درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-06  |  2024-04-25  |  بروز شده در: 1403/02/06 - 06:38:3 FA | AR | PS | EN
یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود            عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است             حمایت حکومت طالبان از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین            قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند             طالبان خواستار ارتقأ سطح دیپلوماتیک افغانستان در قزاقستان شدند            پاکستان : ایران و چین شرکای معتمد ما هستند            بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا یکهزار» آمادگی می گیرد            لیورپول به اورتون باخت، یونایتد مقابل شفیلد پیروز شد            روابط حسنه خویش را با کشور‌های همسایه و منطقه محکم نموده‌ایم            شکست تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل تاجکستان             روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت            یک هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل سفر کرده است             هدف دشمنان افغانستان؛ تضعیف و تجزیه کشور است             بیش از ۷ هزار پناهجوی افغان طی ۱۰ روز اخیر از پاکستان اخراج شدند            اعتراض به حکم ابتدایی در مورد میر رحمان رحمانی را رد شد            






تاریخ نشر: 1399/09/15 - 12:29:2
تعداد بازدید: 549
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

لاوروف: حضور نظامی آمریکا مانع احیای وحدت سوریه است/ تروریسم نتیجه اقدامات مخرب غرب است

وزیر خارجه روسیه هدف ادامه حضور نظامی غیرقانونی آمریکا در سوریه را تشویق تجزیه طلبی و ممانعت از احیای وحدت در این کشور نامید و گفت: مشکل تروریسم و مهاجرت، نتیجه بازی‌های ژئوپولیتیکی غیرمسئولانه واشنگتن و متحدان اروپایی آن است.


به گزارش خبرگزاری انصار به نقل از تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در پیام ویدئویی خود برای شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی "مدیترانه: گفت‌وگوی رومی" علام کرد که ادامه حضور غیرقانونی نظامی آمریکا در خاک سوریه، مانع از احیای مجدد وحدت در این کشور شده است. به گفته وی، به لطف عمده کمک‌های قاطع روسیه، دولت سوریه موفق شده است پشت تروریسم را در این کشور خم کند.

لاوروف گفت: «نخستین وظیفه که در حال انجام است، تامین شرایط مناسب زندگی برای میلیون‌ها شهروند سوری است که از جنگ ویرانگر در کشورشان جان سالم بدر برده‌اند. البته این مسئله نیازمند مشارکت کل جامعه جهانی است. ولی با تأسف باید یادآور شویم که در پاسخ به پیشرفت‌های سازنده در حل و فصل اوضاع سیاسی، مقامات دمشق همچنان با مشکل حضور غیرقانونی نظامی آمریکا در کشور خود مواجه هستند، که به طور آشکاری برای تشویق تجزیه طلبی و جلوگیری از برقراری وحدت ملی سوریه استفاده می شود.»

وزیر امور خارجه روسیه همچنین تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا علیه سوریه که با استفاده از تهمت بی اساس و واهی استفاده دمشق از سلاح‌های شیمیایی و جنایات جنگی اعمال شده را مورد توجه قرار داده و تأکید کرد: «کشورهای غربی با این اقدام، استانداردهای دوگانه خود را نشان می‌دهند که حتی از کمک به سوریه، برای حل و فصل مشکلات انسانی در این کشور هم امتناع می‌ورزند. و در شرایط همه گیری ویروس کرونا، غرب همچنان به سیاست خفته کردن قدرت اقتصادی سوریه ادامه می دهد.»

در همین راستا، لاوروف تأکید کرد که صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا فقط بر اساس قوانین بین المللی قابل درسترسی خواهد بود.

مشکل تروریسم و پناهجویان، نتیجه بازی‌های مخرب آمریکا و متحدانش است

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین اعلام کرد که مشکل تروریسم و ​​پناهندگان نتیجه اقدامات تخریبی کشورهای غربی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است و این یک هزینه غیر قابل قبولی است که جهان برای اجرای یک سیاست غیرمسئولانه از سوی غرب می‌پردازد.

لاوروف گفت: «متأسفانه، امروزه اساساً از ثروتمندترین توان بالقوه کلی در منطقه مدیترانه استفاده نمی‌شود. جنوب این منطقه هنوز از مشکلات بی شماری رنج می برد: تهدیدات تروریستی، جنایت سازمان یافته شایع، وضعیت بد انسانی، نقض حقوق بشر و اقلیت های ملی، که منجر به یک مهاجرت گسترده شده است. وضعیت مسیحیان تحت آزار و فشار در خاورمیانه نیز به شدت نگران کننده است. این مشکل بهای سنگین و غیرقابل قبول برای بازی‌های سیاسی و ژئوپولیتیکی غیرمسئولانه واشنگتن و متحدان اروپایی آن است که تصمیم گرفتند الگوی نظام تک قطبی جهانی را روی مردم خاورمیانه و شمال آفریقا آزمایش کرده و دستورالعمل های توسعه‌ای را با نادیده گرفتن ارزش‌های بومی و مردم این کشورها، بر آنها تحمیل کنند.»

