google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
کرزی بر نیاز به باقی ماندن نیروهای کمکی امریکا و ناتو در خاک این کشور تأکید کرد
سی سی تی وی:
حامد کرزی، رییس جمهور کشور، بر نیاز به باقی ماندن نیروهای کمکی امریکا و ناتو در خاک افغانستان برای ده سال آینده، تأکید کرد. به گزارش انصار به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین، حامد کرزی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار این شبکه گفت، ما تا چند ماه دیگر، روند انتقال (کنترل امور امنیتی کشور را از نیروهای خارجی) به مقامات افغان تکمیل خواهیم کرد و در سال آتی میلادی یعنی سال 2014، قاطبه نیروهای بین المللی، از جمله نیروهای امریکایی و ایساف، خاک افغانستان را ترک خواهند کرد؛ آنگاه افغانستان کاملاً به خود متکی خواهد شد. به طور همزمان، ما توانایی های نیروهای افغان را افزایش داده ایم. ما در حال حاضر، سیصد و پنجاه هزار نیروی نظامی و امنیتی افغان در کشورمان داریم که به نحوی برای شرایط کنونی کشور، تجهیز و آماده شده اند. ما همچنین آموزش های نیروهای خود را افزایش می دهیم. کرزی افزود، به علاوه در روز شنبه، آقای شی جینپینگ، رییس جمهور چین، در پاسخ به درخواستِ من، وعدهِ حمایت نظامی از افغانستان به ما داد. کرزی تأکید کرد، اکنون افغانستان در شرایط مناسب و رو به جلو قرار گرفته است، به نحوی که خواهد توانست به طور مستقل از کشور خود حفاظت و حمایت کند، و این حمایت، در راستای امنیت ملی و دفاع از کشور خواهد بود. رییس جمهور سپس اضافه کرد، به طور همزمان، افغانستان در حال مذاکره با ایالات متحده و ناتو است تا آنان حضور دراز مدت در افغانستان، برای دست کم ده سال آتی، داشته باشند. این توافقات در شکل توافق امنیتی با امریکا خواهد بود. از همین رو، اکنون شرایط امنیتی در کشور ما به مراتب بهتر از قبل شده است. نهادهای امنیتی کشور نیز به مراتب قدرتمندتر از سابق شده اند. خبرنگار پرسید به نظر شما توافقنامه امنیتی افغانستان با ناتو و امریکا تا چه اندازه ضروری است و حضور دراز مدت این نیروهای خارجی در کشورتان تا چه حد لازم است؟ کرزی پاسخ داد، این نیروها (ی خارجی) برای (نیروهای) ما آموزش و تجهیزات فراهم میآورند، اما پذیرش این مسئله توسط همسایگان، برای ما حائز اهمیت است. ما خواهیم دید که کشورهای همسایه نیز علاوه بر چیزهایی که ناتو و امریکایی ها به ما میدهند، به ما کمک خواهند کرد. کرزی در خاتمه بر آمادگی نیروهای بومی برای حفظ امنیت کشور تأکید کرد و گفت، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، نیروهای افغان تمامی عملیات خود را به صورت مستقل (بدون کمک ناتو، ایساف یا امریکا) انجام داده اند. وی افزود، البته باید گفت متأسفانه، ما تلفاتی در نیروهای افغان، غیرنظامیانِ کشور و حتی شورشیان داشته ایم، زیرا ما نمی خواهیم هیچکس (شورشی یا غیره) بمیرد، اما متأسفانه شرایط کنونی زندگی در افغانستان چنین است. در هر صورت، ما توانسته ایم با استفاده از نیروهای داخلی مان از امنیت کشور دفاع کنیم و این کار را نیز به خوبی انجام داده ایم. نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





