درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-01-31  |  2024-04-19  |  بروز شده در: 1403/01/31 - 10:39:3 FA | AR | PS | EN
عربستان از عدم پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تاسف کرد             امروز برگزاری بزرگ‌ترین رای‌‌گیری جهان در هند آغاز شد            تلویزیون دولتی ایران: اصفهان در امنیت و آرامش به سر می برد            قدردانی رینا امیری از البانیا به خاطر حمایت از مردم افغانستان             پسکوف امریکا را به سود بردن از جنگ در اوکراین متهم کرد            نیویارک تایمز از حمله اسرائیل به ایران خبر داد، ایران این خبر را رد کرد            شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و گزارش رسانه های خارجی در مورد آن            امریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد            حذف میلان و لیورپول از لیگ اروپا در شب صعود لورکوزن؛ آتالانتا و روم            تاکید یوناما و هند بر رسیدگی به چالش‌های موجود در افغانستان            ناتوانی اکثر شهروندان افغانستان به تامین غذا و مسکن             حذف زنان از جامعه مانع به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان است            شهید یا زخمی شدن یک کودک در هر 10 دقیقه در غزه             احتمال برف‌باری و بارندگی‌های شدید در ۲۹ ولایت کشور            فوتسالران افغانستان نخستین بازی شان را 3 بر 1 به ایران باختند            






تاریخ نشر: 1399/05/31 - 16:46:3
تعداد بازدید: 847
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

وقتی همه چهره‌ها برای شکست ترامپ به میدان می‌آیند

برنامه شب چهارشنبه به مراتب بیشتر از دو شب گذشته ، که با محوریت توصیفات شخصیت و حمایت از بایدن بود ، بر موضوعات سیاسی تمرکز داشت و سخنرانان آن نیز چهره های بسیار شاخص حزب دموکرات بودند

به گزارش خبرگزاری انصار به نقل از الوقت در حالی که با نزدیک به شدن موعد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه (نوامبر) حزب دموکرات برای شکست دادن ترامپ خود را آماده کارزار می کند، در شب سوم کنوانسیون ملی حزب دموکرات آمریکا که روز گذشته برگزار شد نامزد رسمی حزب برای تصدی پست معاون اولی بایدن معرفی گردید که برای اولین به یک زن رنگین پوست تعلق گرفت.

کمالا هریس نخستین زن دورگه با ریشه آسیای جنوبی است که شب گذشته معاون اول نامزد اصلی ریاست جمهوری معرفی شد.

هریس ، دختر مهاجران هندی و جامائیکایی ، اغلب در مورد تجربیات آنها در آمریکا صحبت کرده است. وی، سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا بوده و دومین سناتور آفریقایی الاصل مجلس سنا به شمار می آید و همچنین نخستین آفریقایی آمریکایی و نخستین زن به شمار می آید که به سمت دادستان کل کالیفرنیا انتخاب شده است.

سه‌شنبه شب، دموکرات‌ها رسماً «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به عنوان نامزد این حزب معرفی کردند.

اما برنامه شب چهارشنبه به مراتب بیشتر از دو شب گذشته ، که با محوریت توصیفات شخصیت و حمایت از بایدن بود ، بر موضوعات سیاسی تمرکز داشت و سخنرانان آن نیز چهره های بسیار شاخص حزب دموکرات بودند.

پرداختن به مباحثی مانند خشونت علیه زنان و اقلیت‌ها، مالکیت اسلحه، مراقبت مناسب از کودکان و مهاجرت از جمله مهترین این موضوعات بود که با حمله شدید سخنرانان به سیاست های ترامپ در این موارد همراه گردید.

 

انتخابات 2020 آمریکا

آمریکایی ها برای انتخاب رئیس جمهور بعدی ایالات متحده در تاریخ 3 نوامبر 2020 رای خواهند داد. جو بایدن سعی می کند دونالد ترامپ رئیس فعلی این کشور را شکست دهد.

دونالد ترامپ ، 45مین رئیس جمهور آمریکا به دنبال انتخاب مجدد به عنوان کاندیدای جمهوریخواهان است. 16 رئیس جمهور آمریكا تاكنون در دو انتخابات متوالی پیروز شده اند. بایدن معاون رئیس جمهور سابق توانست 29 نامزد اصلی دیگر این حزب را برای تصدی نامزدی اصلی حزب شکست داد.

 

اوباما چه گفت؟

یکی از مهمترین اتفاقات شب گذشته حمله بی سابقه اوباما به ترامپ بود. چهارشنبه شب ، باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا به طور زنده از موزه انقلاب آمریکا در فیلادلفیا صحبت کرد.

