درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-01-31  |  2024-04-19  |  بروز شده در: 1403/01/31 - 07:14:2 FA | AR | PS | EN
قدردانی رینا امیری از البانیا به خاطر حمایت از مردم افغانستان             پسکوف امریکا را به سود بردن از جنگ در اوکراین متهم کرد            نیویارک تایمز از حمله اسرائیل به ایران خبر داد، ایران این خبر را رد کرد            شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و گزارش رسانه های خارجی در مورد آن            امریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد            حذف میلان و لیورپول از لیگ اروپا در شب صعود لورکوزن؛ آتالانتا و روم            تاکید یوناما و هند بر رسیدگی به چالش‌های موجود در افغانستان            ناتوانی اکثر شهروندان افغانستان به تامین غذا و مسکن             حذف زنان از جامعه مانع به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان است            شهید یا زخمی شدن یک کودک در هر 10 دقیقه در غزه             احتمال برف‌باری و بارندگی‌های شدید در ۲۹ ولایت کشور            فوتسالران افغانستان نخستین بازی شان را 3 بر 1 به ایران باختند            درخواست برای مسدود شدن شبکه اجتماعی «ایکس» در پاکستان             چین خواستار پاسخگو بودن حکومت طالبان به نگرانی جهان شد            ساخت 470 کیلومتر کانال آب توسط سازمان ملل متحد در افغانستان            






تاریخ نشر: 1399/07/22 - 22:26:2
تعداد بازدید: 657
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پژوهش جدید: در مورد ابتلای مجدد به بیماری کرونا چه می دانیم؟
پژوهش جدید: در مورد ابتلای مجدد به بیماری کرونا چه می دانیم؟

در سراسر جهان، پنج مورد ابتلای مجدد به ویروس کرونا رسما ثبت شده است. جدیدترین مورد در ایالات متحده امریکا به ثبت رسیده است: مرد جوانی که ۲۵ سال دارد، از ایالت نوادا است و در عرض ۴۸ روز دوبار به این بیماری مبتلا شده است.

دانشمندان در این کارتحقیقاتی که نتایج آن در مجله علمی «The Lancet Infectious Diseases» نشر شده است، در مورد پنجمین مورد ابتلای مجدد به بیماری کووید ۱۹ ، تحقیق کرده اند.

پژوهشگران می گویند که پس از این نیز، سوالات زیادی راجع به مصونیت در برابر این بیماری بی پاسخ می مانند و تحقیقات در این زمینه باید ادامه پیدا کنند. اما به هر حال آن ها فرضیه های مختلفی را مطرح می کنند و از محققان دیگر نیز می خواهند که راجع به احتمال ایجاد مصونیت در برابر بیماری کووید ۱۹ تحقیق کنند.

تشدید روند بیماری پس از ابتلای مجدد به بیماری کووید ۱۹

بیماری که نویسندگان این پژوهش بر روی او تحقیق کرده اند، یک جوان ۲۵ ساله از شهرستان واشو در ایالت نوادا است. در عرض ۴۸ روز دوبار آزمایش ابتلا به ویروس «SARS-CoV-2» در مورد او انجام شده که نتیجه آن هر دوبار مثبت بوده است. به این ترتیب این مساله را می توان تایید کرد که امکان ابتلای مجدد به ویروس کرونا در طول یک مدت زمان کوتاه و تشدید روند بیماری وجود دارد.

این مرد جوان پس از ابتلا به این ویروس در ماه اپریل سال ۲۰۲۰ و پیش از این که مجددا به این بیماری مبتلا شود، دوبار آزمایش ویروس کرونا را انجام داد که نتیجه هر دوبار منفی بود.

در ماه جون سال ۲۰۲۰، این بیمار جوان پس از بروز عوارض دشوار بیماری کووید ۱۹ که تب، سردرد، سرگیجه، سرفه، تهوع و اسهال در شمول آن بود به شفاخانه انتقال داده شد و نتیجه آزمایش کرونای او برای بار دوم پس از اپریل ۲۰۲۰مثبت اعلام شد.

در این میان او از شفاخانه مرخص شده و بهبود یافته است.

به گفته نویسندگان این کار تحقیقاتی، نمی توان گفت که با ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» حتما در بدن فرد مصونیت کامل ایجاد می شود. اما باید تحقیقات بیشتری در مورد ابتلای مجدد به این بیماری انجام شود.

پژوهشگران در ادامه می گویند، به این خاطر باید همه مردم (به شمول آن هایی هم که قبلا به این بیماری مبتلا شده اند) برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس، اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند، فاصله گیری اجتماعی را رعایت کنند، از ماسک استفاده کنند و دستان شان را در فواصل منظم بشویند.

دانشمندان در مورد دلایل ابتلای مجدد به ویروس کرونا فرضیه های مختلفی دارند

مارک پاندوری، از دانشگاه نوادا و نویسنده اصلی این کار تحقیقاتی گفت: «درباره ویروس SARS-CoV-2 و واکنش سیستم ایمنی بدن هنوز سوالات زیادی وجود دارند. اما نتایجی که ما به آن دست یافته ایم، نشان می دهند که در صورت ابتلا به ویروس کرونا، حتمی نیست که در بدن ما مصونیت ایجاد شود».

