درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-01-10  |  2024-03-29  |  بروز شده در: 1403/01/10 - 12:24:5 FA | AR | PS | EN
نماینده عربستان در مسابقات دختر شایسته جهان مشخص شد            وزیر معادن حکومت طالبان خواهان آغاز کار عملی پروژه‌ی مس عینک شد            تاکید سفیر ناروی بر بازگشایی مکاتب دختران در افغانستان             پاکستان با اتهام‌زنی ناکامی‌های خود را توجیه می‌کند            صدها افغان در مسیر مهاجرت به دیگر کشورها جان باخته است            محکومیت ساخت شهرک‌های جدید رژیم اسرائیل از سوی حکومت طالبان            اسرائیل در پی اجازه امریکا برای حملات گسترده بر رفح             امضا قرارداد ساخت آخرین قسمت پروژه‌ی خط آهن خواف - هرات            ایران و روسیه از پیشرفت پروژه های مالی فی مابین ابراز رضایت کردند            ۷۰ درصد خانه‌های نوار غزه دیگر قابل سکونت نیست             داعش شکست خورده، برخی افراد داعش را تبلیغ می‌‌کنند            کاردار پاکستان سفر هیئت پاکستانی به کابل را موفق خواند            ضرر یک میلیارد دالری افغانستان بخاطر محدودیت‌ بر زنان شاغل            توقف واردات کالاهای بی کیفیت از تمامی مسیرهای کشور            شهدای نوار غزه به بیشتر 32500 تن رسید            






تاریخ نشر: 1399/06/15 - 17:34:1
تعداد بازدید: 462
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

رییس پیشین فدراسیون فوتبال: اتهامات بر علیه من سیاسی است؛ از خودم دفاع خواهم کرد

رییس پیشین فدراسیون فوتبال کشور که به جرم آزار و اذیت جنسی دختران فوتبالیست تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان متهم است، برای نخستین‌بار پس از رسانه‌یی شدن این قضیه، در یک کنفرانس مطبوعاتی در ولایت پنجشیر، حاضر به صحبت شد و دولت را به برخورد سیاسی و سلیقه‌ای متهم کرد.

نزدیک به یک‌ونیم سال قبل، خالده پوپل‌زی مدیر پیشین تیم ملی فوتبال بانوان کشور مدعی شد که او و دیگر بازیکنان تیم ملی در سفر اردن مورد آزار و اذیت جنسی از سوی برخی از اعضای فدراسیون فوتبال قرار گرفته اند و سایر دختران نیز در داخل فدراسیون از سوی این نهاد مورد سوی استفاده جنسی قرار گرفته و می‌گیرند.

این موضوع برای نخستین‌بار از سوی روزنامه‌ی بریتانیایی گاردین به نشر رسید که بازتاب داخلی و جهانی داشت. نشر این موضوع سبب شد تا حکومت در این مورد تحقیق کند و پس از تحقیقات، دادستانی‌ کل کشور اعلام کرده که پرونده‌ی آزار و اذیت جنسی دختران فوتبالیست به صورت دقیق بررسی شده و کرام‌الدین کریم، رییس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان، دبیر فدراسیون فوتبال، مسؤول کمیته‌ی دروازه بانان، مسؤول ارتباط ولایت‌ها، سکرتر رییس فدراسیون و مسؤول امنیتی او متهم شناخته شده‌اند.

پس از دادستانی کل کشور، فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) نیز رییس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را در پیوند به پرونده‌ی آزار جنسی زنان مقصر شناخت و او را به محرومیت دایمی از فعالیت در عرصه‌ی فوتبال و حدود یک میلیون دالر جریمه محکوم کرد.

کرام‌الدین کریم اما به دادگاه حاضر نشد و نزدیک به یک‌ونیم سال از دید مردم و رسانه‌ها پنهان ماند. پس از این مدت حکومت، برای دستگیری رییس پیشین فدراسیون فوتبال، در یک عملیات نظامی نیروهای ویژه‌ی پولیس را به ولایت پنجشیر فرستاد تا او را دستگیر و به پنجه‌ی قانون بسپارند.

نیروهای ویژه نظامی اما با ایستادگی مردم پنجشیر مواجه شدند و پس از انجام عملیات ناکام برای دستگیری کرام‌الدین کریم به دست خالی به مرکز برگشتند.

حمایت مردمی از کرام‌الدین کریم سبب شد تا او پس از مدت طولانی سکوتش را بشکند و دیروز در حضور علمای دینی و بزرگان پنجشیر کنفرانس مطبوعاتی برگزار و در مورد این قضیه وضاحت دهد.

