درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-04  |  2024-04-23  |  بروز شده در: 1403/02/04 - 05:59:0 FA | AR | PS | EN
کشته شدن ۱۱ جنگجوی مسلح توسط نیرو های پاکستانی             آینده تاریک یا روشن؛ در انتظار اقتصاد افغانستان            هشدار سازمان ملل از افزایش تعداد کودکان مبتلا به سوء تغذیه در افغانستان            آغاز مذاکرات درباره توافق همکاری امنیتی امریکا و اوکراین            نگرانی سازمان ملل از تاثیر جنگ بر سلامت روانی مردم غزه            وزیران خارجه اتحادیه اروپا با افزایش تحریم‌ها علیه ایران موافقت کردند             افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا تاریخ‌سازی کرد            بزرگان اهل تشیع خواهان آغاز پروژه‌‌های عمرانی در مناطق شان شدند             حامدکرزی بر ضرورت «تفاهم ملی» در افغانستان تاکید کرد             نگرانی مدافعان حقوق بشر از وخامت وضعیت مهاجران افغان در پاکستان            ابراز نگرانی سازمان توسعه‌ای ملل‌متحد نسبت به احتمال کم آبی در افغانستان             ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران وارد پاکستان شد            شورش در پاریس در پی کشته شدن سه تبعه افغان            حکومت طالبان برای ازبکستان سفیر جدید تعیین کرد            فرا رسیدن زمان پایان اشغالگری رژیم اسرائیل            






تاریخ نشر: 1398/10/23 - 16:01:5
تعداد بازدید: 785
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ چه گذشت؟
 در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ چه گذشت؟

نمایشگاه CES بزرگترین محفل جهانی برای عاشقان فناوری است. این نمایشگاه طی ۵۰ سال گذشته سکوی پرتابی برای شرکت‌های نوآوری و فناوری‌های رو به رشد و جایگاهی جهانی برای معرفی نسل بعدی فناوری‌ها به بازار بوده است.

 CES به عنوان بزرگترین نمایشگاه در نوع خود، تمام جنبه‌های صنعت را تحت پوشش قرار می‌دهد. این نمایشگاه بزرگترین غول‌های فناوری و متفکران پیشرو در این حوزه را به خود جذب می‌کند. نمایشگاه CES اولین بار در سال ۱۹۶۷ میلادی در شهر نیویورک برگزار شد. از آن زمان تاکنون هزاران محصول سالانه در این نمایشگاه معرفی شده است که برخی از آنها دنیا را تکان داده و زندگی بشر را متحول کرده‌اند. در اینجا مروری خواهیم داشت بر جالب‌ترین فناوری‌هایی که در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ که ۱۷ تا ۲۰ دی در لاس وگاس برگزار شد.

توپ رباتیک سامسونگ

شرکت نامی سامسونگ طی نمایشگاه CES ۲۰۲۰ از ربات هوشمند خود موسوم به "بالی"(Ballie) رونمایی کرد.این ربات هوشمند نه تنها قادر به کمک به کاربران در انجام امور خانه است بلکه می‌تواند از خانه آنها نیز محافظت کند. این ربات که ظاهری همانند توپ تنیس دارد می‌تواند یار بسیار خوبی برای کاربران باشد و همیشه به آنها در کار خانه کمک کند.

تبلت مخصوص نابینایان

یکی از نوآوری‌های رونمایی شده برای افراد نابینا و کم‌بینا در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ یک تبلت ساخته شرکت "PCT" به نام "Tactile Pro Braille" است.این تبلت به افرادی که دارای اختلال بینایی هستند، اجازه می‌دهد تا از این فناوری به روشی استفاده کنند که هرگز قبل از این امکان‌پذیر نبوده است.

در اصل، این دستگاه شامل یک صفحه کلید و صفحه نمایش بریل است که از طریق بلوتوث با دستگاه‌های هوشمند ارتباط برقرار می‌کند. این کمک می‌کند تا افراد با اختلال بینایی مانند سایر افراد به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. این تبلت همچنین با زبان‌های مختلف کار می‌کند و همه را به بریل ترجمه می‌کند. کاربر دارای اختلال بینایی نیز می‌تواند به خط بریل تایپ کند و این تبلت، نوشته وی را به زبان مورد نظر وی ترجمه می‌کند.

پهپاد دوربین‌دار ضدآب

شرکت "PowerVision "طی نمایشگاه CES ۲۰۲۰ از پهپاد دوربین دار خود موسوم به "PowerEgg X" رونمایی کرد.

