 شورشی در بلوچستان توسط نیروهای امنیتی در پاکستان


اسرائیل باید به جنگ غزه پایان دهد


اتحادیه اروپا خواستار اجرای فوری قطعنامه آتش بس در غزه شد


تصویب قطع نامه آتش فوری در غره را با رای ممتنع امریکا


ماکرون به نتانیاهو در مورد حمله به رفح هشدار داد


با ادامه جنگ و محاصره غزه مبادله اسرا در کار نیست


ممنوعیت فعالیت مدارس دینی در پرجمعیت ترین ایالت هند از سوی یک محکمه


ماکرون اروپا را به سمت جنگ جهانی سوم می‌کشاند


پیش نویس آتش بس فوری در غزه فردا به رای گذاشته می شود


روسیه از تماس عاملان حمله مسکو با اوکراین خبر داد


تأکید وزیر خارجه امریکا روی کمک های بشری به غزه


امریکا هرگونه حمله زمینی به رفح را یک فاجعه خواند


تعداد کشته شده های حمله تروریستی مسکو به بیش از ۶۲ تن رسید


روسیه دو دستگاه راکتی اس ۴۰۰ دیگر را به هند می‌دهد


گوترش خواستار پایان معیار های دوگانه اروپا بر سر اوکراین و غزه شد


وزیر دفاع رژیم صهیونیستی به امریکا میرود


عاصم منیر سفری از پیش اعلام ناشده به عربستان رفت


وزیر دفاع امریکا بقای اوکراین را در خطر خواند


تلاش برای آتش بس در غزه، بلینکن به عربستان و مصر سفر می کند


درگیری روسیه و ناتو سرآغاز شروع جنگ جهانی سوم است





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

ضرر یک میلیارد دالری افغانستان بخاطر محدودیت‌ بر زنان شاغل

توقف واردات کالاهای بی کیفیت از تمامی مسیرهای کشور

شهدای نوار غزه به بیشتر 32500 تن رسید

مک کال خواستار آزادی یک تبعه امریکا از زندان حکومت طالبان شد

وزیر دفاع پاکستان افغانستان را منبع تروریزم علیه پاکستان خواند

جانباختن ۹۴۹ تن در حوادث ترافیکی طی شش ماه گذشته

معاون راه آهن روسیه؛ مهمان حکومت طالبان در کابل

احتمال بارندگی و سیلاب های آنی در ۳۳ ولایت کشور

تیم فوتسال کشور با شکست مقابل تایلند از رسیدن به فاینل باز ماند

پوتین ادعای جنگ روسیه با ناتو را مزخرف خواند

بیش از یک سوم جمعیت جهان با ناامنی غذایی مواجه هستند

مسی در زندگی ورزشی اش دیگر رؤیایی ندارد

هیچ ارگانی جز وزارت اطلاعات و فرهنگ حق مداخله در تخلفات رسانه‌ای ندارد

استفاده تسلیحات ما توسط طالبان پیام ضعف را منعکس می‌کند

دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل

محکومیت کشته شدن شهروندان چینی در پاکستان از سوی حکومت طالبان

صف آرایی تیم فوتسال کشور مقابل تیم تایلند

کمک ۱۵ میلیون یورویی آلمان به افغانستان

هنوز هم نام بیشتر از ۲۰ مقام طالبان در فهرست سیاه قرار دارد

وعده همکاری چین با سکتور صحت افغانستان

برگزاری مراسم دستاربندی برای زندانیانی که حافظ قرآن شدند

امریکا از تحریم‌های جدید علیه ایران و گروه‌های مقاومت خبر داد

تکذیب هرگونه همکاری نظامی با اسرائیل از سوی ترکیه

تساوی تیم‌‌های ملی برازیل و اسپانیا در نبردی پرگول

کمک۸۸۰ میلیون دالری صندوق بین المللی پول به اوکراین


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.