درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-04  |  2024-04-23  |  بروز شده در: 1403/02/04 - 13:21:2 FA | AR | PS | EN
بررسی موضوع گشایش بندر واخان از سوی چین             صدای زنان باید بخشی از هر گفتگو و تعامل سازنده با طالبان باشد            کارهای بزرگتر از داوود خان را انجام داده‌ایم            پرواز نخستین گروه از زایران ایرانی پس از ۹ سال برای ادای حج عمره به عربستان            کشته شدن ۱۱ جنگجوی مسلح توسط نیرو های پاکستانی             آینده تاریک یا روشن؛ در انتظار اقتصاد افغانستان            هشدار سازمان ملل از افزایش تعداد کودکان مبتلا به سوء تغذیه در افغانستان            آغاز مذاکرات درباره توافق همکاری امنیتی امریکا و اوکراین            نگرانی سازمان ملل از تاثیر جنگ بر سلامت روانی مردم غزه            وزیران خارجه اتحادیه اروپا با افزایش تحریم‌ها علیه ایران موافقت کردند             افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا تاریخ‌سازی کرد            بزرگان اهل تشیع خواهان آغاز پروژه‌‌های عمرانی در مناطق شان شدند             حامدکرزی بر ضرورت «تفاهم ملی» در افغانستان تاکید کرد             نگرانی مدافعان حقوق بشر از وخامت وضعیت مهاجران افغان در پاکستان            ابراز نگرانی سازمان توسعه‌ای ملل‌متحد نسبت به احتمال کم آبی در افغانستان            






تاریخ نشر: 1399/07/13 - 09:58:0
تعداد بازدید: 579
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ابتلای ترامپ به کرونا چه تأثیر بر مبارزات انتخاباتی آمریکا خواهد داشت؟
ابتلای ترامپ به کرونا چه تأثیر بر مبارزات انتخاباتی آمریکا خواهد داشت؟

دونالد ترامپ که باید حداقل دو هفته در قرنطینه بماند، احتمالا امکان حضور در دور دوم مناظره با جو بایدن و همچنین شرکت در تجمعات ایالتی را از دست داده و این مسئله برای رقیب دموکرات وی یک امتیاز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری انصار به نقل از تسنیم، روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو، امروز در تحلیلی نوشت: "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا، با نادیده گرفتن اقدامات پیشگیرانه، بالاخره به ویروس کرونا مبتلا شد که این مسئله زندگی او، تنها یک ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده (سوم نوامبر/13 آبان ماه) را به طور قابل توجهی پیچیده می‌کند. در واقع، اینبار ویروس کرونا در مبارزات انتخاباتی آمریکا مداخله کرده و دونالد ترامپ و همسرش "ملانیا" را آلوده کرد.

رئیس کاخ سفید که از نظر سنی در معرض خطر است، مجبور به قرنطینه بوده و حضور وی در تجمع‌های انتخاباتی برای مدت نامعلومی به تعویق می‌افتد. سرنوشت دور دوم مناظره وی با "جو بایدن"، نامزد حزب دموکرات نیز مشخص نیست. این مناظره که برای 15 اکتبر برنامه ریزی شده بود ممکن است لغو شود یا بصورت آنلاین انجام گیرد. در هر صورت، این سناریو به نفع جو بایدن خواهد بود که از فرصت تقویت بیشتر مواضع خویش در مبارزات انتخاباتی برخوردار شده است.

بدین ترتیب، "سورپرایز ماه اکتبر" - که به طور سنتی از رویدادهای مهم قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده است، اینبار ابتلای دونالد ترامپ به کرونا بود که می تواند نتیجه مبارزات انتخاباتی را تحت تأثیر قرار دهد.

لازم به یادآوری است که دونالد ترامپ از نظر هر آنچه مربوط به بیماری همه گیر کووید-19 است، یکی از بدبین ترین افراد در بین رهبران جهانی بشمار می‌رود. همین روز پنجشنبه، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر تأکید کرده بود که پایان همه گیری ویروس کرونا در ایالات متحده نزدیک است. البته کارشناسان پزشکی با این دیدگاه وی کاملاً مخالفت کرده بودند.

