درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-01-09  |  2024-03-28  |  بروز شده در: 1403/01/09 - 13:26:0 FA | AR | PS | EN
توقف واردات کالاهای بی کیفیت از تمامی مسیرهای کشور            شهدای نوار غزه به بیشتر 32500 تن رسید            مک کال خواستار آزادی یک تبعه امریکا از زندان حکومت طالبان شد             وزیر دفاع پاکستان افغانستان را منبع تروریزم علیه پاکستان خواند             جانباختن ۹۴۹ تن در حوادث ترافیکی طی شش ماه گذشته            معاون راه آهن روسیه؛ مهمان حکومت طالبان در کابل            احتمال بارندگی و سیلاب های آنی در ۳۳ ولایت کشور            تیم فوتسال کشور با شکست مقابل تایلند از رسیدن به فاینل باز ماند             پوتین ادعای جنگ روسیه با ناتو را مزخرف خواند            بیش از یک سوم جمعیت جهان با ناامنی غذایی مواجه هستند            مسی در زندگی ورزشی اش دیگر رؤیایی ندارد            هیچ ارگانی جز وزارت اطلاعات و فرهنگ حق مداخله در تخلفات رسانه‌ای ندارد             استفاده تسلیحات ما توسط طالبان پیام ضعف را منعکس می‌کند            دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل            محکومیت کشته شدن شهروندان چینی در پاکستان از سوی حکومت طالبان            






تاریخ نشر: 1399/09/08 - 11:13:5
تعداد بازدید: 808
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

از ترامپ تا فلسطین و کتائب حزب الله عراق
واکنش‌های جهانی به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه دانشمند ایرانی با واکنش‌های جهانی بسیاری همراه شده است.

اقدام تروریستی علیه دانشمند هسته‌ای ایران با واکنش‌های گسترده جهانی روبرو شده است.

روز گذشته محسن فخری زاده یکی از دانشمندان حوزه هسته‌ای کشور به دست عوامل تروریست در اطراف تهران ترور شد و به شهادت رسید.

بنا بر اطلاعات کسب شده، این ترور در شهر آبسرد در نزدیکی تهران رخ داده و تروریستها پیش از تیراندازی به سمت خودروی آقای فخری زاده، اقدام به انفجار یک خودروی دیگر کرده اند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه شب در پیامی توئیتری در واکنش به ترور ناجوانمردانه و بزدلانه شهید محسن فخری زاده تأکید کرد که مجازات ظالمان یک سنت الهی است.

ظریف در این پیام توئیتری که به زبان عربی منتشر شد، نوشت: «امروز ایران یک بار دیگر قربانی یک عملیات تروریستی شد و یکی از دانشمندان برنامه صلح آمیز کشورمان توسط تروریست ها به شهادت رسید.»

وی افزود: «سالیان درازی است قهرمانان کشورم برای ثبات و استقرار منطقه و جهان با تروریست ها مبارزه می کنند. شهادت در راه حق هنر مردان خداست و مجازات ظالمان سنت الهی است.»

پیش از این نیز، وزیر خارجه ایران محمدجواد ظریف در توئیتر خود در واکنش به ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده دانشمند ایرانی نوشته بود: تروریست‌ها امروز یک دانشمند برجسته ایران را ترور ‌کردند. این بزدلی ــ که نشانه‌های جدی از نقش اسرائیل در آن دیده می‌شود ــ نشانگر جنگ‌طلبی از سر استیصال مرتکبین این اقدام است.

وی افزود: ایران جامعه بین‌المللی را ــ خصوصاً اتحادیه اروپا ــ به پایان دادن استاندارد‌های دوگانه شرم‌آور خود و محکوم کردن این عمل تروریسم دولتی فرامی‌خواند.

نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل

در پی شهادت روز جمعه «محسن فخری زاده» به دست عناصر تروریستی، ایران با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که نشانه‌های مهم و جدی درباره دست داشتن رژیم صهیونیستی در این جنایت وجود دارد.

مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل در این نامه عنوان کرد که نشانه‌های جدی وجود دارد که نشان می‌دهد اسرائیل مسئول جنایت ترور شهید فخری زاده است.

ایران در نامه خود به شورای امنیت همچنین درباره «اقدامات گستاخانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در ایام باقی مانده دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ» هشدار داد.

تخت روانچی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای انجام اقدام‌های لازم برای دفاع از مردم و تضمین منافع خود محفوظ می‌داند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل: ترور دانشمند ایرانی نقض منشور ملل متحد است

«اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد جمعه شب به وقت تهران با انتشار پیام‌هایی در توئیتر به ترور بزدلانه شهید محسن فخری زاده دانشمند ایرانی واکنش نشان داد.

