درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-06  |  2024-04-25  |  بروز شده در: 1403/02/05 - 14:39:4 FA | AR | PS | EN
شکست تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل تاجکستان             روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت            یک هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل سفر کرده است             هدف دشمنان افغانستان؛ تضعیف و تجزیه کشور است             بیش از ۷ هزار پناهجوی افغان طی ۱۰ روز اخیر از پاکستان اخراج شدند            اعتراض به حکم ابتدایی در مورد میر رحمان رحمانی را رد شد            جنگ اوکراین برای ارتش امریکا حکم رگه طلا را دارد            نگرانی اسرائیل از احتمال باز داشت نتانیاهو            پایان سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان             گفتگوی کابلوف و متقی درباره‌‌ی نشست آینده‌ی دوحه در مورد افغانستان            انفجار یک سرگلوله در کندهار جان سه کودک را گرفت             ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان            تثبیت صدر نشینی آرسنال با تحقیر چلسی            العین امارات با حذف الهلال به فاینل صعود کرد            بخیت خواستار رفع محدودیت‌های تحصیلی و کار زنان در افغانستان شد            






تاریخ نشر: 1398/11/01 - 14:12:4
تعداد بازدید: 469
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

اعتراض کریس مورفی به سیاست خارجی "فاجعه‌بار" ترامپ
 اعتراض کریس مورفی به سیاست خارجی

کریس مورفی، از سناتورهای دموکرات آمریکایی با مرور اشتباهات فاجعه‌بار دونالد ترامپ در عرصه سیاست خارجی در سومین سال روی کار آمدن او تاکید کرد: اکنون ما در صحنه جهانی، کمتر ایمن و کمتر مورد احترام هستیم.

سناتور کریس مورفی در سلسله توییت‌هایی نوشت: در سومین سال تحلیف ترامپ، زمان آن است که به سه سال سیاست خارجی فاجعه‌بار بنگریم. تقریبا در هر گوشه از جهان، او ما را منزوی، ضعیف‌تر و ناامن‌تر ساخته است. رئیس‌جمهوری آتی ما یک عالم کار برای اصلاح دارد.

او با اشاره به ایران نوشت: تشدید کورکورانه ترامپ در وهله اول باعث شده ایران مجدداً برنامه هسته‌ای خود را از سر بگیرد. دوم اینکه، ایران را در عراق، سوریه و یمن قوی‌تر کرد. سوما، ما را در آستانه جنگ قرار داد. و همه آن هم بابت هیچ چیز. توافق ایران کارآمد بود، اما ترامپ همه آن را از بین برد، فقط به این دلیل که نام اوباما روی آن بود.

سناتور مورفی با اشاره به اوکراین تاکید کرد: طرح رشوه‌خواری نمونه کاملی است از آنچه سیاست خارجی ترامپ را راهنمایی می‌کند؛ منافع خودش. او کسب اطلاعات کثیف علیه یک رقیب در انتخابات ۲۰۲۰ را به محافظت از یک متحد مهم و پیروی از قانون ترجیح داد. با انجام این کار، او امنیت اوکراین را در معرض خطر قرار داد و هدیه دیگری به پوتین داد.

مورفی در توییت دیگری با اشاره به چین نوشت: ترامپ قول داد "سختگیری علیه چین" داشته باشد اما زمانی که شی جینپینگ (رئیس‌جمهوری چین) نسل‌کشی فرهنگی علیه مسلمان اویغور انجام می‌دهد، در غرب اقیانوس آرام قدرت می‌گیرد، سهم ما را در این "جنگ تجاری" می‌خورد، تعرفه‌های گسترده‌ای روی کالاهای آمریکایی اعمال و از ارائه امتیازات واقعی خودداری می‌کند، او هیچ کاری انجام نداد.

این سناتور اهل کنتیکت درباره کره‌شمالی هم گفت: نتیجه نزدیک به سه سال "دیپلماسی" ترامپ چه بوده است؟ هیچ چیز جز مراسم عکس انداختن. کیم آنچه را که می‌خواست به دست آورد؛ به رسمیت شناختن بین‌المللی و عبور آزاد برای ادامه ساختن زرادخانه خود، در حالی که ما اتحاد خود را با کره‌جنوبی و ژاپن تضعیف کردیم.

