درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-06  |  2024-04-25  |  بروز شده در: 1403/02/06 - 06:38:3 FA | AR | PS | EN
یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود            عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است             حمایت حکومت طالبان از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین            قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند             طالبان خواستار ارتقأ سطح دیپلوماتیک افغانستان در قزاقستان شدند            پاکستان : ایران و چین شرکای معتمد ما هستند            بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا یکهزار» آمادگی می گیرد            لیورپول به اورتون باخت، یونایتد مقابل شفیلد پیروز شد            روابط حسنه خویش را با کشور‌های همسایه و منطقه محکم نموده‌ایم            شکست تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل تاجکستان             روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت            یک هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل سفر کرده است             هدف دشمنان افغانستان؛ تضعیف و تجزیه کشور است             بیش از ۷ هزار پناهجوی افغان طی ۱۰ روز اخیر از پاکستان اخراج شدند            اعتراض به حکم ابتدایی در مورد میر رحمان رحمانی را رد شد            






تاریخ نشر: 1399/02/03 - 18:16:5
تعداد بازدید: 576
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نوش‌داروی ترامپ میزان مرگ‌ومیر بیماران کرونایی را بالا برده است
نوش‌داروی ترامپ میزان مرگ‌ومیر بیماران کرونایی را بالا برده است

براساس مطالعات انجام‌شده، داروی ضد مالاریایی که رئیس‌جمهور ترامپ برای درمان بیماران کرونا از آن حمایت کرده است، نه تنها در درمان بیماری کوید-19 موثر نیست، بلکه این دارو سبب افزایش مرگ کهنه‌سربازان مبتلا به ویروس کرونا شده است. این مطالعه سوال‌های زیادی را در مورد امنیت و موثریت این دارو به وجود آورده است، دارویی که با شیوع پاندمی جدید به‌گونۀ گسترده از آن استفاده شد.

این مطالعه توسط نهاد امور کهنه‌سربازان و پژوهش‌گران دانشگاهی روی 368 بیمار مرد در سراسر کشور انجام شده است که از این میان برای درمان 97 تن از هیدروکسی کلورکین، برای درمان 113 تن دیگر از ترکیب هیدروکسی کلورکین با آزیترومایسین استفاده شده و برای درمان 158 تن دیگر از این دارو استفاده نشده است.

براساس این مطالعه، نرخ مرگ‌ومیر در میان گروه‌هایی که برای درمان‌شان از این دارو استفاده شده است، در مقایسه با کسانی که این دارو را دریافت نکرده بودند، بسیار بیش‌تر بوده است. این دارو سودی در درمان بیماران نداشته است، زیرا تعداد بیمارانی که نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی پیدا کردند (کسانی که این دارو را دریافت کردند و کسانی که دریافت نکردند) تقریباً برابر بوده است.

مطالعه جدید نشان می‌دهد که بیش‌تر از 27 درصد بیمارانی که برای درمان‌شان از داروی هیدروکسی کلورکین استفاده شده بود، فوت کردند. نرخ مرگ‌ومیر در میان کسانی که در درمان‌شان از ترکیب هیدروکسی کلورکین با آزیترومایسین استفاده شده بود، 22 درصد بوده، در حالی که میزان مرگ‌ومیر کسانی که این دارو را دریافت نکردند تنها 11.4 درصد بوده است.

این مطالعه در وب‌سایت medrxiv.org که مطالعات ویروس کرونا در آن نشر می‌شود، منتشر شده و تاکنون در نشریات دانشگاهی چاپ نشده است. نویسنده‌گان این مطالعه که از اعضای دانشگاه ویرجینیا، دانشگاه کارولینای جنوبی و سیستم امور کهنه‌سربازان در کلمبیا استند، نوشته اند که به طور کلی افزایش مرگ‌ومیر بیمارانی که برای درمان‌شان از داروی هیدروکسی کلورکین استفاده شده است به این دارو مرتبط است. این یافته‌ها نشان می‌دهد که مطالعات آینده‌نگر، تصادفی و کنترل‌شده پیش از استفادۀ گسترده از این دارو بسیار مهم است.