اگنس کالامارد ساعاتی پس از انتشار خبر ترور شهید محسن فخری‌زاده، در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «یک قتل هدفمند فراسرزمینی خارج از درگیری‌های نظامی و محروم کردن عامدانه یک انسان از حق زندگی، نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر و نقض منشور ملل متحد که استفاده از قوه قهریه فراسرزمینی در دوران صلح را منع می‌کند، به شمار می‌رود.»

وی افزود: «هر دولتی که در اقدامات خشونت‌آمیز منجر به محروم کردن یک انسان از حق زندگی مشارکت کند، به واسطه این عمل تعهدات بین‌المللی خود را نقض کرده است. دولت‌هایی که در استفاده از راهکارهای منطقی برای حل‌وفصل مناقشات از طرق صلح‌آمیز ناکام می‌مانند، در رعایت تعهداتشان برای تضمین حق زندگی انسان‌ها نیز کوتاهی می‌کنند.»

نیویورک تایمز به نقل از منابع امنیتی: اسرائیل پشت ترور دانشمند ایرانی بوده است

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز جمعه شب به وقت تهران به نقل از سه مقام امنیتی گزارش داد که رژیم صهیونیستی طراح و هدایت‌کننده اصلی ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند ایرانی بوده است.

این مقامات امنیتی که نیویورک تایمز از افشای نام و ملیت آنها خودداری کرده است، توضیحات بیشتری درباره جزئیات طراحی و اجرای نقشه ترور شهید فخری‌زاده و همچنین نقش احتمالی آمریکا در این اقدام تروریستی بزدلانه ارائه نکرده‌اند.

اما به نوشته نیویورک‌ تایمز، اگرچه مشخص نیست که آمریکا تا چه حد در ترور [شهید] محسن فخری‌زاده نقش داشته است، اما به‌طور کلی آمریکا و اسرائیل نزدیکترین دوستان یکدیگر هستند و سال‌هاست که اطلاعات مرتبط با ایران را در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند.

این روزنامه آمریکایی همچنین نوشت مقامات کاخ سفید و سازمان سیا از اظهار نظر درباره ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند ایرانی امتناع کرده‌اند.

بازتاب ترور شهید محسن فخری زاده در رسانه‌های عربی

بیشتر رسانه های عربی از قول رسانه‌های ایران این خبر را منعکس کردند و شهید فخری زاده را از دانشمندان برجسته قلمداد کردند.

شبکه العربیه عربستان که سردمدار جوسازی و خبرسازی علیه جمهوری اسلامی ایران است، به پخش خبرهای مربوط به این اقدام تروریستی با جهت گیری خاص خود پرداخت.

این رسانه همچنین گزارش داد : پس از آنکه رسانه های ایرانی از کشته شدن محسن فخری زده یکی از دانشمندان مطرح هسته ای در منطقه ای در نزدیکی تهران خبر دادند، خبرگزاری فارس تصاویری از مکان ترور وی منتشر کرد.

شبکه الجزیره قطر گزارش داد : رسانه های ایرانی از ترور یک دانشمند هسته ای در منطقه آبسرد دماوند تهران خبر دادند. این رسانه ها گفتند که محسن فخری زاده از دانشمندان رده اول به شمار می رود.

خبرنگار این شبکه گزارش داد : وزارت دفاع ایران کشته شدن محسن فخری زاده در یک حمله مسلحانه که آن را تروریستی خواند، تایید کرد.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد : دکتر محسن فخری زاده یکی از دانشمندان هسته ای در نزدیکی شهر دماوند ترور شد. فخری زاده از دانشمندان تاثیرگذار در زمینه پژوهشهای علمی در ایران و در فهرست تحریم‌های سازمان ملل بود.

المیادین افزود: نتانیاهو به مشارکت احتمالی اسرائیلی در ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران اشاره کرد.

این رسانه افزود : وزارت دفاع ایران اعلام کرد محسن فخری زاده رئیس سازمان تحقیقات و توسعه این وزارت به شهادت رسیده است.

علاوه بر این دیگر رسانه های عربی منطقه ای و فرامنطقه ای به پوشش خبر ترور این دانشمند برجسته هسته ای کشورمان پرداختند.

مرصد الشرق الاوسط و شمال آفریقا، سایت عرب 48 وابسته به اعراب مناطق اشغالی 1948، سایت آخرالاخبار،سایت بوابه، سایت فلسطین آن لاین که از این اقدام تروریستی به عنوان «ترور بزرگترین دانشمند هسته ای ایران» یاد کرده است و بخش عربی سایت اسپوتنیک، سایت نون پرس در کنار سایت العراق نیوز از دیگر شبکه‌های عربی پوشش دهنده این تحول بودند.

 شبکه عربی روسیا الیوم این خبر را با این تیتر پوشش داد که «دفتر نتانیاهو حاضر به موضعگیری درباره ترور داشمند مطرح ایران در تهران نشد.

