درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-01-31  |  2024-04-19  |  بروز شده در: 1403/01/31 - 07:14:2 FA | AR | PS | EN
قدردانی رینا امیری از البانیا به خاطر حمایت از مردم افغانستان             پسکوف امریکا را به سود بردن از جنگ در اوکراین متهم کرد            نیویارک تایمز از حمله اسرائیل به ایران خبر داد، ایران این خبر را رد کرد            شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و گزارش رسانه های خارجی در مورد آن            امریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد            حذف میلان و لیورپول از لیگ اروپا در شب صعود لورکوزن؛ آتالانتا و روم            تاکید یوناما و هند بر رسیدگی به چالش‌های موجود در افغانستان            ناتوانی اکثر شهروندان افغانستان به تامین غذا و مسکن             حذف زنان از جامعه مانع به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان است            شهید یا زخمی شدن یک کودک در هر 10 دقیقه در غزه             احتمال برف‌باری و بارندگی‌های شدید در ۲۹ ولایت کشور            فوتسالران افغانستان نخستین بازی شان را 3 بر 1 به ایران باختند            درخواست برای مسدود شدن شبکه اجتماعی «ایکس» در پاکستان             چین خواستار پاسخگو بودن حکومت طالبان به نگرانی جهان شد            ساخت 470 کیلومتر کانال آب توسط سازمان ملل متحد در افغانستان            






تاریخ نشر: 1399/06/30 - 13:56:2
تعداد بازدید: 537
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

چنگ زدن به طناب پوسیده عادی‌سازی؛ آل خلیفه تا خرخره در باتلاق اعتراضات

اقدام منامه در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که با مخالفت های گسترده داخلی مواجه شده است، بیش از پیش پایه های حکومت آل خلیفه را متزلزل خواهد کرد

در پی اقدام دولت بحرین در امضا سند عادی سازی روابط را رژیم صهیونیستی در روز 15 سپتامبر این امر اعتراضات گسترده ای را از سوی مردم بحرین و اغلب گروه های سیاسی این کشور به همراه داشته است به صورتی که انتظار می رود اعتراضات ضدعادی سازی به چالش جدیدی در روند تقابلی رژیم آل خلیفه با جامعه بیانجامد.

مردم بحرین از 7 روز گذشته تاکنون در اعتراض به اقدام رژیم آل خلیفه در عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی به خیابان ها آمده اند. معترضان بحرینی علی رغم وجود محدودیت های شدید وضع شده از سوی رژیم آل خلیفه با در دست داشتن پرچم های فلسطین و پلاکاردهایی که عادی سازی را محکوم می کند، به اقدام پادشاه این کشور واکنش نشان دادند.

بحرینی ها در این تظاهرات شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا سرداده و برخی از بحرینی ها نیز در اعتراض های شبانه به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از بام منازلشان شعار الله اکبر سر می دهند.

در طی 7 روز گذشته در اغلب مناطق بحرین اعتراضات مردمی نسبت به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ادامه یافته است و طی 24 ساعت گذشته مردم در مناطق ستره، الدیه، السنابس، سماهیج، کرباباد، باربار، نویدرات، المعامیر الفجر و المغرب، راس رمان الفجر، ابوصیبع ، الشاخوره و المقشع به خیابان ها آمده اند.

در همین رابطه جمعیت عمل اسلامی بحرین (امل) با انتشار بیانیه ای،عادی سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی را جنایت آل خلیفه و بزرگترین تهدید برای منطقه دانست. در این بیانیه آمده است که ریشه‌های خیانت آل خلیفه در حق امت به دوران مزدوری و نوکری انگلیس استعمارگر و خوش خدمتی به آن بر می‌گردد و این هزینه‌ای است که انگلیسی‌ها برای آنها به بار آورده اند تا حاکم بحرین باشند. جمعیت عمل اسلامی در این بیانیه افزوده است: انگلیسی‌ که فلسطین را به باندهای صهیونیست بخشید، اکنون بحرین را تقدیم گروهی از دزدان و راهزنان کرده است.