او در ادامه گفت: «این را نباید فراموش کنیم که نتایج ما فقط به همین بیمار مربوط می شود و باید در این زمینه تحقیقات بیشتری انجام شوند. به این ترتیب امکان تعمیم نتایج این کار تحقیقاتی و نتیجه گیری کلی از آن وجود ندارد. اما با این وجود ممکن است که امکان ابتلای دوباره به ویروس کرونا بر درک و فهم ما از مصونیت در برابر بیماری کووید ۱۹ تاثیر جدی داشته باشد، به خصوص با توجه به این مساله که واکسن موثر در برابر این بیماری هنوز ایجاد نشده است«.

موارد ابتلای مجدد به ویروس کرونا؛ آیا نکات مشترکی وجود دارد؟

به گفته پژوهشگران، تحقیقات بر روی ژنوم های نمونه های ویروسی که از بیمار نوادایی در ماه های اپریل و جون گرفته شد، از تفاوت های واضح ژنتیک در میان این دو مورد حکایت می کند.

در سراسر جهان دست کم چهار مورد ابتلای دوباره به ویروس کرونا در کشورهای بلجیم، هالند، هانگ کانگ و اکوادور تایید شده است.

البته روند بیماری فقط در مورد فردی که در کشور اکوادور برای بار دوم مبتلا شده، دشوار تر از بار اول بوده است.

پاندوری گفت: «ما برای این که بدانیم مصونیت افرادی که به ویروس SARS-CoV-2 مبتلا شده اند، چه مدت به طول می انجامد، به تحقیقات بیشتری نیاز داریم. افزون براین تحقیقات باید در مورد دلایل ابتلای مجدد به ویروس کرونا و تشدید عوارض این بیماری ادامه پیدا کند. هرچند که این موارد بسیار نادر اند».

نویسنده این پژوهش گفت: «ما تا به حال شاهد موارد معدودی از ابتلای دوباره به بیماری کرونا بوده ایم. اما ممکن است که موارد بیشتری وجود داشته باشد. بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بسیاری از موارد هیچگونه عارضه ای ندارند. ما در حال حاضر فقط می توانیم راجع به دلایل ابتلای مجدد فقط گمانه زنی کنیم».

روند بیماری مرد جوانی که برای بار دوم به کووید ۱۹ مبتلا شد، مانند شهروند کشور اکوادور وخیم تر از بار نخست بود. در حالی که مورد بیماران از کشورهای بلجیم، هالند و هانگ کانگ که مجددا به کرونا مبتلا شدند، هیچگونه تفاوتی در عوارض و روند بیماری وجود نداشت.

فرضیه های مختلف:

نویسندگان این کار تحقیقاتی راجع به تشدید عوارض بیماری پس از ابتلای مجدد، چندین فرضیه را مطرح می کنند: به طور مثال ممکن است پس از ابتلای مجدد، میزان ویروس در بدن بیشتر از بار نخست بوده باشد که به واکنش های دشوارتر منجر می شود یا که این فرد بیمار به نوع خطرناک تر و مسری تر ویروس مبتلا شده است.

براساس یک فرضیه دیگر، ممکن است پادتن هایی که باعث تشدید عفونت می شوند (Anti-Dependent-Enhancement) باعث وخامت حال بیمارانی شوند که برای بار دوم به کرونا مبتلا می شوند. براین اساس ویروس ها از سیستم ایمنی بدن برای ابتلای شدید و موثر بدن انسانی استفاده می کنند.

در این مکانیزم، پادتن هایی که باعث تشدید عفونت می شوند به سطح ویروس متصل می شوند، اما با آن مبارزه نمی کنند، بلکه باعث می شوند که سلول های بدن این ویروس ها را بهتر قبول کنند. به این ترتیب تکثیر این ویروس ها در بدن به پیش برده می شود.

نویسندگان این کار تحقیقاتی در ادامه از احتمال بسیار اندک عفونت متداوم بدن سخن می گویند که برای مدتی غیرفعال شده، اما ممکن است دوباره فعال شود.

اما این فرضیه فقط در صورتی می تواند ثابت شود که ویروس «SARS-CoV-2» قادر به جهش ژنتیکی باشد. به گفته هندریک شتریک، ویروس شناس آلمانی، این ویروس قادر به جهش ژنتیکی است، اما توانایی آن به اندازه ویروس هایی که باعث گریپ می شوند، زیاد نیست.

بیمارانی که هیچگونه عارضه ای ندارند و کسی از ابتلای آن ها باخبر نمی شود

به نقل از دویچه وله، اشخاصی که در پنج کشور مختلف به شمول ایالات متحده امریکا مجددا به ویروس کرونا مبتلا شده اند، دارای عوارض این بیماری بوده اند.

به این ترتیب ممکن است که شمار بسیاری از مردم به این بیماری مبتلا شده باشند، بدون این که هیچگونه عارضه ای داشته باشند.

