google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
طالبان چگونه به فرماندهی پلیس ولایت پکتیا حمله کرد؟
در حمله گروهی طالبان به دو ساختمان در فرماندهی پلیس ولایت پکتیا در شهر «گردیز» تاکنون دستکم ۲۵ نفر کشته شده و ۱۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شده اند. گروه طالبان با استفاده از یک کامیون و یک خودروی زرهی از نوع «هاموی» صبح امروز مقر نیروهای پلیس نظم عمومی و فرماندهی پلیس ولایت پکتیا در شهر گردیز را هدف قرار داد. گفته می شود که پس از انفجار کامیون در ورودی مقر فرماندهی پلیس، یک خودروی زرهی نیز در داخل محوطه این فرماندهی منفجر شده است. در این حمله جنرال عبدیانی فرمانده پلیس ولایت پکتیا کشته شده است. در پی این دو انفجار مهاجمان انتحاری نیروهای پلیس را هدف قرار دادند. در این درگیری 33 نفر کشته و حدود 200 تن زخمی شدند. ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در صفحه توییتر خود نوشت که انفجار سوم نیز نیروهای ویژه پلیس در محوطه فرماندهی را که با مهاجمان درگیر بودند هدف قرار داده و 30 نیروی ویژه پلیس کشته و زخمی شده اند. وی همچنین افزود که مهاجمان این گروه 40 نفر از نیروهای آموزشی پلیس را که پنهان شده بودند را نیز کشته اند. از سوی دیگر، «هدایت الله حمیدی» معاون ریاست صحت ولایت پکتیا گفته است که بیش از 150 زخمی و دستکم 20 کشته به مراکز درمانی این ولایت منتقل شده اند. گفته می شود که بیشتر نیروهای مستقر در مرکز آموزشی نیروهای هستند که تازه به پلیس افغانستان پیوسته اند و هنوز آموزش های نظامی خود را به پایان نرسانده بودند. برخی از رسانه ها نیز این حمله را تحت عنوان حمله طالبان به مرکز آموزش پلیس پوشش داده اند اما مقر فرماندهی و مرکز آموزشی پلیس ولایت پکتیا در یک محوطه واقع شده اند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