سایت الدستور اردن که گزارشی درباره شهید فخری زاده منتشر کرده است. همچنین سایت سماالاخباریه این خبر را با این تیتر منتشر کرد که خبرهای ضد و نقیض درباره ترور دانشمند هسته ای ایران به ضرب گلوله افراد ناشناس به گوش می‌رسد.

سایت البیان امارات، رادیو صدای بیروت که تیتر « ترور مدیر نخست برنامه هسته ای ایران» را برای گزارش خود انتخاب کرد در کنار سایت النشره، سایت لبانان، سایت لوما نیوز، سایت اهل مصر، شبکه اسکای نیوز عربی امارت از دیگر رسانه‌های خبری عربی زبان بودند که به شهادت این دانشمند هسته‌ای ایران پرداختند.

شیخ نعیم قاسم: سیاست ترور بخشی از جنگ همه جانبه علیه ایران، فلسطین و منطقه است

 شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله در مصاحبه با شبکه المنار لبنان ترور محسن فخری دانشمند هسته ای ایران و شهادتش به دست ایادی آمریکا و رژیم صهیونیستی را به امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، ملت ایران و وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تسلیت گفت.

شیخ قاسم گفت: ترور شهید فخری زاده بدست عوامل تروریستی تحت چتر حمایت ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

وی افزود: این برنامه (ترور) بخشی از جنگ  همه جانبه علیه ایران، منطقه و فلسطین است.

معاون دبیر کل حزب الله تاکید کرد:‌ این اقدام دشمنی و جنایت است. پاسخ به این ترور بدست مسئولان ذی ربط در ایران صورت خواهد گرفت این خود عزت و کرامت است. از سیاست ترور ترسی نداریم.

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که  حزب الله همیشه برای هر رویارویی آماده است و اسرائیل خوب می‌داند که اقدامی از سوی این رژیم عواقب و پیامدهای بزرگی برای این رژیم به همراه دارد.

انصارالله: حق تسویه حساب با عاملان ترور شهید فخری زاده محفوظ است

دفتر سیاسی انصارالله یمن درپی شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران توسط عوامل تروریست با ملت ایران اظهار همبستگیکرد.

جنبش انصارالله یمن در بیانیه خود بشدت عملیات تروریستی علیه محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران را محکوم و بر حق جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به عاملان این جنایت شنیع تاکید کرد.

این جنبش در پایان اشاره کرد: انجام چنین عملیات هایی به منظور تحلیل موقعیت علمی امت (اسلامی) توسط دشمنان خودخواه صورت می گیرد که به حول و قوه الهی شکست خواهند خورد.

واکنش صهیونیستها به ترور شهید فخری‌زاده

دقایقی بعد از ترور «محسن فخری زاده»، دانشمند هسته ای ایران در نزدیکی تهران، رسانه های رژیم صهیونیستی به ارائه خبر و گزارش در این زمینه پرداخته اند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در توئیتی مبهم نوشت: شهروندان اسرائیل شنبه خوبی را برای شما آرزو می‌کنم. این پیام از نگاه برخی از رسانه‌های این رژیم، اشاره‌ای تلویحی و غیرمستقیم به این عملیات ترور بوده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی عبری زبان اینتل تایمز  هم به نقل از نتانیاهو نوشت: دوست دارم که لیستی از مسائلی را که این هفته انجام دادم را با شما در میان بگذارم این لیست مفصل است، اما قادر نیستم همه چیز را برای شما فاش کنم.‎

به نوشته این رسانه عبری زبان عملیات ترور صورت گرفته بعداز ماه‌ها برنامه ریزی و تعقیب انجام شده است.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی  اولیه از این حادثه تروریستی اعلام کرد: محسن فخری زاده با گلوله افراد ناشناس در تهران پایتخت ایران به قتل رسیده است. وی اگرچه بعد از ترور به بیمارستان منتقل شد، اما کادر بیمارستانی نتوانستند مانع از فوت وی شوند.

نتانیاهو پیش از این به نام محسن فخری زاده به عنوان بخشی از برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرده بود.

در این حال شبکه 7 تلویزیون این رژیم هم با درج خبر، فرد قربانی این ترور را پدر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.

این شبکه در سایت خود با انتشار تصویری از یک تک تیرانداز صهیونیست نوشت : چند فرد ناشناس مستقیما به سر فخری زاده شلیک کردند.‎

همچنین، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی علاوه بر تکرار اطلاعات سابق نوشت : ترور فخری زاده به سلسله و لیست طویلی از ترور دانشمندان هسته ای ایران اضافه می‌شود که به عنوان چالشی بزرگ در زمینه مقابله با توسعه برنامه هسته ای ایران تبدیل شده بودند.

طی سال های مذاکره بین ایران و قدرت های بزرگ که منجر به توافق هسته ای شد، گزارش هایی درباره نقش اسرائیل و سازمان های مخالف جمهوری اسلامی در ترور دانشمندان هسته ای ایران از سوی رسانه های خارجی منتشر شده بود.