جمعیت الوفاق بحرین نیز ضمن محکومیت عادی سازی؛این امر را خیانت بسیار بزرگی به اسلام و عربیت دانست و در بیانیه ی خود افزود:ما تاکید می کنیم که موضع رژیم بحرین در عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی،صرفا موضع دو طرف بوده که مشروعیتی ندارد.

در ادامه محکومیت عادی سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی،ائتلاف جوانان 14 فوریه به رژیم آل خلیفه درباره پیامدهای خیانت بزرگ خود به مسئله فلسطین هشدار داد. ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه تاکید کرد که توافق عادی سازی روابط، خیانت بزرگ آل خلیفه است و کاخ سیاه آمریکا اعلام کرد، آل خلیفه نماینده ملت بحرین نیست.

علاوه بر آن 17 انجمن و گروه سیاسی و اسلامی بحرین نیز با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند که ملت این کشور و جامعه عربی و اسلامی پایبند به آرمانهای فلسطین و مفاد قانون اساسی بوده و هر نوع توافق عادی‌سازی روابط با رژیم جنایتکار صهیونیستی را رد و محکوم می‌کند.

در کنار مخالفت گروه های سیاسی بحرینی و مردم این کشور با عادی سازی؛ 143 عالم دینی بحرین نیز عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کردند. روحانیون بحرینی با صدور بیانیه ای اعلام کردند که در اصول دینی و مبانی امت اسلامی و عربی عادی سازی در هر شکل و زمینه ای با رژیم غاصب صهیونیستی مردود و ممنون است.

مخالفت بحرینی ها با عادی سازی در فضای مجازی نیز به شکل ویژه ای نمود داشت؛در همین رابطه هشتک"بحرینی ها علیه عادی سازی" ترند اول توئیتر در بحرین شده بود(در روز 11 سپتامبر).فعالان فضای مجازی در بحرین این هشتک را در محکومیت توافق عادی سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی راه اندازی کرده بودند.

 

چالشهای جدید آل خلیفه و موج بلندتر اعتراضات در آینده

رژیم آل خلیفه درحالی تصمیم به عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی گرفته است که از فقدان مشروعیت در داخل رنج می برد. درواقع فاصله گرفتن آل خلیفه از اکثریت مردم بحرین و بی توجهی به خواسته های آنها و سرکوب شدید اعتراضات که پیشتر به کمک عربستان سعودی صورت گرفته بود؛رژیم حاکم بر منامه را در جایگاهی متزلزل قرار داده است.

بر این اساس اقدام منامه در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که با مخالفت های گسترده داخلی مواجه شده است، بیش از پیش پایه های حکومت آل خلیفه را متزلزل خواهد کرد. دامنه ی اعتراضات مردم بحرین زمانی گسترده تر خواهد شد که مراحل بعدی عادی سازی مانند گشایش سفارت رژیم صهیونیستی در منامه صورت پذیرد. این امر رژیم آل خلیفه را با چالش های بزرگی مواجه خواهد کرد و انباشت بحران ها در این کشور و وجود مطالبات گسترده ی مردمی که پاسخی جز سرکوب به آنها داده نشده است؛ شرایط دشواری را برای حکام بحرین رقم خواهد زد.

هرچند بدیهی است رژیم آل خلیفه قصد دارد بار دیگر با اتکاء به دیگر کشورها،هرگونه اعتراضات گسترده در آینده را به شدت سرکوب کند؛ اما آنچه در این بین اهمیت دارد،آن است که رژیم آل خلیفه با عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی؛چالشهای حاکمیت با جامعه را بیش از پیش افزایش داده است و این امر خطری به مراتب بزرگ تر از گذشته را متوجه حکام بحرین خواهد کرد.

