درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-01-10  |  2024-03-29  |  بروز شده در: 1403/01/10 - 03:22:5 FA | AR | PS | EN
ایران و روسیه از پیشرفت پروژه های مالی فی مابین ابراز رضایت کردند            ۷۰ درصد خانه‌های نوار غزه دیگر قابل سکونت نیست             داعش شکست خورده، برخی افراد داعش را تبلیغ می‌‌کنند            کاردار پاکستان سفر هیئت پاکستانی به کابل را موفق خواند            ضرر یک میلیارد دالری افغانستان بخاطر محدودیت‌ بر زنان شاغل            توقف واردات کالاهای بی کیفیت از تمامی مسیرهای کشور            شهدای نوار غزه به بیشتر 32500 تن رسید            مک کال خواستار آزادی یک تبعه امریکا از زندان حکومت طالبان شد             وزیر دفاع پاکستان افغانستان را منبع تروریزم علیه پاکستان خواند             جانباختن ۹۴۹ تن در حوادث ترافیکی طی شش ماه گذشته            معاون راه آهن روسیه؛ مهمان حکومت طالبان در کابل            احتمال بارندگی و سیلاب های آنی در ۳۳ ولایت کشور            تیم فوتسال کشور با شکست مقابل تایلند از رسیدن به فاینل باز ماند             پوتین ادعای جنگ روسیه با ناتو را مزخرف خواند            بیش از یک سوم جمعیت جهان با ناامنی غذایی مواجه هستند            






تاریخ نشر: 1399/02/31 - 16:07:5
تعداد بازدید: 659
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

چگونه کرونا ویروس ارگان های بدن انسان را یکی بعد دیگر تخریب میکند
چگونه کرونا ویروس ارگان های بدن انسان را یکی بعد دیگر تخریب میکند

اکثریت دکتران فکر میکردند که Covid-19 بیماری سنگین ریه ها خواهد بود. اما معلوم گردید که ویروس تمام بدن را تخریب میکند.

ویل بیدینگفیلد (Will Bedingfield) در مقاله خود در نشریه Wired (انگلستان) می نویسد، وقتی پاندیمی به لندن رسید، سیمون اشورث(Simon Ashworth) فکر می کرد که می داند چه چیز در آینده انتظار خواهد داشت. متخصص مراقبت های ویژه، اشورث نزدیک به 20 سال است که در بیمارستان سنت مری در پدینگتون به صفت مشاور کار میکند. وی گزارشات مربوط به چین و ایتالیا را دنبال می کرد و برای معالجه جریان عارضه مهلک Covid-19، وقتیکه پیچیدگی های مرگبار: سندرم حاد تنفسی (ARDS) انکشاف می یابد، آمادگی می گرفت. در این حالت، ریه ها به حدی ملتهب می گردند که ارگان های مهم حیاتی به آهستگی از اکسیژن محروم می شوند. یک سوم موارد ARDS به مرگ منجر میشوند.

اشورت معمولاً چنین بیمارانی را در بخش مراقبت های ویژه خود معالجه می کند. همانطور که او توضیح می دهد کیسه های میکروسکوپی هوا در ریه ها با ماده "پنیر مانند" - سلول های سفید خون، ماده لزجی و انساج مرده پر میشوند - و سفت و فیبری می گردند. بیمار گویی "غرق" و خفه می شود. برای حفظ تنفس، لوله ای در مجاری هوایی داخل می کنند که از طریق آن هوا به صورت مکانیکی وارد ریه ها می شود. اما تهویه ریه در بیماران مبتلا به ARDS خطرناک است. اگر فشار خیلی ضعیف باشد، ریه ها متورم نخواهند شد. اگر خیلی قوی باشد، می توانند حتی آسیب بیشتر برساند.

این دقیقاً همان چیزی بود که اشورث با بستری نمودن اولین بیماران مصاب با Covid-19 برای آن آماده شده بود. این باعث تعجب او شد که تصویر ریه های آنها شباهتی به نمونه معمولی ARDS نداشت. معلوم شد که آنها به راحتی منبسط می شوند. بدون فشار زیاد مورد نیاز در صورت ARDS می توان آنها را باد کرد. او می گوید: "این اتفاق می افتد که ریه ها صاف نشوند." وی گفت: " اکثر موارد سنگین هنگامی که وضع بیماران بدتر و بدتر می شود، به این پایان می یابد: ریه ها متراکم تر، آسیب دیده و ملتهب می شوند. اما در اینجا همه چیز چنین نبود. "

حتی عجیب تر این که بیمار معمولی مبتلا به ARDS بیهوش یا خفه شونده می باشد و بیماران Covid-19 در اتاق اشورث تقریباً بطور عادی رفتار می کنند. دکتران از سراسر جهان گزارش می دهند که در بیماران بستری در بیمارستان با وجود تنفس کم طبیعی و سطح فاجعه بار کم اکسیژن در کرویات قرمز، کاملاً هوشیار هستند - این پدیده "هیپوکسی خاموش" خوانده می شود.