کریم در کنفرانس مطبوعاتی در مورد همه‌ی اتفاقات پیش‌آمده در فدراسیون فوتبال، از آغاز تا حال صحبت کرد و مدعی شد که برخی حلقات خواهان گرفتن فدراسیون بودند و دولت ضمن حمایت از این حلقات، با وی برخورد سیاسی کرده است. او می‌گوید که آماده است در یک دادگاه عادلانه حاضر شده و در برابر اتهاماتی که علیه خودش وارد است، پاسخ‌گو باشد.

کریم در مورد آغاز کارش در فدراسیون فوتبال گفت: «در سال 2004، طی انتخاباتی در مقر فدراسیون فوتبال به عنوان رییس انتخاب شدم. همه چیز را از صفر آغاز کردم، هیچ برنامه و امکاناتی وجود نداشت. تیم تشکلیل دادیم، کار کردیم و ادامه دادیم تا این‌که در سال 2014 بزرگترین افتخار یعنی جایزه بازی جوانمردانه از سوی فیفا و قهرمانی جنوب آسیا را با تیم ملی کسب کردیم. فکر ما همین بود که کار کنیم و بیشتر از این موفق شویم. پس از این که فدراسیون صاحب دفاتر، امتیازات مالی و معنوی و افتخارات شد، یک تعداد حلقات متوجه همین نقطه شدند و برنامه ریختند که فدراسیون را از ما بگیرند که دولت نیز از همین حلقات حمایت می‌کرد».
رییس پیشین فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت‌هایش از اقدامات همین حلقات خاص و دولت برای گرفتن فدراسیون از او و تیم کاری‌اش صحبت کرد و گفت: «در آغاز حکومت هیأتی را موظف ساخت تا حسابات مالی ما را بررسی کنند و با پیدا کردن تخلف، فدراسیون را از ما بگیرند. خوش‌بختانه هیأت مؤظف چیزی پیدا نکرد و پس از آن که این برنامه ناکام شد، شبیه به یک کودتای نظامی، با سلاح و توپ و تفنگ حمله کردند و می‌خواستند این‌بار با زور فدراسیون را بگیرند».
کرام می‌گوید که پس از این‌که در این دو مورد حلقات خاص و دولت در گرفتن فدراسیون ناکام شدند، اقدام به برنامه‌ریزی برای بدنامی فدراسیون و با توطئه اقدام به ترور شخصیتی کردند.


او در مورد ادعای بانو پوپل‌زی و قضیه‌ی آزار و اذیت جنسی گفت: «فدراسیون دارای کمیته‌یی به نام کمیته‌ی بانوان است و این کمیته در زمان ریاست من وقتی به سفر خارجی می‌رفت، دارای دو بخش بود. یکی دختران داخلی و دیگر دخترانی که از خارج به جمع تیم ملی یک‌جا می‌شدند. در اوایل سال 2017، ما یک اردوی تمرینی داشتیم در کشور اردن، کمیته‌ی بانوان تمامی دختران را از کشورهای آمریکا، کشورهای اروپایی و سایر کشورها به این اردوگاه تمرینی فراخواند و رفتند برای تمرینات. در این سفر دو مربی آمریکایی زن به نام‌های هیلن، کیلی لیندسلی و همین خالده (مدعی اصلی قضیه) مدیر تیم بودند. در اردن و در جریان مسابقه دوستانه برابر این تیم، دختران تیم ملی بدون حجاب و با نیکر و بدون چادر ظاهر شدند که تصاویرش هم است که همین موضوع سبب شد تا از سوی رسانه‌ها، شورای علما و شورای ملی انتقادات زیادی به آدرس ما شود و ما تحت فشار و تهدید قرار گرفتیم. شورای ملی ما را به خیانت ملی متهم کرد و خواستار مجازات ما بود. در آن زمان با رسانه‌ها و مردم جلسه تشکیل دادیم و صحبت کردیم که در این موضوع سوی تفاهم شده و کار کمیته‌ی بانوان بوده است. ما از همه معذرت خواهی کردیم و هم‌زمان با این مسأله ما قراردادخط جدید ساختیم و در آن ماده‌یی را گنجانیدیم که پس از این هیچ بازیکن تیم ملی بانوان افغانستان نمی‌تواند بدون رعایت حجاب در تیم ملی بازی کند.

پس از گذشت 7 الی 8 ماه و فرستادن قراردادخط جدید به همه بازیکنان، خالده پوپل و به همراه دو مربی که قبلا از آن‌ها نامبرده شد، قرارداد خط را امضا نکردند و دیگران را نیز تحریک کردند که امضا نکنند و مدعی بودند که این حق ما است که چگونه لباس بپوشیم و به میدان برویم. تنها 5 الی 6 بازیکن در کشورهای آلمان و هالند قرارداد خط را امضا کردند و بنابر قوانین اگر کسی قرارداد جدید امضا نمی‌کرد، به طور خودکار نامش از تیم ملی خط می‌خورد. اردوی تمرینی در اردن برای مسابقات ازبکستان بود و وقتی دختران قرارداد خط را امضا نکردند، ما مجبور به دعوت از بازیکنان جدید شدیم و آن‌ها را به ازبکستان فرستادیم که متأسفانه در نخستین بازی 20 گول دریافت کردند.

