google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
همچنان به دنبال آزادی سرباز ربوده شده خود در افغانستان هستیم
هاگل:
وزیر دفاع امریکا اظهار کرد که واشنگتن هنوز از تلاش برای آزادی یک سرباز ارتش خود که حدود چهار سال پیش توسط شبه نظامیان طالبان در افغانستان ربوده شد، دست برنداشته است. به گزارش انصار، به نقل از خبرگزاری فرانسه، چاک هاگل، وزیر دفاع امریکا در مراسمی به منظور گرامیداشت زندانیان جنگی امریکا و همچنین سربازان گم شده این کشور در جنگ بر تعهد ارتش امریکا مبنی بر اینکه هرگز هیچ کدام از سربازانش را به حال خود رها نکند، تاکید کرد. چاک هاگل در سخنرانی خود تاکید کرد: این تعهد شامل بووه برگدال، سرباز ارتش امریکا که بیش از چهار سال پیش در افغانستان توسط نیروهای طالبان ربوده شد، نیز می شود. وی افزود: امریکا با استفاده از امکانات اطلاعاتی، نظامی و دیپلماتیک خود به تلاش هایش برای کسب آزادی ایمن برگدال ادامه می دهد. برگدال در جون 2009 در پایگاهی در ولایت پکتیکا ربوده شد و طالبان کمی بعد اعلام کرد که آنها این سرباز را ربوده اند. این سرباز تنها سرباز شناخته شده امریکایی است که همچنان اسیر شبه نظامیان طالبان است. این شبه نظامیان تاکنون چندین ویدئو نیز از این سرباز منتشر کرده اند که نشان می دهد وی همچنان زنده است. در مقطعی مقامات امریکایی صحبت از توافق احتمالی کردند که طی آن برگدال در ازای آزادی پنج زندانی طالبان از زندان گوآنتانامو ممکن است آزاد شود. چاک هاگل خاطرنشان ساخت: وزارت دفاع امریکا همچنان به تلاش هایش به منظور دستیابی به اجساد بیش از ده ها هزار سرباز کشته شده امریکایی که به عنوان مفقودالاثر در جنگ های گذشته ثبت شده اند، ادامه می دهد. وی افزود: در یک سال گذشته پنتاگون توانست 61 سرباز خود را که در جنگ جهانی دوم و جنگ های کوریا و ویتنام گم شدند، شناسایی کند. نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