بیماری کرونا، فرصت‌های انتخاباتی زیادی را از دونالد ترامپ گرفته است

در حالی‌که فقط یک ماه دیگر به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، سئوالات زیادی درباره چگونگی پیشرفت مبارزات وجود دارد. بلافاصله پس از انتشار خبر آزمایش مثبت دونالد ترامپ، کاخ سفید وقایع برنامه ریزی شده برای روز جمعه، از جمله شرکت وی در تجمع طرفدارانش در ایالت فلوریدا را لغو کرد. اکنون سفرهای دونالد ترامپ به ویسکانسین، پنسیلوانیا و نوادا نیز احتمالا، لغو یا به تعویق خواهد افتاد.

اگر ترامپ، حداقل برای مدت دو هفته در قرنطینه بماند، دور دوم مناظره با جو بایدن لغو یا به تعویق می‌افتد و این مسئله برای رقیب دموکرات وی می تواند یک امتیاز باشد.

بیماری همه گیر در حال حاضر به طور قابل توجهی روند رقابت انتخاباتی را تغییر داده و این فرصت را از دونالد ترامپ گرفته است که مدام در مورد موضوعات مرسوم مورد علاقه خود - در مورد مهاجرت و رشد سریع اقتصادی که قبل از بحران ویروس کرونا در ایالات متحده وجود داشت و غیره، صحبت کند.

اطلاعات اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی آمریکا نشان می دهد: اگر در سال‌های 2017، 2018 و 2019، رشد اقتصاد آمریکا به ترتیب 2.3، 3 و 2.2 درصد بود، در سه ماهه دوم سال 2020 (از ماه آوریل تا پایان ژوئن) تولید ناخالص داخلی واقعی این کشور 30 درصد کاهش یافت.

اکنون ، حتی موضوع ناآرامی‌ها که جمهوری خواهان در اواخر ماه آگوست، کنگره خود را تقریباً به طور کامل به آن اختصاص دادند و آقای ترامپ می توانست در ماه مانده به انتخابات، بر روی آن تمرکز کند، ممکن است در پس زمینه ابتلای وی به کرونا محو شود.

دیدگاه کارشناسان روس درباره وضعیت کنونی در مبارزات انتخاباتی آمریکا

"پاول شاریکوف" رئیس مرکز تحقیقات کاربردی در موسسه آمریکا و کانادای آکادمی علوم روسیه معتقد است، دوره‌های باقی مانده از مناظرات ریاست جمهوری همچنان برگزار می‌شود، ولی به احتمال زیاد به صورت آنلاین خواهد بود. این مسئله توسط کمیسیون انتخابات فدرال ایالات متحده با مشورت ستادهای انتخاباتی نامزدها تصمیم گیری می شود.

این کارشناس در عین حال یادآور شد که به دلیل بیماری دونالد ترامپ، توجه بیشتر به مناظرات تلویزیونی نامزدهای پست معاون ریاست جمهوری- مایکل پنس، جمهوری خواه و کامالا هریس، نماینده حزب دموکرات معطوف خواهد شد. و در اینجاست که خانم هریس می تواند خود را ثابت کند. او انرژی بیشتری دارد و جامعه آمریکا به او توجه بیشتری دارد.

البته، پاول شاریکوف مطمئن است که اخبار مربوط به بیماری دونالد ترامپ تأثیر چشمگیری در رده بندی نامزدهای پست ریاست جمهوری نخواهد داشت.

"دیمیتری سوسلوف" معاون مرکز مطالعات اروپایی و بین المللی در مدرسه عالی اقتصاد مسکو نیز بر این عقیده است که به احتمال زیاد، رتبه بندی فعلی نامزدها بدون تغییر خواهد ماند، ولی دونالد ترامپ فرصت خود برای رسیدن به رقیب دموکرات خود را از دست داده است.

این کارشناس گفت: «مناظرات به همراه با تجمع‌ها، آخرین تیر ترکش ترامپ در طول این مبارزات انتخاباتی بود. حضور شخصی وی در کمپین‌های انتخاباتی اهمیت زیادی داشت، چرا که او به خوبی می داند که چگونه جمعیت را به شور آورد، ولی این کار از صفحه تلویزیون، برایش میسر نیست. ترامپ بصورت آنلاین قادر به حمله، قطع سخنان و ایجاد عدم تعادل در گفتگوها نیست. بنابراین، شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات که قبلاً اندک بود، اکنون حتی بیشتر از آن بعید شده است.»