پس از این موضوع رسانه‌ها به ما انتقادات بی‌شماری کردند و سروصدا شد که ما بازیکنان خارجی را دعوت نکردیم. اما ما به همه قراردادخط جدید فرستادیم که بازیکنان خارجی امضا نکرده‌اند و در تیم ملی حضور نیافتند. ماجرا از همین جا آغاز شد. خالده و حامیانش درک کردند که دیگر در تیم ملی حضور ندارند و تمام امتیازها را از دست خواهند داد. پس از چند روز، روزنامه‌ی گاردین گزارشی نشر کرد و از زبان همین دختران مدعی شد که در اردوی تمرینی اردن با آن‌ها بدرفتاری جنسی شده. اولین واکنش ما این بود که باید این موضوع پی‌گیری شود و پس از گذشت چند روز که این موضوع داغ و خبرساز شد، خبر دومی نشر شد و آن‌ها مدعی بودند به علاوه‌ی اردن، در داخل فدراسیون رییس و سایر اعضا با دختران بدرفتاری و از آن‌ها سوی استفاده‌ی جنسی کرده اند. ما بازهم آمادگی نشان دادیم تا قضیه روشن شود و پاسخ‌گو بودیم».
او در مورد انجام تحقیقات و حاضر نشدن به دادگاه گفت: «دادستانی دست به کار شد و تحقیقات شان را آغاز کردند و ما نیز با آن‌ها همکاری کردیم. دادستانی بدون دریافت کدام سند، مرا ممنوع‌الخروج ساخت و حساب‌های ما را نیز مسدود کرد و در نهایت امر دست‌گیری مرا صادر کردند. من برای رفتن به دادگاه، سه وکیل مدافع گرفتم و نهاد های قضایی بدون صحبت به وکلایم و دادن وضاحت به آن‌ها، خواستارخودم به دادگاه بودند من حاضر بودم به دادگاه بروم -و حالا هم حاضر هستم، اما در صورتی که تمامی موارد قانونی را در نظر بگیرند- اما قضیه تغییر کرد و در آن زمان وقتی رییس جمهور از خارج کشور آمد، جلسه دایر کرد و مدعی شد که اگر این قضیه به شبه تبدیل شود، من حکم اشد مجازات صادر می‌کنم.

مشکل دوم زمان بازگشت تیم از ازبکستان شکل گرفت و این‌ها تیم را به جایی بردند و تهدید کردند که اگر از گفته‌های خالده حمایت نکنید، ما شما را نیز در این جرم شریک حساب خواهیم کرد. اگر همکاری بکنید، ما همکاری می‌کنیم و به شما امتیازات می‌دهیم و حتی شما را به خارج کشور می‌فرستیم. سکرتر مرا نیز به تحقیق بردند و به زور از او سند، ویدیو و شهادت دروغین گرفتند تا علیه من استفاده کنند. به همین ترتیب قضیه را سیاسی و قومی ساختند و بحث جرمی را به سیاسی جلوه دادند. همین موضوع سبب شد که تا این دم به دادگاه قومی حاضر نشوم».
در ادامه کریم مدعی شد که بی‌گناه است و در صورتی‌که دادگاه عادلانه و با حضور رسانه‌ها، مردم و فعالان جامعه‌ی مدنی از داخل و خارج کشور برگزار شود، آماده‌ی پاسخ‌گویی است و در برابر زور ایستادگی خواهد کرد.
او گفت: «من نه مجرم هستم، نه فراری و این را در پیشگاه ملت شریف پنجشیر و مردم افغانستان ثابت می‌سازم. اگر جرم من ثابت شد، من حاضرم هر جزای خود را ببینم. بالای من ظلم شده و دوسیه‌ی ما خلاف قانون در دو محکمه زیر بررسی است و هر دو دادگاه حکم صادر می‌کند. بیایید محکمه عادلانه با حضور رسانه‌ها، نهادهای جامعه‌ی مدنی خارجی و داخلی برگزار کنید تا من پاسخ دهم. ما خواستار عدالت هستیم و تصمیم نهایی را مردم بگیرند. لشکرکشی حکومت در حق من از لحاظ حقوق شهروندی جنایت جنگی است».
این در حالی‌ست که دادگاه حکمیت ورزش، اخیراً درخواست استیناف‌ «کرام‌ الدین کریم» رییس فدراسیون فوتبال کشور را رد و حکم محرومیت مادام‌العمر وی را تایید کرد.