 پهپاد مذکور مجهز به سه دوربین است که دوربین مرکزی آن دوربینی با وضوح ۴k است و دو دوربین دیگر نیز شامل یک دوربین سلفی tabletop و  یک دوربین دستی هستند.

از نکات جالب این پهپاد می‌توان به ضد آب بودن آن اشاره کرد که این موضوع آن را قادر به پرواز در باران نیز می‌سازد.

به گفته این شرکت، پهپاد مذکور می‌تواند تا بیش از ۳۰ دقیقه پرواز کند و سیستم آن به گونه‌ای است که به هیچ عنوان با موانع برخورد نخواهد کرد.

 دوربین‌های این پهپاد به دلیل وجود سه گیم‌بال مکانیکی بسیار محکم هستند و بنابراین هنگام تصویر برداری هیچ اشکالی به وجود نخواهد آمد. قیمت این پهپاد ۸۹۹ دلار خواهد بود.

کنترل دست مصنوعی با ذهن

شرکت "BrainCo" اخیرا موفق به توسعه دست مصنوعی مبتنی بر هوش مصنوعی شده است که می‌تواند توسط ذهن کاربر کنترل شود. این شرکت از دست مصنوعی خود طی نمایشگاه CES ۲۰۲۰ رونمایی کرد که کاربران را قادر می‌سازد تا آن را با ذهن خود حرکت دهند.

به گفته "مکس نیولون" (Max Newlon) رئیس  شرکت BrainCo ، این دست به کمک درک و تفسیر امواج مغزی و سیگنال‌های عضلانی، می‌تواند حرکات دست واقعی را برای افراد دارای نقص عضو، شبیه‌سازی کند بنابراین این دست مصنوعی می‌تواند دریابد کاربر در هر لحظه چه قصدی دارد و سپس کار آنها را تشخیص داده و آن حرکت را در همان لحظه انجام می‌دهد.

این دست به ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد تا بتواند شش حرکت مختلف را شبیه‌سازی کند. قیمت این دست مصنوعی ۶۰ هزار دلار است. البته این شرکت هم اکنون در حال انتظار برای دریافت تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا است. پس از دریافته تاییدیه این شرکت عرضه این محصول را آغاز خواهد کرد.

کنترل تلویزیون با مغز

شرکت "NextMind" اخیرا موفق به توسعه یک هدست شده است که کاربران توسط آن می‌توانند تنها با تمرکز، کانال تلویزیون و یا شخیصت بازی‌های ویدیویی خود را تغییر دهند.

 یکی از فناوری‌های در حال افزایش در نمایشگاه CES هدست‌هایی با فناوری "رابط مغز و رایانه" هستند که طی آن هدست‌ها مجهز به حسگرهایی هستند که می‌توانند بر فعالیت‌های الکتریکی مغز کاربران نظارت داشته و آن را اندازه گیری کنند.

واسط مغز و رایانه از مجموعه‌ای از سنسورها و اجزای پردازش سیگنال تشکیل می‌شود که فعالیت مغزی فرد را مستقیماً به یک سری سیگنال‌های ارتباطی یا کنترلی تبدیل می‌کند.

شرکت فناوری فرانسوی "NextMind" یک هدست مجهز به بلوتوث ۳۹۹ دلاری توسعه داده است که می‌تواند به عنوان جایگزینی برای کنترل از راه دور یا گیم پدهای ویدیویی استفاده شود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا کانال‌ها یا شخصیت‌های یک بازی واقعیت مجازی را به سادگی و با تمرکز روی یک شیء روی صفحه، تغییر دهند. هدست مذکور از هشت الکترود برای نظارت بر قشر بینایی کاربر استفاده می‌کند.

این شرکت اعلام کرده اکنون در حال همکاری با شرکت‌های سازنده تلویزیون و بازی‌های ویدیویی و شرکت‌های خودروسازی است تا این فناوری را در این سیستم‌ها نیز تعبیه کند که اگر این اتفاق رخ دهد بسیار جالب خواهد شد چرا که برای مثال رانندگان تنها با تمرکز می‌توانند دمای خودرو و یا صدای موزیک را تغییر دهند.