این رسانه مدعی شد از دست رفتن فخری زاده می تواند زیان بزرگی برای نظام ایران بعد از ترور (سردار شهید) حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران محسوب شود که ژانویه گذشته به وقوع پیوست.‎

مرکز پژوهش های اورشلیم (قدس) هم در گزارشی سریع که در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر شد اعلام کرد: بر اساس اطلاعات  این مرکز ، ضاربین از مسافتی بسیار نزدیک ترور خود را انجام داده و محافظ شخصی وی نیز در این حادثه کشته شد.

مرکز پژوهشی به طور ضمنی و با استناد به گزارش شبکه العالم اذعان کرد  این اقدام کار عوامل موساد بوده است.

شبکه 20 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی در این زمینه تاکید کرد، این  دانشمند بزرگی بود که اسرائیل را آزار می داد.‎

در این بین پایگاه اطلاع رسانی روزنامه معاریو تاکید کرد مسئول برنامه هسته ای ایران در تهران ترور شد.

این روزنامه با اشاره به اظهار نظر نتانیاهو درباره اینکه نمی تواند همه چیز را بازگو کند تلویحا از نقش اسرائیل در این رابطه پرده برداشت.

پایگاه اطلاع رسانی روتر نیز با انتشار ویدئویی که بنیامین نتانیاهو در توئیتر خود به اشتراک گذاشته بود ، نوشت : آیا ما قبلا درباره ترور این دانشمند هشدار داده بودیم.‎

روزنامه یدیعوت احارانوت هم در گزارشی شبه مفصل در این زمینه آن را به یک داستان درام در تهران توصیف کرد و افزود  دانشمند هسته‌ای بزرگی در استان تهران ترور شده است.

به نوشته این روزنامه، سرویس اطلاعات آمریکا به او لقب "عبدالقدیر خان" ایران داده،، عبدالقدیر خان پدر برنامه هسته ای پاکستان بوده و اولین سانتریفیوژها را  در اختیار ایران قرار داده بود.

یدیعوت در ادامه نوشت تا لحظه تهیه گزارش هیچ کس مسئولیت این ترور را به عهده نگرفته است، اما طی یک دهه گذشته ، طی سلسله ترورهایی علیه مجموعه ای دانشمندان ایرانی صورت گرفته تا با این کار روند پیشرفت برنامه هسته ای ایران به تاخیر افتد.

روزنامه هاآرتص هم لحظاتی بعد از انتشار خبر این اقدام تروریستی نوشت: تصاویر منتشر شده از خودروی حامل فخری زاده آثار گلوله را در شیشه جلوی آن نشان می دهد. در این حادثه سه یا چهار نفر دیگر هم کشته شدند.

این روزنامه با اشاره به واکنش حسین دهقان نوشت: مشاور نظامی رهبر ایران  قول داد پاسخ این اقدام را به عاملان آن خواهد داد.دهقان در توئیتر نوشت: آنها را از کرده خود پشیمان خواهیم کرد.

هاآرتص نوشت فخری زاده یک دانشمند فیزیک هسته ای است که پدر برنامه هسته ای ایران محسوب می شود بر اساس گزارش هایی که امروز منتشر شد او یک سال پیش هم از یک ترور جان سالم به در برده بود ، وی سالهاست که زندگی مخفیانه ای داشته اما نامش در سخنرانی نخست وزیر نتانیاهو در زمان کشف و افشای آرشیو هسته ای سری ایران اعلام شد.

اولین واکنش ترامپ به ترور شهید فخری زاده

رئیس‌جمهور آمریکا با بازنشر توئیت یک خبرنگار صهیونیست به ترور بزدلانه شهید فخری زاده واکنش نشان داد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعه ساعتی پس از اعلام رسمی خبر شهادت دانشمند ایرانی شهید محسن فخری زاده طی یک اقدام تروریستی بزدلانه، اقدام به بازنشر توئیت یک خبرنگار صهیونیست در خصوص ترور شهید فخری‌زاده کرد.

در توئیت این به اصطلاح خبرنگار صهیونیست آمده است: «بر اساس گزارش‌ها در ایران محسن فخری ‌زاده در دماوند، در شرق تهران ترور شده است. موساد سال‌ها به دنبال او بوده است.»

افزایش سطح آماده‌باش نیروهای آمریکایی در منطقه در پی ترور شهید فخری زاده

منابع خبری از افزایش سطح آماده باش نیروهای آمریکایی در منطقه پس از جنایت ترور شهید «محسن فخری زاده» خبر دادند.

به دنبال ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای برجسته ایران، نیروهای آمریکایی سطح آماده باش خود را در منطقه ارتقا داده‌اند.