اوباما در این سخنرانی از وضعیت نامساعد دموکراسی در آمریکا ابراز تاسف کرد ، سپس از رأی دهندگان خواست که در ماه نوامبر برای شکست ترامپ که به عقده وی اقداماتش به تضعیف دموکراسی انجامیده است، در انتخابات شرکت کنند.

وی گفت: "من از شما می خواهم كه به توانایی خودتان اعتقاد داشته باشید و مسئولیت خود را به عنوان شهروندان در آغوش بگیرید." "برای اطمینان از این که اصول اساسی دموکراسی ما پایدار بماند".

او همچنین ترامپ را به جدی نگرفتن مقام مهمی که در اختیار داشته است متهم کرد و گفت: "دونالد ترامپ مسؤولیت وظایف خود را به عهده نگرفته است، زیرا او قادر به انجام چنین کاری نیست". اوباما تاکید کرد: عواقب این شکست، بسیار سنگین هستند که در بین آن‌ها می‌توان به ۱۷۰ هزار آمریکایی فوت شده بر اثر کروناویروس، میلیون‌ها شغل ازدست رفته، به شدت لکه دار شدن وجهه باشکوه‌مان در سراسر جهان و تهدید شدن بیش از پیش نهادهای دموکراتیک کشور اشاره کرد.

 

ترامپ چگونه پاسخ داد؟

اما اظهارات اوباما با واکنش ترامپ مواجه شد. در جریان کنفرانس خبری کاخ سفید در روز چهارشنبه ، از آقای ترامپ درباره اظهارات سلف خود سؤال شد.

رئیس جمهور آمریكا گفت: "من وحشتی را كه او از ما برجای گذاشته و توافقات احمقانه انجام شده را می بینم."

"نگاه کنید که او چقدر بد بود ، رئیس جمهور چقدر ناکارآمد بود ، او بسیار ناکارآمد ، بسیار وحشتناک بود. و دلیل حضور من در اینجا به دلیل (عملکرد) رئیس جمهور اوباما و جو بایدن است."

وی افزود: آنها اقدامات بدی انجام دادند به همین دلیل من (اکنون) به عنوان رئیس جمهور در مقابل شما هستم.

انتظار می رود رئیس جمهور هفته آینده در جریان کنوانسیون حزب جمهوری خواه ، انتخاب مجدد خود را به عنوان کاندیدای جمهوریخواهان بپذیرد.

اما درگیری لفظی ترامپ و اوباما در روز چهارشنبه حاکی از آن است که انتخابات آینده تنها میان برنامه های ترامپ و جو بایدن نیست و آمریکایی ها بیش از انتخاب بین دو نفر همچنین در مورد انتخاب یکی از دو میراث سیاسی اوباما و یا ترامپ تصمیمگیری خواهند کرد.

 

چهره های مهم دیگر سخنران چه گفتند؟

اما علاوه بر ترامپ چهره های شاخص و شناخته شده دیگری از حزب دموکرات سخنران شب مراسم شب گذشته بودند. سناتور الیزابت وارن که نامزد انتخابات در این دوره نیز بود، از برنامه جو بایدن برای بازسازی اقتصاد آمریکا دفاع کرد. وی گفت: "ما زیرساخت هایی مانند جاده ها ، پل ها و سیستم های ارتباطی ایجاد می کنیم تا مردم بتوانند کار کنند.

وارن اظهارات خود را در مورد مراقبت از كودكان نیز متمرکز كرد. وی گفت: "زمان آن رسیده است كه تشخیص دهیم كه مراقبت از كودك بخشی از زیرساخت های اساسی این ملت است. زیرساخت های آن برای خانواده ها است. "

هیلاری کلینتون ، چهره دموکرات دیگری بود که علیه دونالد ترامپ سخنرانی کرد و نسبت به احتمال پیروزی ترامپ در صورت عدم مشارکت مردم برای حمایت از بایدن و تکرار نتایج انتخابات سال 2016 هشدار داد.

نانسی پلوسی رهبر اکثریت نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان از دیگر سخنرانان مطرح نشست بود. پلوسی در سخنان خود سعی کرد که رفتارهای شخصی ترامپ و برنامه های سیاسی حزب جمهوری خواه را ناگسستنی و در یک راستا نشان دهد. وی گفت میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوری خواهان در مجلس سنا که برای انتخاب مجدد در کنتاکی مبارزه می کند دوقلوهایی در برابر قوانین پوپولیستی هستند.

همچنین نماینده سابق گبی گیفورد ، که در سال 2011 توسط یک فرد مسلح به ضرب گلوله زخمی شد در سخنرانی خود به موضوع ضرورت بازنگری در قوانین حمله اسلحه و انتقاد از سیاست های ترامپ در این موضوع پرداخت.

