google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
نیروهای امریکایی پس از 5 سال دوباره به پایگاه خود در میدانوردک برگشتند
مقام های امنیتی در میدان وردک می گویند که نیروهای ویژۀ امریکایی دو باره به پایگاهی در ولسوالی نرخ که پنج سال پیش ترک کرده بودند، برگشتند و تا زمان نامعلومی در این پایگاه مستقر خواهند بود. نقیب امینی، سخنگوی فرماندهی پلیس میدان وردک به رسانه ها گفته، نظامیان ویژۀ امریکایی برای تأمین امنیت بهتر در این ولایت دو باره به این پایگاه مستقر شده اند. به گفتۀ او، این نیروها، شب گذشته عملیات مشترکی را با نیروهای امنیتی افغانستان در ولسوالی نرخ راه اندازی کردند که در نتیجۀ آن 7 هراس افگن کشته شده اند. هرچند مقام های امنیتی میدان وردک در بارۀ شمار نیروهای ویژۀ امریکایی در این پایگاه چیزی نمی گویند، اما یک منبع محلی که نخواست نامش فاش شود به سلام وطندار گفته، دست کم 45 سرباز ویژۀ امریکایی در این پایگاه مستقر شده اند. به گفتۀ منبع، این نظامیان امریکایی در عملیات ها با نیروی های امنیتی نیز اشتراک می کنند. نیروهای ویژۀ امریکایی در سال 2013 میلادی این پایگاه را با درنظرداشت دستور حامد کرزی، رییس جمهور پیشین ترک کرده بودند. آن زمان کابل این نیروها را به شکنجه، آزارواذیت و حتا قتل غیرنظامیان متهم کرده بود.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