 

منبع: الوقت

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/20393


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

ایران و اسرائیل را از جنگ بزرگ دور کنید


پرجمعیت‌ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ترین انتخابات


معیارهای دوگانه امریکا؛ از حمایت اوکراین تا سکوت در غزه


رسانه‌های اسرائیلی از خیانت اردن به جهان اسلام شگفت زده شدند


نیویارک تایمز:ایران بطور مستقیم با امریکا درگیر نمی شود


کمبود نیروی جنگی در ناتو برای مقابله با روسیه


آیا روابط ترکیه و رژیم اسراییل متوقف شد؟


تغییر جغرافیای جنگ در خاورمیانه؛ آیا نتانیاهو موفق شد؟


جنگ خونین و ویرانگر غزه وارد ششمین ماه شد


توافقنامه ترامپ امریکا را مجبور به خروج از افغانستان کرد


وضعیت غزه نشانگر بربریت ذاتی سرمایه‌داری جهانی است


آیا واقعاٌ ترامپ مصمم به خروج از ناتو است؟


روسیه در موضع برتر قرار دارد، پوتین به کم قانع نیست


آیا اروپا آمادگی ریاست جمهوری مجدد ترامپ را دارد؟


دیدار های بلینکن با سران کشورهای عرب زمینه ساز صلح در غزه می شود؟


کشور های غربی برای اعمال تحریم بر ایران اختلاف دارند


چین، بدون روسیه مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کنیم


آمادگی روسیه برای جنگ با ناتو


آیا امریکا توان منزوی کردن حکومت طالبان را ندارد؟


ضرورت بازتعریف روابط ایران و پاکستان در دولت جدید


دیدگاه نامزدهای انتخابات روسیه درباره جنگ اوکراین


کمک های انسانی به غزه یا یک نمایش نظامی تمام‌عیار


اروپا در اندیشه خارج شدن از وابستگی بیش‌ازحد به امریکا


پافشاری روسیه بر تعامل با حکومت طالبان در افغانستان


سیاست دولت جدید پاکستان درقبال مهاجران تغییر خواهد کرد؟





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

تلویزیون دولتی ایران: اصفهان در امنیت و آرامش به سر می برد

قدردانی رینا امیری از البانیا به خاطر حمایت از مردم افغانستان

پسکوف امریکا را به سود بردن از جنگ در اوکراین متهم کرد

نیویارک تایمز از حمله اسرائیل به ایران خبر داد، ایران این خبر را رد کرد

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و گزارش رسانه های خارجی در مورد آن

امریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

حذف میلان و لیورپول از لیگ اروپا در شب صعود لورکوزن؛ آتالانتا و روم

تاکید یوناما و هند بر رسیدگی به چالش‌های موجود در افغانستان

ناتوانی اکثر شهروندان افغانستان به تامین غذا و مسکن

حذف زنان از جامعه مانع به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان است

شهید یا زخمی شدن یک کودک در هر 10 دقیقه در غزه

احتمال برف‌باری و بارندگی‌های شدید در ۲۹ ولایت کشور

فوتسالران افغانستان نخستین بازی شان را 3 بر 1 به ایران باختند

درخواست برای مسدود شدن شبکه اجتماعی «ایکس» در پاکستان

چین خواستار پاسخگو بودن حکومت طالبان به نگرانی جهان شد

ساخت 470 کیلومتر کانال آب توسط سازمان ملل متحد در افغانستان

مواجه بودن غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری

فاش شدن زمان حمله اسرائیل به ایران

ایران و اسرائیل را از جنگ بزرگ دور کنید

بازداشت شش تن در ارتباط به پرونده‌ی بزرگترین سرقت طلا در کانادا

اعلام فهرست فلم‌های اولین جشنواره بزرگ فلم مسلمانان

بزودی تشخیص نارسایی قلبی با موبایل امکان پذیر می‌شود

رهبر طالبان: " افغانستان به یک کشور پیشرفته تبدیل خواهد شد"

حذف انگلیس ها از جام قهرمانان اروپا با پیروزی رئال و بایرن

پرجمعیت‌ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ترین انتخابات


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.