خبرنگار المیادین در این رابطه گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا با ارتقای سطح آماده باش خود در منطقه، تدابیر پیشگیرانه‌ای را در پی ترور فخری زاده اتخاذ کرده است.

رای‌الیوم: گروه ترور «محسن فخری‌زاده» مرتبط با سیا و موساد است

روزنامه رای‌الیوم در واکنش به شهادت محسن فخری‌زاده، در مقاله‌ای نوشت که گروه ترور دانشمند هسته‌ای ایران مرتبط با سیا و موساد است.

روزنامه رای الیوم در مقاله ای نوشت که گروه ترور این دانشمند هسته‌ای ایران عمدتاً به بیش از یک دستگاه اطلاعاتی وابسته است که در راس آنها سیا و موساد قرار دارد؛ به این معنا که این اتفاق یک عملیات مشترک و پیچیده است که نیاز به برنامه‌ریزی و جمع‌آوری اطلاعات و فناوری بالا، سیستم‌های نظارتی، اتاق هماهنگی و پیگیری منظم و ارتباطات با تجربه بالا نیاز دارد.

رای‌الیوم افزود: مطمئناً رژیم صهیونیستی با مشارکت اطلاعات آمریکا تصمیم به ترور محسن فخری زاده جهت ضربه زدن به تلاش های ایران در زمینه دفاع موشکی وتوسعه تحقیقات علمی نظامی و برنامه هسته ای این کشور گرفته بود و در طرف مقابل به نظر می رسد که ایران در جهت های مختلف به این جنایت واکنش نشان دهد.

به نوشته رای‌الیوم، درباره واکنش و انتقام ایران در زمینه ترور دانشمند هسته ای خود باید بگویم که تجربه ایران در این زمینه در دهه‌های گذشته نشان می دهد که ایرانی‌ها در چنین شرایطی واکنش‌های احساسی و شتاب‌زده ندارند.

جنبش مجاهدان فلسطین: ترور فخری زاده انگشت اتهام را به سوی رژیم صهیونیستی روانه کرد

جنبش مجاهدان فلسطین تاکید کرد که ترور فخری زاده دانشمند هسته ای ایران، در چارچوب از میان برداشتن عناصر ارزشمند و مفید انسانی صورت گرفته است و انگشت اتهام را به سوی رژیم صهیونیستی نشانه می‌گیرد.

جنبش مجاهدان فلسطین با صدور بیانیه ای در واکنش به ترور شهید محسن فخری زاده نوشت که ترور این دانشمند ایرانی انگشت اتهامات را به سوی رژیم صهیونیستی روانه می‌کند.

این جنبش در ادامه تاکید کرد: ترور فخری زاده در چارچوب از میان برداشتن عناصر ارزشمند و مفید انسانی صورت گرفته است.سیاست ترور اندیشمندان و علمای امت (اسلام) در تضعیف روحیه آزادگان و رزمندگان در رویارویی با دشمنان تاثیری نخواهد گذاشت.

جنبش مجاهدان فلسطین در پایان یادآوری کرد: برهه ای که اکنون در حال گذر از آن هستیم نیازمند فداکاری و همبستگی از میان هم پیمانان مقاومت است.

واکنش جبهه مردمی فلسطین به ترور دانشمند هسته‌ای ایرانی

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعلام کرد که ترور فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران هرگز توان ایران را آن طوری که سران تروریست صهیونیستی تصور می کنند ، تضعیف نخواهد کرد.

جنبش حماس ترور دانشمند ایرانی را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای ترور دانشمند برجسته ایرانی را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که این ترور همزمان با تهدیدات بی‌وقفه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف محروم کردن این کشور و امت اسلام از دست‌یابی به ابزارهای پیشرفت علمی و قدرت صورت گرفته است تا هرگونه پیشرفتی تنها در انحصار رژیم اشغالگر صهیونیستی و پروژه توسعه‌طلبانه آن باشد که کل امت را هدف قرار داده است و منطقه همچنان درگیر قتل و کشتار باشد و پیامدهای آن و ناامنی و بی‌ثباتی ایجاد شده به تحقق اهداف و منافع این رژیم منجر شود.

حماس تاکید کرد که ما شهادت این دانشمند هسته‌ای را به ملت مسلمان ایران و رهبران این کشور تسلیت می‌گوییم و به قدرت ایران و امت اسلامی برای جبران این خسارت با کار و پیشرفت بیشتر ایمان داریم تا اینگونه ابزارهای قدرت و پیشرفت علمی در منطقه از انحصار جریان استکبار خارج شود.

جهاد اسلامی: ایران بهای ایستادگی در کنار فلسطین و دفاع از حق مقاومت را می پردازد

جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای ترور دانشمند ایرانی را اقدامی جنایتکارانه عنوان کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: این ترور در راستای هدف گیری ستون های امت اسلامی و جلوگیری از پیشرفت علمی جهان اسلام بویژه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

جهاد اسلامی در بیانیه پایانی خود تاکید کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران بهای ایستادگی اش کنار فلسطینی ها و حمایت از حق مشروعش در مقاومت را می پردازد.