پاندوری نویسنده این کار تحقیقاتی می نویسد: «در ایالات متحده امریکا و کشورهای دیگر به اندازه کافی بر روی ژنوم های ویروس یا ماده ژنیتیکی این ویروس در افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ تحقیق نمی شود و در زمینه غربالگری و آزمایش نیز نارسایی های وجود دارد. به این ترتیب به این ترتیب توانایی پژوهشگران و کارمندان بخش صحت عمومی در تشخیص، نظارت و تعقیب ژنتیک این ویروس محدود می شود».

اکیکو ایواساکی، دانشمند ایمنی شناس از دانشگاه ییل ایالات متحده امریکا که در این کار تحقیقاتی شرکت نداشت، می نویسد: «هرچه که موارد بیشتری از ابتلا مجدد ثبت شوند، جامعه علمی اطلاعات بیشتری راجع به چگونگی ایجاد مصونیت در برابر این ویروس کسب می کند».

او در ادامه نوشته است، این اطلاعات کلیدی اند برای درک بهتر این مساله که با کمک چه نوع واکسن هایی می توان به مصونیت فردی و جمعی دست یافت.

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/20841


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

بزودی تشخیص نارسایی قلبی با موبایل امکان پذیر می‌شود


متخصصان نسبت به زیاده‌روی در مصرف «زیتون» هشدار می‌دهند


هشدار مایکروسافت از نفوذ هکرهای روسی


دلیل اختلال فیس‌بوک و اینستاگرام چی بود؟


پرتاب ماهواره آزمایشی اینترنت 6G به فضا توسط چین


افزایش قابلیت‌ نقشه‌های Google Maps با هوش مصنوعی


چرا در زمستان بیشتر می‌خوابیم؟


ساخت بطری که برای ۵۰ سال چارج موبایل‌های هوشمند را تامین می‌کند


پوکو M6 مدل تغییرنام‌یافته کدام گوشی خواهد بود؟


پرتاب «افغان‌ست۱» و اعزام یک فضانورد افغان


عدم دسترسی مردم افغانستان به انترنت باکیفیت


مشخص شدن علت داغی آیفون ۱۵


نتایج یک تحقیق: فرزندان والدین سیگاری پیشرفت تحصیلی کمتری دارند


دانشمندان: تغییرات اقیلم قهوه را یک نوشیدنی غیر قابل دسترس می‎‌سازد


ایلان ماسک از فضای کافی در فضا برای میلیاردها ماهواره خبر داد


پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره تیانهویی-۰۴ از سوی چین به فضا


یک پروفسور جاپانی تلویزیون قابل چشیدن ساخت


کشف مقادیر قابل توجهی آب در مریخ


هشدار گوگل به کارمندانش: اگر به مقررات واکسیناسیون کرونا عمل نکنید اخراج می‌شوید


نظریه اینشتین شکست‌ناپذیر باقی‌ ماند!


قابلیت جدید واتس آپ؛ چت‌های دونفره بعد از زمان مشخص حذف می شوند


۵ نکته کلیدی برای عکاسی با موبایل در شب


مدیر عامل توئیتر استعفا داد


شکایت اپل از شرکت سازنده بدافزارهای جاسوسی پگاسوس


خواب ناکافی احساس پیری را بیشتر می‌کند





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

تلویزیون دولتی ایران: اصفهان در امنیت و آرامش به سر می برد

قدردانی رینا امیری از البانیا به خاطر حمایت از مردم افغانستان

پسکوف امریکا را به سود بردن از جنگ در اوکراین متهم کرد

نیویارک تایمز از حمله اسرائیل به ایران خبر داد، ایران این خبر را رد کرد

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و گزارش رسانه های خارجی در مورد آن

امریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

حذف میلان و لیورپول از لیگ اروپا در شب صعود لورکوزن؛ آتالانتا و روم

تاکید یوناما و هند بر رسیدگی به چالش‌های موجود در افغانستان

ناتوانی اکثر شهروندان افغانستان به تامین غذا و مسکن

حذف زنان از جامعه مانع به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان است

شهید یا زخمی شدن یک کودک در هر 10 دقیقه در غزه

احتمال برف‌باری و بارندگی‌های شدید در ۲۹ ولایت کشور

فوتسالران افغانستان نخستین بازی شان را 3 بر 1 به ایران باختند

درخواست برای مسدود شدن شبکه اجتماعی «ایکس» در پاکستان

چین خواستار پاسخگو بودن حکومت طالبان به نگرانی جهان شد

ساخت 470 کیلومتر کانال آب توسط سازمان ملل متحد در افغانستان

مواجه بودن غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری

فاش شدن زمان حمله اسرائیل به ایران

ایران و اسرائیل را از جنگ بزرگ دور کنید

بازداشت شش تن در ارتباط به پرونده‌ی بزرگترین سرقت طلا در کانادا

اعلام فهرست فلم‌های اولین جشنواره بزرگ فلم مسلمانان

بزودی تشخیص نارسایی قلبی با موبایل امکان پذیر می‌شود

رهبر طالبان: " افغانستان به یک کشور پیشرفته تبدیل خواهد شد"

حذف انگلیس ها از جام قهرمانان اروپا با پیروزی رئال و بایرن

پرجمعیت‌ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ترین انتخابات


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.