سرعت گسترش جهانی پاندمی ویروس کرونا به اندازه‌یی بوده است که دانش روز برای مقابله با آن با مشکل مواجه شده است. این بیماری تاکنون جان بیش از 175 هزار تن در سراسر جهان را گرفته و هیچ دارو و واکسینی تأیید شده‌یی برای درمان یا کندکردن سرعت گسترش این بیماری وجود ندارد.

در برخی موارد، شتاب جهانی در یافتن راهی برای مبارزه با ویروس جدید کرونا، سبب پیشی‌گرفتن آرزوها بر واقعیت شده است. به این معنا که شفاخانه‌ها و داکتران در گوشه و کنار جهان به بیماران مبتلا به ویروس کرونا داروی کلوروکین یا هیدروکسی کلورکین با ترکیب آزیترومایسین را تجویز می‌کنند. شواهدی که به‌گونۀ قطعی بتواند تأیید کند که این دارو سبب بهبودی بیماران و زدودن ویروس از بدن می‌شود، وجود ندارد. با این حال، پزشکان با این امید که این دارو به بیماران در راه بهبودی آنان کمک‌کننده است، آن را تجویز می‌کنند.

علاقه به این داروها پس از آن افزایش یافت که آقای ترامپ در کنفرانس‌های خبری کاخ سفید بارها از آن یاد کرد که سبب تقویت استفاده از این دارو شد. او در توییتی به یک مطالعۀ که در ماه مارچ در فرانسه انجام شده بود، به عنوان منبع اشاره کرد که پس از آن این مطالعه به دلیل آزمایش‌هایش در مقیاس کوچک و روش‌های پرسش‌برانگیزش زیر بررسی قرار دارد. ادارۀ غذا و دارو بدون استناد به مدرکی که بتواند سودمندی این دارو را نشان دهد، برای استفادۀ‌ اضطراری از دارو مجوز صادر کرد تا از این دارو در شفاخانه‌ها برای درمان بیماران کرونا استفاده شود. با این حال، خطر این داروها در درمان شماری از بیماران کرونا در حال ظهور است، به ویژه وقتی که داروی هیدروکسی کلورکین با آزیترومایسین ترکیب شود که یکی از عوارض جانبی استفاده از این دارو خطر مرگ بر اثر عارضۀ قلبی است.

هیأتی از انجمن بیماری‌های عفونی آمریکا با استناد به خطرات و عدم شواهد روشن در مورد سودمندی این دارو به پزشکان‌شان توصیه کردند که از ترکیب این داروها تنها باید در آزمایش‌های بالینی استفاده شود.

آژانس ملی فرانسه در مورد امنیت دارو گزارش داده است که 43 تن از بیماری که داروی هیدروکسی کلورکین یا ترکیب آن با داروی آزیترمایسین دریافت کرده‌اند، دچار عارضۀ قلبی شده و از یک تا 5 تن آنان فوت کرده‌اند. این آژانس گفته است که این دارو تنها باید به بیماران مبتلا به کوید-19 که بستری می‌شوند، تجویز شود. محققان برزیلی آزمایش بالینی‌یی را که با استفاده از دوز بالای کلورکین روی بیماران کوید-19 انجام می‌شد، متوقف کردند، زیرا بیماران با استفاده از این دارو به مشکلات قلبی دچار شدند و میزان مرگ‌ومیر آنان نیز بالا رفت.

تیمی از محققان مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویارک با درمان 84 بیمار مبتلا به کوید-19 با داروی ترکیبی از داروی هیدروکسی کلورکین و آزیترمایسین دریافتند که 11 درصد بیماران با مشکلات جدی قلبی مواجه شدند که این مشکلات می‌تواند به مرگ ناگهانی به دلیل عارضۀ قلبی منجر شود. 30 درصد دیگر بیماران با مشکل وقفه طولانی در ضربان قلب مواجه شدند.