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/20647


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

آینده تاریک یا روشن؛ در انتظار اقتصاد افغانستان


آیا امریکا جنگ اوکراین را به طرف جنگ جهانی سوم هدایت می‌کند؟


آیا امریکا خواستار حذف قطر از میانجیگری است؟


پرونده احیای برجام روی میز بایدن


آیا حمله اسرائیل به ایران؛ پایان ماجراجویی است؟


ایران و اسرائیل را از جنگ بزرگ دور کنید


پرجمعیت‌ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ترین انتخابات


معیارهای دوگانه امریکا؛ از حمایت اوکراین تا سکوت در غزه


رسانه‌های اسرائیلی از خیانت اردن به جهان اسلام شگفت زده شدند


نیویارک تایمز:ایران بطور مستقیم با امریکا درگیر نمی شود


کمبود نیروی جنگی در ناتو برای مقابله با روسیه


آیا روابط ترکیه و رژیم اسراییل متوقف شد؟


تغییر جغرافیای جنگ در خاورمیانه؛ آیا نتانیاهو موفق شد؟


جنگ خونین و ویرانگر غزه وارد ششمین ماه شد


توافقنامه ترامپ امریکا را مجبور به خروج از افغانستان کرد


وضعیت غزه نشانگر بربریت ذاتی سرمایه‌داری جهانی است


آیا واقعاٌ ترامپ مصمم به خروج از ناتو است؟


روسیه در موضع برتر قرار دارد، پوتین به کم قانع نیست


آیا اروپا آمادگی ریاست جمهوری مجدد ترامپ را دارد؟


دیدار های بلینکن با سران کشورهای عرب زمینه ساز صلح در غزه می شود؟


کشور های غربی برای اعمال تحریم بر ایران اختلاف دارند


چین، بدون روسیه مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کنیم


آمادگی روسیه برای جنگ با ناتو


آیا امریکا توان منزوی کردن حکومت طالبان را ندارد؟


ضرورت بازتعریف روابط ایران و پاکستان در دولت جدید





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

بخیت خواستار رفع محدودیت‌های تحصیلی و کار زنان در افغانستان شد

بررسی موضوع گشایش بندر واخان از سوی چین

صدای زنان باید بخشی از هر گفتگو و تعامل سازنده با طالبان باشد

کارهای بزرگتر از داوود خان را انجام داده‌ایم

پرواز نخستین گروه از زایران ایرانی پس از ۹ سال برای ادای حج عمره به عربستان

کشته شدن ۱۱ جنگجوی مسلح توسط نیرو های پاکستانی

آینده تاریک یا روشن؛ در انتظار اقتصاد افغانستان

هشدار سازمان ملل از افزایش تعداد کودکان مبتلا به سوء تغذیه در افغانستان

آغاز مذاکرات درباره توافق همکاری امنیتی امریکا و اوکراین

نگرانی سازمان ملل از تاثیر جنگ بر سلامت روانی مردم غزه

وزیران خارجه اتحادیه اروپا با افزایش تحریم‌ها علیه ایران موافقت کردند

افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا تاریخ‌سازی کرد

بزرگان اهل تشیع خواهان آغاز پروژه‌‌های عمرانی در مناطق شان شدند

حامدکرزی بر ضرورت «تفاهم ملی» در افغانستان تاکید کرد

نگرانی مدافعان حقوق بشر از وخامت وضعیت مهاجران افغان در پاکستان

ابراز نگرانی سازمان توسعه‌ای ملل‌متحد نسبت به احتمال کم آبی در افغانستان

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران وارد پاکستان شد

شورش در پاریس در پی کشته شدن سه تبعه افغان

حکومت طالبان برای ازبکستان سفیر جدید تعیین کرد

فرا رسیدن زمان پایان اشغالگری رژیم اسرائیل

تشکیل جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران

آیا امریکا جنگ اوکراین را به طرف جنگ جهانی سوم هدایت می‌کند؟

تا اکنون هیچ قطار ترانزیتی از افغانستان وارد ایران نشده است

تکذیب مذاکره مستقیم ایران و امریکا

آیا امریکا خواستار حذف قطر از میانجیگری است؟


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.