به گفته وی، کشورهای غربی تلاش کرده‌اند ایده نظم جهانی را بر اساس قوانین خود در خاورمیانه و آفریقای شمالی اجرا کنند و اصول حقوق بین المللی را کاملاً نادیده می‌گیرند.

لاوروف یادآور شد که وضعیت این منطقه با شیوع ویروس کرونا تعمیق شده و منجر به افزایش بی ثباتی اقتصادی-اجتماعی شده که به طرز دردناکی به بخش‌های آسیب پذیر مردم ضربه محکمی زده است. این در حالی است که بیشتر مشکلات ماهیت فرامرزی دارند، ضمن اینکه چالش‌های بوجود آمده در این منطقه سپس به سایر مناطق جهان سرایت می‌کند.

روسیه اقدامات یکجانبه اسرائیلی‌ها در کرانه باختری را غیرقانونی می‌داند

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد که اسرائیل باید از هر گونه اقدام یک جانبه علیه اراضی اشغال شده متعلق به فلسطینی‌ها در کرانه باختری، از جمله اقدامات غیرقانونی تخریب خانه‌های مردم فلسطین، خودداری کند.

وی گفت: «بسیار مهم است که اسرائیل از اقدامات یکجانبه خود دست بردارد. منظور من، فعال‌تر شدن ایجاد شهرک‌های یهودی نشین و اقدام به تخریب غیرقانونی خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن است.»

سرگئی لاوروف با اشاره به اینکه تثبیت کامل اوضاع در این منطقه بسیار پیچیده، تا زمانی که زخمی دیرینه به عنوان "درگیری بین اعراب و اسرائیل" بهبود نیافته، غیرممکن است، افزود، روسیه روند عادی سازی روابط اسرائیل و برخی کشورهای عربی را از نزدیک زیر نظر دارد و معتقد است که هر پیشرفتی در جهت تعامل در منطقه مثبت خواهد بود.

وی در عین حال یادآور شد که البته چنین رویکردی نباید بعنوان جایگزینی برای حل و فصل مسئله فلسطین بر اساس مبانی حقوق بین المللی مورد استفاده قرار بگیرد و لزوم هماهنگی تلاش‌های بین المللی برای ازسرگیری هر چه سریعتر مذاکرات مستقیم بین فلسطین و اسرائیل مورد تأکید قرار داد.

عضویت ترکیه در ناتو و اختلافات سیاسی، تأثیری بر همکاری مسکو و آنکارا ندارد

لاوروف همچنین اعلام کرد که عضویت ترکیه در ناتو و همچنین اختلاف نظر در مورد برخی موضوعات سیاست خارجی، مانعی برای روسیه نبوده و هیچ اختلاف اساسی بین دو کشور وجود ندارد.

وی گفت: «ما هیچ اختلاف اساسی با ترکیه نداریم. من مطمئن هستم که روابط روسیه و ترکیه نمونه‌ای از نحوه همکاری دو کشور مستقل در راستای اجرای سیاست‌های خود است. آنها در برابر کسی تعظیم نکرده، به اولتیماتوم روسی نمی‌آورند و تحت تأثیر مسائل خارجی نیستند. بنابراین عضویت ترکیه در ناتو مانعی برای ما نیست.»

دولت جو بایدن مجبور به ادامه سیاست قبلی آمریکا خواهد بود

وزیر امور خارجه روسیه در این پیام خود همچنین یادآور شد که با ارزیابی تعدادی از کارشناسان مبنی بر اینکه دولت جدید ایالات متحده مجبور به ادامه سیاست دولت کنونی خواهد بود، موافقت کرده و توضیح داد: «من با دیدگاه برخی از متخصصان موافقم، به ویژه کسانی که معتقدند دولتی که در ماه ژانویه کار خود را آغاز می کند در واقع مجبور خواهد بود که از تداوم سیاست فعلی ایالات متحده اطمینان حاصل کند. ما اکنون شاهد هستیم که ایالات متحده عمدتاً روی مسائل سیاست داخلی معطوف است. به طور خاص، این مربوط به عواقب شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده و برخی مشکلات اجتماعی می شود. آنها نیاز به بازسازی اقتصادی دارند که اساساً بر اثر این بیماری همه گیر از بین رفته است.»