Covid-19 دکتران را در مضیقه قرار داد. بیماران از عوارض زیادی رنج می برند. برخی با خون ادرار می کنند، از سوزش قلب شکایت می کنند و حس بو و مزه خود را از دست می دهند. یک مرد 56 ساله در بیمارستان پیکن دچار التهاب مغز شد - سکسکه ساج غیرقابل مهار شدن آغاز شد. یک زن 71 ساله که از مصر به آمریکا بازگشته بود، دچار کمردردی، استفراغ و اسهال خونی شد. تنها در روز چهارم اقامت در بیمارستان، وی شروع به سرفه كرد و تنها بعداً مشخص شد كه وی به کرونا ویروس مبتلا است. یک جراح مغز و اعصاب از کوه سینا (Mount Sinai)، نیویورک، پنج بیمار را با سکته مغزی ناگهانی معالجه کرد. همه زیر 50 سال سن داشتند و همگی علائم خفیف Covid-19 داشتند و یا هیچ علائمی نداشتند.

اشورث بدن با د اغ ها و بیماران مبتلا به سكته قلبی، سكته مغزی و نارسایی كلیه مشاهده كرده است. اشورث می گوید: "من فکر می کنم که در گفتمان علمی و سیاسی ما این انعکاس نه یافته که ما چقدر اندک درباره این بیماری می دانیم." "همه گفتند:" خوب، این فقط ARDS است و برعلاوه، این شی ساری است. "اگر چهار میلیون نفر بیمار نمی شدند، این بسیار جالب می بود. این بیماری حیرت انگیز است. این ساحه را برای تحقیقات می گشاید و نگرش ما را نسبت به مواردی مانند انفولانزا تغییر خواهد داد. کاری را انجام می دهد که قبلاً هرگز به آن فکر نمی کردیم."

در بیشتر افراد آلوده، این بیماری به صورت متوسط ​​- با تب جزئی و سرفه خشک انکشاف می یابد. اما در بخش کمی از بیماران، حدود 6% موارد تایید شدهCovid-19 به نوبه خود کشنده است. در انگلستان، یک سوم از بیمارانی در بیمارستان که به این بیماری مصاب شده، بالاخره می میرند.

برای دکتران که شدیدترین بیماران را درمان می کنند، Covid-19 یک راز است. این ویروس نه تنها به طور غیر منتظره به ریه ها آسیب می رساند، بلکه بر روی قلب، روده ها، رگ های خونی، کلیه ها و مغز نیز تأثیر می گذارد. اشورث می گوید: "ما به نقطه آغاز ویروس بازگشتیم و اعتراف می کنیم كه این سلسله کامل پروسه های مختلف را آغاز می كند. نوع قدیمی چنین بیماری پیچیده HIVمی نامند. Covid-19 از آن چندان دور نیست."

امیدها برای درمان Covid-19 به دو بخش تقسیم می شوند - ضد ویروسی و ضد التهابی. دومی واکنش التهابی بدن را سرکوب می کند، اولی مستقیماً با ویروس سر و کار دارد. در میان داروهای ضد ویروسی وریانت عمده Remdesivir است که توسط کمپنی بزرگ داروسازی Gilead ساخته شده است. تاکنون تست های موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی و مطالعات چینی هر دو نتایج مختلف داده اند. گریم کوک (Graham Cooke) پروفیسور امراض ساری از کالج شاهی لندن توضیح می دهد: " این جای تعجب نیست، زیرا با گذشت زمان که بیماری سنگین می شود، ویروس دیگر علت اصلی شمرده نمی شود."

گروه دیگری از داروها بر ضد التهاب متوجه است - آنها حالت های ضد التهابی را متوقف می کنند و آسیب ها را نرم تر می کنند. طبق یک مطالعه جدید Lancet در انگستان، داروهای ضد التهاب می توانند به سرکوب پاسخ بدن کمک کنند. کوک می گوید که مشهورترین این توکیلیزوماب می باشد. این دارو معمولاً برای درمان آرتریت روماتوئید استفاده می شود. در ماه گذشته آزمایشات تقریباً در تمام بخش های سیستم ملی بهداشت انگلیس به پایان رسید. این داروها می توانند از بروز طوفان سایتوکاین جلوگیری کنند. هر دارو تعداد بیماران بحرانی را کاهش می دهد. کوک می گوید: "ما به طور ناگهانی، می توانیم در هفتمین روز بیماری افرادی را با این داروها درمان کنیم، قبل از آن که وضع آنها به حدی بدتر شود که معالجه تشدیدی مطالبه میکنند."