لیورجانکلسون، رئیس پژوهش‌گران مرکز پزشکی لانگان می‌گوید: «اگر بیماری افراد ثابت نشود، به دلیل خطر بالای مرتبط با این شیوۀ درمانی، استفاده از این دارو معقول نیست. وضعیت خیلی نگران‌کننده است وقتی صدها هزار تن از داروی استفاده می‌کنند که ضربان قلب را دچار وقفۀ‌ طولانی می‌کند که این خود یک وضعیت خطرناک را به وجود می‌آورد.»

به گفتۀ متخصصان، خطرات عوارض جانبی در شفاخانه‌ها با روش اکلتروکاردیوگرام نظارت می‌شود، اما حتا روش پیش‌رفتۀ‌ نظارت با الکتروکاردیوگرام یا ECG سبب کاهش خطرات جانبی نمی‌شود.

منبع: واشنگتن پست

برگردان: علی احمدی_سلام‌وطندار

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/16223


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن


قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند


جنگ اوکراین برای ارتش امریکا حکم رگه طلا را دارد


نگرانی اسرائیل از احتمال باز داشت نتانیاهو


کشته شدن ۱۱ جنگجوی مسلح توسط نیرو های پاکستانی


آغاز مذاکرات درباره توافق همکاری امنیتی امریکا و اوکراین


نگرانی سازمان ملل از تاثیر جنگ بر سلامت روانی مردم غزه


فرا رسیدن زمان پایان اشغالگری رژیم اسرائیل


کشف اجساد 50 فلسطینی در یک گور دسته جمعی در خانیونس


کشته شدن 7 مامور گمرک در غرب پاکستان


حمایت‌ چین از روسیه؛ اختلاف پابرجای پکن-واشنگتن


تصویب کمک ۹۵ میلیارد دالری امریکا به اسرائیل و اوکراین


اردوغان پس از دیدار با هنیه از فلسطینی ها خواست متحد شوند


امریکا مشاورین نظامی بیشتری به اوکراین اعزام می‌کند


آرسنال با شکست ولورهمپتون چانس قهرمانی را زنده نگه داشت


تایوان 21 هواپیمای نظامی چینی را در خط میانه رصد کرد


ادامه حملات زمینی، هوایی و دریایی رژیم اسرائیل در نوار غزه


در صورت مصادره دارایی‌های روسیه، عمل متقابل انجام می دهیم


عربستان از عدم پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تاسف کرد


امروز برگزاری بزرگ‌ترین رای‌‌گیری جهان در هند آغاز شد


پسکوف امریکا را به سود بردن از جنگ در اوکراین متهم کرد


امریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد


شهید یا زخمی شدن یک کودک در هر 10 دقیقه در غزه


درخواست برای مسدود شدن شبکه اجتماعی «ایکس» در پاکستان


مواجه بودن غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود

عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است

حمایت حکومت طالبان از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین

قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند

طالبان خواستار ارتقأ سطح دیپلوماتیک افغانستان در قزاقستان شدند

پاکستان : ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا یکهزار» آمادگی می گیرد

لیورپول به اورتون باخت، یونایتد مقابل شفیلد پیروز شد

روابط حسنه خویش را با کشور‌های همسایه و منطقه محکم نموده‌ایم

شکست تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل تاجکستان

روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت

یک هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل سفر کرده است

هدف دشمنان افغانستان؛ تضعیف و تجزیه کشور است

بیش از ۷ هزار پناهجوی افغان طی ۱۰ روز اخیر از پاکستان اخراج شدند

اعتراض به حکم ابتدایی در مورد میر رحمان رحمانی را رد شد

جنگ اوکراین برای ارتش امریکا حکم رگه طلا را دارد

نگرانی اسرائیل از احتمال باز داشت نتانیاهو

پایان سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان

گفتگوی کابلوف و متقی درباره‌‌ی نشست آینده‌ی دوحه در مورد افغانستان

انفجار یک سرگلوله در کندهار جان سه کودک را گرفت

ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان

تثبیت صدر نشینی آرسنال با تحقیر چلسی

العین امارات با حذف الهلال به فاینل صعود کرد

بخیت خواستار رفع محدودیت‌های تحصیلی و کار زنان در افغانستان شد


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.