مورفی درباره عراق هم نوشت: ایالات متحده و شرکای ما داعش را در آستانه شکست در عراق قرار دادند، اما حمله به قاسم سلیمانی همه این‌ها را به خطر انداخت. کارزار ضد داعش در حالت تعلیق است و از نیروهای ما خواسته می‌شود که آنجا را ترک کنند. و اکنون ترامپ با تهدید به وضع تحریم‌هایی علیه عراق، آتش را شعله‌ورتر می‌کند.

این قانونگذار آمریکایی درباره یمن گفت: در دوران ترامپ، ده‌ها هزار یمنی بی‌گناه بی‌دلیل کشته شدند و دولت او به ارسال تسلیحات و بمب به سعودی‌ها ادامه داد. زمانی هم که کنگره قطعنامه‌ای برای پایان مشارکت ما در این کابوس بشردوستانه تصویب کرد، ترامپ آن را از تیغ وتو گذراند.

به گفته این سناتور منتقد، ترامپ به رژیم صهیونیستی اجازه داد تا گام‌هایی بردارد که عملا تشکیل کشور آتی فلسطین را غیر ممکن ساخت. او همچنین دامادش که هیچ ‌تجربه دیپلماتیکی نداشت، مسوول "مذاکرات" کرد. او گفت: هیچ طرح صلحی وجود ندارد، هیچ وقت هم قرار نیست طرح صلحی وجود داشته باشد.

او درباره سیاست خارجی دونالد ترامپ در قبال سعودی‌ها نوشت: به نوعی، اکنون ما از سعودی‌ها دستور می‌گیریم. پس از آنکه سعودی‌ها یک تبعه آمریکایی را کشتند و تکه تکه کردند، وزیر امور خارجه ما برای انداختن عکس خندان به ریاض رفت. ترامپ نه تنها از ایستادن در کنار آن‌ها ابایی ندارد بلکه به طور جدی جنایات آن‌ها را لاپوشانی می‌کند.

مورفی درباره سیاست‌های واشنگتن در قبال سوریه نوشت: ترامپ در تاریخ ریاست جمهوری کشورمان یکی از شرم‌آورترین اقدامات دوگانه را انجام داد. ما از کردها خواستیم که برای ما با داعش بجنگند، قول دادیم که از آن‌ها محافظت خواهیم کرد و سپس با دعوت از ارتش ترکیه به حضور و نابود کردن آن‌ها، از پشت به آن‌ها خنجر زدیم.

به گفته مورفی، ترامپ وضعیت اسف‌باری را در لیبی به ارث برده است اما به نوعی، او اوضاع را وخیم‌تر کرد. این سناتور گفت: به جای اینکه او روی دیپلماسی کار کند تا طرفین درگیر به پای میز مذاکره بیایند، از ژنرال حفتر حمایت کرد و سال‌ها دیپلماسی آمریکا را وارونه کرد.

این دموکرات آمریکایی درباره ونزوئلا نوشت: یکی از معدود مواردی که ترامپ در مقابل یک دیکتاتوری ایستاد. متأسفانه او در روزهای اول مانند یک نوجوان عصبی، تمام کارت‌های خود را بازی کرد و اکنون ما مردم ونزوئلا را تحریم می کنیم و رهبری را به رسمیت می‌شناسیم که احتمالاً هرگز نمی‌خواهد قدرت را به دست بگیرد.

مورفی گفت، در ترکیه، مصر، فیلیپین، چین و دیگر نقاط سوابق سوء استفاده حقوق بشری حیرت‌آوری بر جای گذاشتند زیرا آن‌ها می‌دانند در دوران دونالد ترامپ، آمریکا هیچ اعتراضی نخواهد کرد. او افزود: ما از عرصه‌های حقوق بشری حذف شده‌ایم.

این منتقد آمریکایی درباره بیگانه‌هراسی نوشت: ترامپ و هموطنان ناسیونالیست او از مهاجرت همچون سلاح استفاده می‌کنند. وقتی گروه‌های جناح راست سعی می‌کنند موفقیت ترامپ را کپی کنند و دستورکارش را در کشورهایی در سراسر اروپا اجرا کنند، او ایستادگی نکرده و اعتراض نمی‌کند؛ او چشمک و تایید و گاه آغوش گرم ارائه می‌دهد.