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/17736


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

متخصصان نسبت به زیاده‌روی در مصرف «زیتون» هشدار می‌دهند


هشدار مایکروسافت از نفوذ هکرهای روسی


دلیل اختلال فیس‌بوک و اینستاگرام چی بود؟


پرتاب ماهواره آزمایشی اینترنت 6G به فضا توسط چین


افزایش قابلیت‌ نقشه‌های Google Maps با هوش مصنوعی


چرا در زمستان بیشتر می‌خوابیم؟


ساخت بطری که برای ۵۰ سال چارج موبایل‌های هوشمند را تامین می‌کند


پوکو M6 مدل تغییرنام‌یافته کدام گوشی خواهد بود؟


پرتاب «افغان‌ست۱» و اعزام یک فضانورد افغان


عدم دسترسی مردم افغانستان به انترنت باکیفیت


مشخص شدن علت داغی آیفون ۱۵


نتایج یک تحقیق: فرزندان والدین سیگاری پیشرفت تحصیلی کمتری دارند


دانشمندان: تغییرات اقیلم قهوه را یک نوشیدنی غیر قابل دسترس می‎‌سازد


ایلان ماسک از فضای کافی در فضا برای میلیاردها ماهواره خبر داد


پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره تیانهویی-۰۴ از سوی چین به فضا


یک پروفسور جاپانی تلویزیون قابل چشیدن ساخت


کشف مقادیر قابل توجهی آب در مریخ


هشدار گوگل به کارمندانش: اگر به مقررات واکسیناسیون کرونا عمل نکنید اخراج می‌شوید


نظریه اینشتین شکست‌ناپذیر باقی‌ ماند!


قابلیت جدید واتس آپ؛ چت‌های دونفره بعد از زمان مشخص حذف می شوند


۵ نکته کلیدی برای عکاسی با موبایل در شب


مدیر عامل توئیتر استعفا داد


شکایت اپل از شرکت سازنده بدافزارهای جاسوسی پگاسوس


خواب ناکافی احساس پیری را بیشتر می‌کند


نتایج یک تحقیق:بازار حیوانات ووهان چین منشا شیوع کرونا است





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

امضا قرارداد ساخت آخرین قسمت پروژه‌ی خط آهن خواف - هرات

ایران و روسیه از پیشرفت پروژه های مالی فی مابین ابراز رضایت کردند

۷۰ درصد خانه‌های نوار غزه دیگر قابل سکونت نیست

داعش شکست خورده، برخی افراد داعش را تبلیغ می‌‌کنند

کاردار پاکستان سفر هیئت پاکستانی به کابل را موفق خواند

ضرر یک میلیارد دالری افغانستان بخاطر محدودیت‌ بر زنان شاغل

توقف واردات کالاهای بی کیفیت از تمامی مسیرهای کشور

شهدای نوار غزه به بیشتر 32500 تن رسید

مک کال خواستار آزادی یک تبعه امریکا از زندان حکومت طالبان شد

وزیر دفاع پاکستان افغانستان را منبع تروریزم علیه پاکستان خواند

جانباختن ۹۴۹ تن در حوادث ترافیکی طی شش ماه گذشته

معاون راه آهن روسیه؛ مهمان حکومت طالبان در کابل

احتمال بارندگی و سیلاب های آنی در ۳۳ ولایت کشور

تیم فوتسال کشور با شکست مقابل تایلند از رسیدن به فاینل باز ماند

پوتین ادعای جنگ روسیه با ناتو را مزخرف خواند

بیش از یک سوم جمعیت جهان با ناامنی غذایی مواجه هستند

مسی در زندگی ورزشی اش دیگر رؤیایی ندارد

هیچ ارگانی جز وزارت اطلاعات و فرهنگ حق مداخله در تخلفات رسانه‌ای ندارد

استفاده تسلیحات ما توسط طالبان پیام ضعف را منعکس می‌کند

دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل

محکومیت کشته شدن شهروندان چینی در پاکستان از سوی حکومت طالبان

صف آرایی تیم فوتسال کشور مقابل تیم تایلند

کمک ۱۵ میلیون یورویی آلمان به افغانستان

هنوز هم نام بیشتر از ۲۰ مقام طالبان در فهرست سیاه قرار دارد

وعده همکاری چین با سکتور صحت افغانستان


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.