در ادامه این نشست حزبی یکی از موضوعات جالب توجه سخنان دختربچه ای بود که سال 2018 در اثر سیاست های مهاجرتی دونالد ترامپ از مادر خود جدا شده بود.

او گفت پدرش که از جانبازان نیروی دریایی است و در سال 2016 به ترامپ رأی داده است و دیگر این کار را نخواهد کرد.

او خطاب به ترامپ گفت: "پدر من فکر می کرد شما از خانواده های نظامی محافظت می کنید ، بنابراین او در سال 2016 به شما رأی داد ، آقای رئیس جمهور". "اما بعد از کاری که با خانواده ما کردید ، دیگر به شما رای نخواهد داد."

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/19837


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

ایران و اسرائیل را از جنگ بزرگ دور کنید


پرجمعیت‌ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ترین انتخابات


معیارهای دوگانه امریکا؛ از حمایت اوکراین تا سکوت در غزه


رسانه‌های اسرائیلی از خیانت اردن به جهان اسلام شگفت زده شدند


نیویارک تایمز:ایران بطور مستقیم با امریکا درگیر نمی شود


کمبود نیروی جنگی در ناتو برای مقابله با روسیه


آیا روابط ترکیه و رژیم اسراییل متوقف شد؟


تغییر جغرافیای جنگ در خاورمیانه؛ آیا نتانیاهو موفق شد؟


جنگ خونین و ویرانگر غزه وارد ششمین ماه شد


توافقنامه ترامپ امریکا را مجبور به خروج از افغانستان کرد


وضعیت غزه نشانگر بربریت ذاتی سرمایه‌داری جهانی است


آیا واقعاٌ ترامپ مصمم به خروج از ناتو است؟


روسیه در موضع برتر قرار دارد، پوتین به کم قانع نیست


آیا اروپا آمادگی ریاست جمهوری مجدد ترامپ را دارد؟


دیدار های بلینکن با سران کشورهای عرب زمینه ساز صلح در غزه می شود؟


کشور های غربی برای اعمال تحریم بر ایران اختلاف دارند


چین، بدون روسیه مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کنیم


آمادگی روسیه برای جنگ با ناتو


آیا امریکا توان منزوی کردن حکومت طالبان را ندارد؟


ضرورت بازتعریف روابط ایران و پاکستان در دولت جدید


دیدگاه نامزدهای انتخابات روسیه درباره جنگ اوکراین


کمک های انسانی به غزه یا یک نمایش نظامی تمام‌عیار


اروپا در اندیشه خارج شدن از وابستگی بیش‌ازحد به امریکا


پافشاری روسیه بر تعامل با حکومت طالبان در افغانستان


سیاست دولت جدید پاکستان درقبال مهاجران تغییر خواهد کرد؟





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

برگزاری سومین دور گفتگوهای همکاری طالبان با چین

عربستان از عدم پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تاسف کرد

امروز برگزاری بزرگ‌ترین رای‌‌گیری جهان در هند آغاز شد

تلویزیون دولتی ایران: اصفهان در امنیت و آرامش به سر می برد

قدردانی رینا امیری از البانیا به خاطر حمایت از مردم افغانستان

پسکوف امریکا را به سود بردن از جنگ در اوکراین متهم کرد

نیویارک تایمز از حمله اسرائیل به ایران خبر داد، ایران این خبر را رد کرد

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و گزارش رسانه های خارجی در مورد آن

امریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

حذف میلان و لیورپول از لیگ اروپا در شب صعود لورکوزن؛ آتالانتا و روم

تاکید یوناما و هند بر رسیدگی به چالش‌های موجود در افغانستان

ناتوانی اکثر شهروندان افغانستان به تامین غذا و مسکن

حذف زنان از جامعه مانع به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان است

شهید یا زخمی شدن یک کودک در هر 10 دقیقه در غزه

احتمال برف‌باری و بارندگی‌های شدید در ۲۹ ولایت کشور

فوتسالران افغانستان نخستین بازی شان را 3 بر 1 به ایران باختند

درخواست برای مسدود شدن شبکه اجتماعی «ایکس» در پاکستان

چین خواستار پاسخگو بودن حکومت طالبان به نگرانی جهان شد

ساخت 470 کیلومتر کانال آب توسط سازمان ملل متحد در افغانستان

مواجه بودن غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری

فاش شدن زمان حمله اسرائیل به ایران

ایران و اسرائیل را از جنگ بزرگ دور کنید

بازداشت شش تن در ارتباط به پرونده‌ی بزرگترین سرقت طلا در کانادا

اعلام فهرست فلم‌های اولین جشنواره بزرگ فلم مسلمانان

بزودی تشخیص نارسایی قلبی با موبایل امکان پذیر می‌شود


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.