حزب‌الله: ایران قادر به شناسایی و قطع کردن دست عاملان ترور دانشمندانش است

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای، عملیاتی تروریستی را که منجر به شهادت دانشمند برجسته‌ هسته‌ای ایران «محسن فخری زاده» شد، به شدت محکوم کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، حزب‌الله اعلام کرد: در مقابله با تهدیدات و توطئه‌های خارجی در کنار ایران و ملت آن ایستاده‌ایم.

این جنبش لبنانی تأکید کرد: ما در مقابله با اتحاد جدید رژیم صهیونیستی و تعدادی از کشورهای منطقه در کنار ایران هستیم.

حزب‌الله در ادامه اعلام کرد: ایران قادر به شناسایی مجرمان و قطع کردن دست کسانی است که به دانشمندان و مسؤولان ایرانی دست‌درازی می‌کنند، حال این مجرمان هر کسی می‌خواهند باشند.

مقام سابق آمریکایی: ترور فخری‌زاده اقدامی هولناک بود

«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران را اقدامی هولناک و با هدف تضعیف دیپلماسی توصیف کرد.

وی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در خصوص ترور دانشمند هسته‌ای ایران نوشت: «این اقدامی هولناک با هدف تضعیف دیپلماسی میان دولت آینده آمریکا و ایران است. زمان آن رسیده است که تشدید بی‌وقفه (تنش‌ها) متوقف شود.»

وی در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «این اقدامی بسیار بی پروا و مجرمانه بود. این اقدام خطر تلافی مرگبار و دور جدیدی از درگیری منطقه‌ای را بوجود می‌آورد. برای سران ایران عاقلانه است که منتظر بازگشت رهبری آمریکایی مسئولیت پذیر در عرصه جهانی بوده و در مقابل اصرار برای واکنش علیه عاملان این حادثه مقاومت کنند.»

سناتور آمریکایی: ترور فخری‌زاده، آمریکا و اسرائیل را ایمن نمی‌کند

«کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت «کنتیکت» آمریکا شب گذشته (جمعه) در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، تأکید کرد که ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای ایران، کمکی به ایمن‌تر شدن آمریکا، فلسطین اشغالی یا جهان نمی‌کند.

مورفی در این پیام نوشت: «اگر هدف اصلی کشتن آقای (محسن) فخری زاده، دشوار کردن راه‌اندازی مجدد توافق هسته‌ای ایران است، چنین اقدام تروریستی به امن‌تر شدن آمریکا، اسرائیل یا جهان کمکی نمی‌کند.

این سناتور آمریکایی سپس در پیامی اقدام تروریستی ایالات متحده در به شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نزدیکی فرودگاه بغداد، ادامه داد: «لازم به یادآوری است که که از نقطه نظر امنیتی، کشتن (سپهبد) سلیمانی نتیجه معکوس داد..

وی به پاسخ جمهوری اسلامی ایران به ترور سپهبد سلیمانی اشاره کرد و نوشت: «ایران تحقیقات هسته‌ای خود را بیش از پیش افزایش داد، حملات به نظامیان ما را افزایش داد و همچنان حمایت خود را از نیروهای نیابتی حفظ کرد.»

مورفی در اولین واکنش خود به ترور شهید فخری زاده گفته بود: «هنوز اطلاعاتی درباره این حادثه به من ارائه نشده است اما هر بار که آمریکا یا یک متحد اقدام به ترور یک رهبر خارجی خارج از یک جنگ اعلام شده کند، ترور این افراد به عنوان ابزاری برای زمامداری را عادی‌سازی می‌کنیم. خطرش اینجاست که مزایای امنیتی ناشی از این اقدامات (ترور مقام‌ها) ممکن است بسیار کوتاه‌مدت باشد.»

عضو پارلمان مصر: انگشت اتهام در ترور دانشمند هسته‌ای ایران به سمت اسرائیل نشانه می‌رود

«مصطفی بکری» سیاستمدار و روزنامه نگار مصری در واکنش به ترور شهید «محسن فخری زاده» گفت که انگشت اتهام در این حادثه به سمت اسرائیل نشانه می‌رود.

بکری در  حین ارائه برنامه «حقائق وأسرار» (واقعیت‌ها و اسرار) در تلویزیون «صدی البلد» مصر گفت: «دلیل اینکه در قضیه ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران، انگشت اتهام به سمت اسرائیل نشانه رفته این است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نام این دانشمند ایرانی را پیش‌تر به عنوان یکی از دانشمندان ارشد برنامه هسته‌ای ایران ذکر کرده بود.»