ویدیو صحبت‌های کرام‌الدین کریم در مورد پرونده‌ی آزار جنسی بانوان فوتبالیست‌ در این آدرس:

https://www.youtube.com/channel/UCHE9RGxUP6xKo1OgahyfMGQ

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/20053


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

پاکستان با اتهام‌زنی ناکامی‌های خود را توجیه می‌کند


محکومیت ساخت شهرک‌های جدید رژیم اسرائیل از سوی حکومت طالبان


داعش شکست خورده، برخی افراد داعش را تبلیغ می‌‌کنند


کاردار پاکستان سفر هیئت پاکستانی به کابل را موفق خواند


مک کال خواستار آزادی یک تبعه امریکا از زندان حکومت طالبان شد


وزیر دفاع پاکستان افغانستان را منبع تروریزم علیه پاکستان خواند


هیچ ارگانی جز وزارت اطلاعات و فرهنگ حق مداخله در تخلفات رسانه‌ای ندارد


استفاده تسلیحات ما توسط طالبان پیام ضعف را منعکس می‌کند


دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل


محکومیت کشته شدن شهروندان چینی در پاکستان از سوی حکومت طالبان


هنوز هم نام بیشتر از ۲۰ مقام طالبان در فهرست سیاه قرار دارد


تا دیر نشده بر مواضع داعش در افغانستان حمله کنیم


ترکیه خواستار تلاش افغانستان برای کسب جایگاه بین‌المللی اش شد


خروج از افغانستان امریکا را با خطر مواجه کرده‌است


حکومت طالبان حکمتیار را مجبور به ترک خانه اش کرد


بعد از دیدار با وست؛ جی پی سینگ از سفارت افغانستان در دهلی‌نو بازدید کرد


خواستار روابط نیک هستیم، اما اجازه تجاوز را نمی‌دهیم


تهدید برخی سفارت‌های خارجی در افغانستان توسط داعش


حامدکرزی و عبدالقهار بلخی حملات تروریستی در روسیه را محکوم کردند


پاکستان از داعش علیه رقبای خود استفاده ابرازی می کند


افزایش تنش‌ها بین افغانستان و پاکستان چین را نگران ساخته است


با افغانستان باید روابط خوب داشته باشیم


حمله انتحاری کندهار حدود 40 کشته و زخمی برجای گذاشت


مالی خان خطاب به پاکستان: با افغانستان زورآزمایی نکنید


تایید صدور ۱۲ هزار ویزای جدید اس آی وی به همکاران افغان امریکا





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

آیا واقعاٌ ترامپ مصمم به خروج از ناتو است؟

نماینده عربستان در مسابقات دختر شایسته جهان مشخص شد

وزیر معادن حکومت طالبان خواهان آغاز کار عملی پروژه‌ی مس عینک شد

تاکید سفیر ناروی بر بازگشایی مکاتب دختران در افغانستان

پاکستان با اتهام‌زنی ناکامی‌های خود را توجیه می‌کند

صدها افغان در مسیر مهاجرت به دیگر کشورها جان باخته است

محکومیت ساخت شهرک‌های جدید رژیم اسرائیل از سوی حکومت طالبان

اسرائیل در پی اجازه امریکا برای حملات گسترده بر رفح

امضا قرارداد ساخت آخرین قسمت پروژه‌ی خط آهن خواف - هرات

ایران و روسیه از پیشرفت پروژه های مالی فی مابین ابراز رضایت کردند

۷۰ درصد خانه‌های نوار غزه دیگر قابل سکونت نیست

داعش شکست خورده، برخی افراد داعش را تبلیغ می‌‌کنند

کاردار پاکستان سفر هیئت پاکستانی به کابل را موفق خواند

ضرر یک میلیارد دالری افغانستان بخاطر محدودیت‌ بر زنان شاغل

توقف واردات کالاهای بی کیفیت از تمامی مسیرهای کشور

شهدای نوار غزه به بیشتر 32500 تن رسید

مک کال خواستار آزادی یک تبعه امریکا از زندان حکومت طالبان شد

وزیر دفاع پاکستان افغانستان را منبع تروریزم علیه پاکستان خواند

جانباختن ۹۴۹ تن در حوادث ترافیکی طی شش ماه گذشته

معاون راه آهن روسیه؛ مهمان حکومت طالبان در کابل

احتمال بارندگی و سیلاب های آنی در ۳۳ ولایت کشور

تیم فوتسال کشور با شکست مقابل تایلند از رسیدن به فاینل باز ماند

پوتین ادعای جنگ روسیه با ناتو را مزخرف خواند

بیش از یک سوم جمعیت جهان با ناامنی غذایی مواجه هستند

مسی در زندگی ورزشی اش دیگر رؤیایی ندارد


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.