آفتاب‌گیر خودرو هوشمند

شرکت "بوش" یک آفتاب‌گیر جدید برای خودرو طراحی کرده است که با اینکه با استفاده از فناوری تشخیص چهره جلوی تابش مستقیم نور خورشید را به چشمان راننده می‌گیرد، اما دید او را مسدود نمی‌کند. شرکت بوش(Bosch) موفق به طراحی آفتاب‌گیر خودرو فوق‌العاده پیشرفته شده است که هم می‌تواند جلوی تابش آفتاب به چشم راننده را بگیرد و هم مانع از دید وی نشود. این آفتاب‌گیر موسوم به "آفتاب‌گیر مجازی"(Virtual Visor) از یک پنل ال‌سی‌دی شفاف و یک دوربین رو در روی راننده ساخته شده است که از نرم افزار تشخیص چهره و ردیابی چهره توسط هوش مصنوعی برای تعیین تابش خورشید روی چهره راننده استفاده می‌کند. این آفتاب‌گیر با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی، دید راننده را تجزیه و تحلیل می‌کند و سپس با استفاده از فناوری کریستال مایع بخشی از این آفتاب‌گیر را که نور خورشید از طریق آن به چشم راننده می‌تابد، تاریک می‌کند. در حالی که بقیه صفحه نمایش همچنان شفاف باقی می‌ماند و مانند آفتاب‌گیرهای سنتی میدان دید راننده را محدود نمی‌کند.

چراغ مطالعه هوشمند

شرکت فرانسوی "Lexilife" یک چراغ هوشمند ۵۴۹ پوندی توسعه داده است که می‌تواند مشکل خوانش پریشی در کودکان را تا حدی کاهش داده و درمان کند.

شرکت فرانسوی "Lexilife" اخیرا در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ از چراغ مطالعه نوین خود که اختلال خوانش پریشی را درمان می‌کند، رونمایی کرد.

سال ۲۰۱۷ پژوهشگران اظهار کرده بودند این بیماری توسط اختلال در الگوی سلول‌های چشم ایجاد می‌شود.

چراغ مطالعه‌ای که این شرکت توسعه داده "Lexilight" نام دارد و پالس‌های نور را به گونه‌ای تنظیم شده منتشر می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد متون را راحت‌تر و بهتر بخواند.

به گفته این شرکت چراغ مطالعه مذکور در ۹۰ درصد موارد سبب درمان این اختلال افراد شده است.

 تاکسی پرنده "هیوندای" و "اوبر"

دو شرکت "هیوندای" و "اوبر" در نمایشگاه فناوری CES ۲۰۲۰، از تاکسی پرنده‌ای که محصول همکاری آنها است، رونمایی کردند.

تاکسی پرنده "اوبر"(Uber)، گامی دیگر به واقعیت نزدیک شده است. اوبر و "هیوندای"(Hyundai) در نمایشگاه CES ۲۰۲۰، از تاکسی پرنده‌ای رونمایی کرد که پیشتر در مورد آن صحبت شده بود. این تاکسی پرنده موسوم به "اس- ای۱"(S-A۱) قرار است نهایتا در سفرهای اوبر مورد استفاده قرار بگیرد. این تاکسی هوایی تمام‌ الکتریک می‌تواند به صورت عمودی از زمین بلند شود و فرود بیاید و تا چهار مسافر را نیز در هر سفر جابه‌جا کند. سرعت حرکت تاکسی پرنده در هر سفر، به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند تا ۹۶ کیلوکتر را طی کند. اگرچه نخستین نمونه این تاکسی پرنده فعلا با یک خلبان به نمایش درآمده اما نهایتا قرار است یک وسیله نقلیه خودران باشد

گهواره پیشرفته

شرکت "۴moms" در نمایشگاه "CES ۲۰۲۰" از یک گهواره خواب کودک رونمایی کرد که شبیه‌ساز نوازش کودک توسط والدین به هنگام خواب است.

این گهواره که "mamaRoo" نام دارد، در نگاه اول ساده به نظر می رسد ولی پس از مدتی شروع به تکان خوردن می‌کند. زمانی‌که سبد این گهواره به آرامی به بالا و پایین و پهلوها حرکت می‌کند، پایه آن ثابت باقی می‌ماند. معمولا پنج نوع الگوی مختلف برای تکان دادن کودکان هنگام خواب وجود دارد که شامل ماشین سواری، کانگورویی، تکان روی پا،  تکان گهواره‌ای و تکان در دستان وجود دارد که این گهواره تمام آنها را شبیه سازی می‌کند و هر کدام از آنها دارای پنج سرعت مختلف هستند و در کل ۲۵ حالت تنظیم مختلف دارد.

بازوهای رباتیک سامسونگ در آشپزخانه

شرکت "سامسونگ" در نمایشگاه CES ۲۰۲۰، از دو بازوی رباتیک رونمایی کرده که می‌توانند نقش یک سرآشپز را بر عهده بگیرند. بهترین نمونه برای نشان دادن رویکرد سامسونگ در حوزه فناوری رباتیک، محصولی موسوم به "بات شف"(Bot Chef) است که بازوهای رباتیکی را برای کمک به کاربر به آشپزخانه اضافه می‌کند. بات‌شف که در نمایشگاه فناوری CES ۲۰۲۰ رونمایی شد، بازوهای رباتیکی را شامل می‌شود که می‌توانند کارهای مربوط به آشپزی را انجام دهند و به کاربر در پختن غذا کمک کنند.