مورفی با اشاره به اقدامات رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال ناتو نوشت: ترامپ برای تضعیف ناتو یک کارزار منظم انجام داده است. با این کار، او خطر از بین بردن کل نظم پسا جنگ جهانی دوم را ایجاد کرد. این برای ما یک فاجعه خواهد بود و هدیه‌ای به کشورهایی مانند چین و روسیه و بازیگران غیر دولتی مانند القاعده و داعش است. گنجاندن همه اشتباهات ترامپ در یک رشته توییت سخت است، اما نکته پایانی این است که ما در صحنه جهانی کمتر ایمن و کمتر مورد احترام هستیم.

 

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/13030


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

جنگ اوکراین برای ارتش امریکا حکم رگه طلا را دارد


نگرانی اسرائیل از احتمال باز داشت نتانیاهو


کشته شدن ۱۱ جنگجوی مسلح توسط نیرو های پاکستانی


آغاز مذاکرات درباره توافق همکاری امنیتی امریکا و اوکراین


نگرانی سازمان ملل از تاثیر جنگ بر سلامت روانی مردم غزه


فرا رسیدن زمان پایان اشغالگری رژیم اسرائیل


کشف اجساد 50 فلسطینی در یک گور دسته جمعی در خانیونس


کشته شدن 7 مامور گمرک در غرب پاکستان


حمایت‌ چین از روسیه؛ اختلاف پابرجای پکن-واشنگتن


تصویب کمک ۹۵ میلیارد دالری امریکا به اسرائیل و اوکراین


اردوغان پس از دیدار با هنیه از فلسطینی ها خواست متحد شوند


امریکا مشاورین نظامی بیشتری به اوکراین اعزام می‌کند


آرسنال با شکست ولورهمپتون چانس قهرمانی را زنده نگه داشت


تایوان 21 هواپیمای نظامی چینی را در خط میانه رصد کرد


ادامه حملات زمینی، هوایی و دریایی رژیم اسرائیل در نوار غزه


در صورت مصادره دارایی‌های روسیه، عمل متقابل انجام می دهیم


عربستان از عدم پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تاسف کرد


امروز برگزاری بزرگ‌ترین رای‌‌گیری جهان در هند آغاز شد


پسکوف امریکا را به سود بردن از جنگ در اوکراین متهم کرد


امریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد


شهید یا زخمی شدن یک کودک در هر 10 دقیقه در غزه


درخواست برای مسدود شدن شبکه اجتماعی «ایکس» در پاکستان


مواجه بودن غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری


بازداشت شش تن در ارتباط به پرونده‌ی بزرگترین سرقت طلا در کانادا


مروت: پاکستان دو پایگاه نظامی به امریکا داده است





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

روابط حسنه خویش را با کشور‌های همسایه و منطقه محکم نموده‌ایم

شکست تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل تاجکستان

روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت

یک هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل سفر کرده است

هدف دشمنان افغانستان؛ تضعیف و تجزیه کشور است

بیش از ۷ هزار پناهجوی افغان طی ۱۰ روز اخیر از پاکستان اخراج شدند

اعتراض به حکم ابتدایی در مورد میر رحمان رحمانی را رد شد

جنگ اوکراین برای ارتش امریکا حکم رگه طلا را دارد

نگرانی اسرائیل از احتمال باز داشت نتانیاهو

پایان سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان

گفتگوی کابلوف و متقی درباره‌‌ی نشست آینده‌ی دوحه در مورد افغانستان

انفجار یک سرگلوله در کندهار جان سه کودک را گرفت

ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان

تثبیت صدر نشینی آرسنال با تحقیر چلسی

العین امارات با حذف الهلال به فاینل صعود کرد

بخیت خواستار رفع محدودیت‌های تحصیلی و کار زنان در افغانستان شد

بررسی موضوع گشایش بندر واخان از سوی چین

صدای زنان باید بخشی از هر گفتگو و تعامل سازنده با طالبان باشد

کارهای بزرگتر از داوود خان را انجام داده‌ایم

پرواز نخستین گروه از زایران ایرانی پس از ۹ سال برای ادای حج عمره به عربستان

کشته شدن ۱۱ جنگجوی مسلح توسط نیرو های پاکستانی

آینده تاریک یا روشن؛ در انتظار اقتصاد افغانستان

هشدار سازمان ملل از افزایش تعداد کودکان مبتلا به سوء تغذیه در افغانستان

آغاز مذاکرات درباره توافق همکاری امنیتی امریکا و اوکراین

نگرانی سازمان ملل از تاثیر جنگ بر سلامت روانی مردم غزه


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.