این عضو پارلمان مصر افزود: «رسانه‌های اسرائیلی هم از ناکامی نقشه‌های قبلی برای ترور او گفته بودند و اسرائیل هم چندین بار مسئولین برنامه هسته‌ای ایران را ترور کرده است.»

این نماینده مصری گفت: حسین دهقان، مشاور رهبر ایران هم در واکنش به ترورمحسن فخری‌ زاده، دانشمند هسته‌‌ای گفته است که "ایران مانند «صاعقه» بر سر عاملان این اقدام «فرود» خواهد آمد و آنها را «پشیمان» خواهد کرد."

ونزوئلا ترور دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کرد

«خورخه آرزا» وزیر خارجه ونزوئلا در یک پیام ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کرد.

وزیر خارجه ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای به زبان اسپانیولی گفت: ونزوئلا ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران که روز جمعه در حومه تهران رخ داده است را قویا محکوم می‌کند.

کتائب حزب الله: آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی در معرض انتقام ترور شهید فخری‌زاده هستند

گروه «کتائب حزب الله» از گروه‌های عضو سازمان الحشد الشعبی عراق هم با صدور بیانیه‌ای ترور شهید «محسن فخری زاده» را تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است:« ترور شهید فخری زاده در راستای سلسله جنایاتی است که ظرفیت‌های علمی نزد ملت‌های عربی و اسلامی را هدف گرفته است.»

کتائب حزب الله گفت:« سابقه کیفری محور صهیونیستی، سعودی-آمریکایی سنگین شده است و بهای جنایات آنها باید گزاف باشد به گونه‌ای که ارکانشان را نابود کند.»

بر اساس این بیانیه، عملیات ترور و حمله به دانشمندان و رهبران مقاومت، یکی از صفحات سیاه توطئه شیطانی و خصمانه علیه ملت‌های مقاومت است.

کتائب حزب الله تاکید کرد:« همکاری میان عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی در ترور شهید فخری زاده همه آنها را در معرض انتقام و پاسخ قرار می‌دهد.»

حسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، عصر روز جمعه در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت به شهادت رسید.

جنبش النجباء: ما به ایستادگی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران باور داریم

 جنبش مقاومت اسلامی «النُجَباء» در عراق،  ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران را تسلیت گفت.

 سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «النجباء» در پیامی توییتری آورده است: «شهادت دانشمند بزرگ محسن فخری زاده را خدمت امام خامنه‌ای(ره) جمهوری اسلامی ایران و ملت عزیز و بزرگوار آن تسلیت عرض می‌کنیم.»

«نصر الشمری» این ترور را اقدامی بزدلانه توصیف کرد و گفت: «ما این اقدام تروریستی را محکوم می‌کنیم و به مقاومت و ایستادگی ایران اسلامی و پیروزی و اقتدار آن باور داریم.»

این مقام جنبش النجباء گفت: «ایران با برخورداری از عقیده محمدی و حسینی که مبتنی بر الهام از شهادت استوار است، ظالمان و مستکبران را شکست خواهد داد.»

حسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، عصر روز جمعه در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت به شهادت رسید.

واکنش سازمان ملل به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

به دنبال ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران در روز جمعه، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل خواستار خویستن داری همه طرفها شد.

«فرحان حق» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز جمعه در اظهار نظری کلی گفت: ما گزارشهایی درباره ترور یک دانشمند هسته‌ای ایران در نزدیکی تهران دریافت کرده‌ایم، ما خواستار خویشتنداری همه طرفها و جلوگیری از هرگونه اقدامی که باعث افزایش تنشها در منطقه می‌شود، هستیم. 

کنایه دیپلمات روس به دست داشتن احتمالی آمریکا در شهادت فخری زاده

«دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش به شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران در حساب توئیتری خود نوشت، «آنچه در گزارش روزنامه نیویورک‌ تایمز می‌خوانیم بازتابی از آمادگی آمریکا برای دادن چراغ‌سبز به ترورهای سیاسی فرا مرزی است.

این دیپلمات روسی در ادامه با طعنه به آمریکاییها گفت، این چیزی نیست که یک کشور دموکراتیک بتواند به آن افتخار کند.

مدیر اسبق سیا: ترور فخری زاده اقدامی مجرمانه بود

«جان برنان» مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در پیامی در صفحه خود در توییتر به ترور شهید «محسن فخری زاده» واکنش نشان داد.

وی در این رشته پیام توییتری نوشت: «این اقدامی بسیار بی پروا و مجرمانه بود. این اقدام خطر تلافی مرگبار و دور جدیدی از درگیری منطقه‌ای را بوجود می‌آورد. برای سران ایران عاقلانه است که منتظر بازگشت رهبری آمریکایی مسئولیت پذیر در عرصه جهانی بوده و در مقابل اصرار برای واکنش علیه عاملان این حادثه مقاومت کنند.»