انتهای پیام

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/12712


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

بزودی تشخیص نارسایی قلبی با موبایل امکان پذیر می‌شود


متخصصان نسبت به زیاده‌روی در مصرف «زیتون» هشدار می‌دهند


هشدار مایکروسافت از نفوذ هکرهای روسی


دلیل اختلال فیس‌بوک و اینستاگرام چی بود؟


پرتاب ماهواره آزمایشی اینترنت 6G به فضا توسط چین


افزایش قابلیت‌ نقشه‌های Google Maps با هوش مصنوعی


چرا در زمستان بیشتر می‌خوابیم؟


ساخت بطری که برای ۵۰ سال چارج موبایل‌های هوشمند را تامین می‌کند


پوکو M6 مدل تغییرنام‌یافته کدام گوشی خواهد بود؟


پرتاب «افغان‌ست۱» و اعزام یک فضانورد افغان


عدم دسترسی مردم افغانستان به انترنت باکیفیت


مشخص شدن علت داغی آیفون ۱۵


نتایج یک تحقیق: فرزندان والدین سیگاری پیشرفت تحصیلی کمتری دارند


دانشمندان: تغییرات اقیلم قهوه را یک نوشیدنی غیر قابل دسترس می‎‌سازد


ایلان ماسک از فضای کافی در فضا برای میلیاردها ماهواره خبر داد


پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره تیانهویی-۰۴ از سوی چین به فضا


یک پروفسور جاپانی تلویزیون قابل چشیدن ساخت


کشف مقادیر قابل توجهی آب در مریخ


هشدار گوگل به کارمندانش: اگر به مقررات واکسیناسیون کرونا عمل نکنید اخراج می‌شوید


نظریه اینشتین شکست‌ناپذیر باقی‌ ماند!


قابلیت جدید واتس آپ؛ چت‌های دونفره بعد از زمان مشخص حذف می شوند


۵ نکته کلیدی برای عکاسی با موبایل در شب


مدیر عامل توئیتر استعفا داد


شکایت اپل از شرکت سازنده بدافزارهای جاسوسی پگاسوس


خواب ناکافی احساس پیری را بیشتر می‌کند





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

پرواز نخستین گروه از زایران ایرانی پس از ۹ سال برای ادای حج عمره به عربستان

کشته شدن ۱۱ جنگجوی مسلح توسط نیرو های پاکستانی

آینده تاریک یا روشن؛ در انتظار اقتصاد افغانستان

هشدار سازمان ملل از افزایش تعداد کودکان مبتلا به سوء تغذیه در افغانستان

آغاز مذاکرات درباره توافق همکاری امنیتی امریکا و اوکراین

نگرانی سازمان ملل از تاثیر جنگ بر سلامت روانی مردم غزه

وزیران خارجه اتحادیه اروپا با افزایش تحریم‌ها علیه ایران موافقت کردند

افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا تاریخ‌سازی کرد

بزرگان اهل تشیع خواهان آغاز پروژه‌‌های عمرانی در مناطق شان شدند

حامدکرزی بر ضرورت «تفاهم ملی» در افغانستان تاکید کرد

نگرانی مدافعان حقوق بشر از وخامت وضعیت مهاجران افغان در پاکستان

ابراز نگرانی سازمان توسعه‌ای ملل‌متحد نسبت به احتمال کم آبی در افغانستان

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران وارد پاکستان شد

شورش در پاریس در پی کشته شدن سه تبعه افغان

حکومت طالبان برای ازبکستان سفیر جدید تعیین کرد

فرا رسیدن زمان پایان اشغالگری رژیم اسرائیل

تشکیل جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران

آیا امریکا جنگ اوکراین را به طرف جنگ جهانی سوم هدایت می‌کند؟

تا اکنون هیچ قطار ترانزیتی از افغانستان وارد ایران نشده است

تکذیب مذاکره مستقیم ایران و امریکا

آیا امریکا خواستار حذف قطر از میانجیگری است؟

با همکاری واشنگتن، اوکراین به افغانستان دوم تبدیل نخواهد شد

پیروزی پُرگول پاری‌سن‌ژرمن مقابل لیون

رئال مادرید با پیروز در ال کلاسیکو گام بلند بسوی قهرمانی برداشت

پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان ادامه دارد


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.