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه، واضح است که هر دولتی باید قطب شدید جامعه آمریکا را در نظر بگیرد، افزود: «نباید فراموش کرد که در آنجا میلیون‌ها آمریکایی به رئیس جمهور فعلی رأی دادند و تقریباً همین تعداد به جو بایدن رأی دادند. در حقیقت، این واقعیت نشان می دهد که جامعه آمریکا دچارشکاف شده است و وظیفه هر دولتی آن است که وحدت ملی از دست رفته را بازگرداند.»

وی افزود: «به نظر من، دستور کار سیاست خارجی دولت آینده همچنان مرتبط با اوضاع داخلی خواهد بود. ایالات متحده همچنان درگیر سیاست جهانی خواهد بود، پیش از این ایالات متحده از متحدان خود خواسته تا بار مسئولیت در عرصه بین المللی را تقسیم کنند. به نظر من این سیاست همچنان ادامه خواهد یافت. البته در این راستا باید دید که واکنش اروپا چه خواهد بود، به خصوص با توجه به مفهوم استقلال راهبردی اروپا که توسط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه ترویج می‌شود.»

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/21239


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن


قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند


جنگ اوکراین برای ارتش امریکا حکم رگه طلا را دارد


نگرانی اسرائیل از احتمال باز داشت نتانیاهو


کشته شدن ۱۱ جنگجوی مسلح توسط نیرو های پاکستانی


آغاز مذاکرات درباره توافق همکاری امنیتی امریکا و اوکراین


نگرانی سازمان ملل از تاثیر جنگ بر سلامت روانی مردم غزه


فرا رسیدن زمان پایان اشغالگری رژیم اسرائیل


کشف اجساد 50 فلسطینی در یک گور دسته جمعی در خانیونس


کشته شدن 7 مامور گمرک در غرب پاکستان


حمایت‌ چین از روسیه؛ اختلاف پابرجای پکن-واشنگتن


تصویب کمک ۹۵ میلیارد دالری امریکا به اسرائیل و اوکراین


اردوغان پس از دیدار با هنیه از فلسطینی ها خواست متحد شوند


امریکا مشاورین نظامی بیشتری به اوکراین اعزام می‌کند


آرسنال با شکست ولورهمپتون چانس قهرمانی را زنده نگه داشت


تایوان 21 هواپیمای نظامی چینی را در خط میانه رصد کرد


ادامه حملات زمینی، هوایی و دریایی رژیم اسرائیل در نوار غزه


در صورت مصادره دارایی‌های روسیه، عمل متقابل انجام می دهیم


عربستان از عدم پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تاسف کرد


امروز برگزاری بزرگ‌ترین رای‌‌گیری جهان در هند آغاز شد


پسکوف امریکا را به سود بردن از جنگ در اوکراین متهم کرد


امریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد


شهید یا زخمی شدن یک کودک در هر 10 دقیقه در غزه


درخواست برای مسدود شدن شبکه اجتماعی «ایکس» در پاکستان


مواجه بودن غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود

عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است

حمایت حکومت طالبان از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین

قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند

طالبان خواستار ارتقأ سطح دیپلوماتیک افغانستان در قزاقستان شدند

پاکستان : ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا یکهزار» آمادگی می گیرد

لیورپول به اورتون باخت، یونایتد مقابل شفیلد پیروز شد

روابط حسنه خویش را با کشور‌های همسایه و منطقه محکم نموده‌ایم

شکست تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل تاجکستان

روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت

یک هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل سفر کرده است

هدف دشمنان افغانستان؛ تضعیف و تجزیه کشور است

بیش از ۷ هزار پناهجوی افغان طی ۱۰ روز اخیر از پاکستان اخراج شدند

اعتراض به حکم ابتدایی در مورد میر رحمان رحمانی را رد شد

جنگ اوکراین برای ارتش امریکا حکم رگه طلا را دارد

نگرانی اسرائیل از احتمال باز داشت نتانیاهو

پایان سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان

گفتگوی کابلوف و متقی درباره‌‌ی نشست آینده‌ی دوحه در مورد افغانستان

انفجار یک سرگلوله در کندهار جان سه کودک را گرفت

ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان

تثبیت صدر نشینی آرسنال با تحقیر چلسی

العین امارات با حذف الهلال به فاینل صعود کرد

بخیت خواستار رفع محدودیت‌های تحصیلی و کار زنان در افغانستان شد


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.