وی در ادامه نوشت: «من نمی‌دانم که آیا یک دولت خارجی اجازه ترور فخری زاده را داده یا آن را انجام داده است. چنین اقدام تروریسم دولتی نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تشویق دولت‌ها برای انجام حملات مرگبار علیه مقامات خارجی است.»

برنان اضافه کرد: «این ترور‌ها بسیار متفاوت‌تر از حملات علیه رهبران و عاملات تروریستی گروه‌هایی نظیر القاعده یا داعش است که کشورهای مستقلی نیستند. تحت قوانین بین‌المللی، آنها می‌توانند به عنوان مبارزان نامشروع و در راستای جلوگیری از حملات تروریستی مرگبار مورد هدف قرار بگیرند.»

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/21197


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

امریکا از تحریم‌های جدید علیه ایران و گروه‌های مقاومت خبر داد


قاطعانه دنبال دریافت معافیت تحریمی ایران از امریکا هستیم


استقبال تهران از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد


دولت بایدن بر اساس «قوانین ایران» بازی می‌کند


تاکید رهبر جریان حکمت ملی عراق بر تقویت همکاری‌‌های عراق و ایران


محکومیت حمله تروریستی در مسکو از سوی ایران


همکاری فزاینده ایران، چین و روسیه برای امریکا خطرناک است


اعمال تحریم های جدید امریکا علیه ایران


امریکا ایران را در همکاری با آژانس ناکام خواند


حمایت ایران از تصویب قطعنامه اقدامات برای مبارزه با اسلام هراسی


تمدید معافیت تحریم ایران از سوی امریکا


گفتگوی گروسی با پوتین درباره برنامه هسته‌ای ایران


پاناما تحت فشار امریکا برای اجرای تحریم‌ها علیه ایران


زنگ خطر بزرگترین فاجعه انسانی قرن به صدا در آمده است


آغاز مانور دریایی مشترک میان روسیه، چین و ایران


ایران امریکا را یک طرف اصلی جنگ علیه غزه خواند


اندونیزیا و ایران بر توسعه همکاری های دفاعی تاکید کردند


ایران به انتشار گزارش هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی واکنش نشان داد


ایران و امریکا خواهان جنگ با یکدیگر نیستند


عراق پول واردات گاز از ایران را نمی پردازد


امریکا خواستار رقیق‌سازی اورانیوم ۶۰ درصد ایران شد


رد اتهام زنی رسانه امریکایی از سوی سودان


ایران چهاردهمین قدرت نظامی جهان شد


بازتاب برگزاری انتخابات ایران در خبرگزاری فرانسه


سیاست‌های ترامپ درباره ایران فاجعه بود





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

ضرر یک میلیارد دالری افغانستان بخاطر محدودیت‌ بر زنان شاغل

توقف واردات کالاهای بی کیفیت از تمامی مسیرهای کشور

شهدای نوار غزه به بیشتر 32500 تن رسید

مک کال خواستار آزادی یک تبعه امریکا از زندان حکومت طالبان شد

وزیر دفاع پاکستان افغانستان را منبع تروریزم علیه پاکستان خواند

جانباختن ۹۴۹ تن در حوادث ترافیکی طی شش ماه گذشته

معاون راه آهن روسیه؛ مهمان حکومت طالبان در کابل

احتمال بارندگی و سیلاب های آنی در ۳۳ ولایت کشور

تیم فوتسال کشور با شکست مقابل تایلند از رسیدن به فاینل باز ماند

پوتین ادعای جنگ روسیه با ناتو را مزخرف خواند

بیش از یک سوم جمعیت جهان با ناامنی غذایی مواجه هستند

مسی در زندگی ورزشی اش دیگر رؤیایی ندارد

هیچ ارگانی جز وزارت اطلاعات و فرهنگ حق مداخله در تخلفات رسانه‌ای ندارد

استفاده تسلیحات ما توسط طالبان پیام ضعف را منعکس می‌کند

دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل

محکومیت کشته شدن شهروندان چینی در پاکستان از سوی حکومت طالبان

صف آرایی تیم فوتسال کشور مقابل تیم تایلند

کمک ۱۵ میلیون یورویی آلمان به افغانستان

هنوز هم نام بیشتر از ۲۰ مقام طالبان در فهرست سیاه قرار دارد

وعده همکاری چین با سکتور صحت افغانستان

برگزاری مراسم دستاربندی برای زندانیانی که حافظ قرآن شدند

امریکا از تحریم‌های جدید علیه ایران و گروه‌های مقاومت خبر داد

تکذیب هرگونه همکاری نظامی با اسرائیل از سوی ترکیه

تساوی تیم‌‌های ملی برازیل و اسپانیا در نبردی پرگول

کمک۸۸۰ میلیون دالری صندوق بین المللی پول به اوکراین


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.