google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
امریکا 7000 میلیون دالر از جنگافزارهای خود را در افغانستان دور میریزد
پنتاگون حدود 7000 میلیون دالر از سلاح های امریکایی را در افغانستان نابود می کند تا این سلاح ها به دست طالبان نیفتد. به گزارش انصار، پنتاگون در خصوص مشکلات خروج از افغانستان اظهار کرد: حدود 60 درصد از تجهیزات و وسایل جنگی امریکا از طریق کامیون های سنگین به پاکستان منتقل شده اند و از آنجا از طریق دریا به امریکا بازگردانده شده اند و این نقل و انتقال ها براساس طرح ارتش امریکا صورت گرفته است. اگرچه این مسیر برای امریکایی ها ارزانتر تمام می شود اما جدول زمان بندی خروج و عقب نشینی نیروها از افغانستان را با محدودیت و مشکلاتی روبرو کرده است، به گونه ای که ارتش امریکا را مجبور کرده است که برای خروج نیروهایش از هواپیماهای حمل و نقل استفاده کند که حدود 3 تا 7 برابر قیمت تر از راه های دریایی و زمینی خواهد بود. تا پایان سال آینده، پنتاگون باید حدود 24 هزار واحد از مهمات جنگی سنگین و 20 هزار کانتینر تجهیزات نظامی را از افغانستان خارج نماید. به گفته واشنگتن پست هزینه این انتقال ها حدود 5000 تا 7000 میلیون دالر تخمین زده میشود. پنتاگون در نظر دارد حدود 1 تا 2 درصد از تجهیزات نظامی اش را از طریق خاک روسیه، 20 درصد از آنها را از طریق پاکستان و 50 درصد از آنها را از طریق هواپیماهایی به پایگاه های امریکا در خاور نزدیک انتقال دهد و از آنجا به امریکا برگرداند. تنها حدود 28 درصد از این تجهیزات مستقیما به وسیله هواپیماهای حمل و نقل به امریکا بازگردانده می شوند. از طرف دیگر، پنتاگون تصمیم گرفته است که یک سری از این تجهیزات نظامی را تبدیل به اوراق کند تا غیرقابل استفاده شوند و بدین ترتیب آنها را در این کشور باقی بگذارد. ارزش این تجهیزات حدود 7000 میلیون دالر است. علت این کار چنین بیان شده است: نظامیان امریکا به ارتش افغانستان در حفظ و نگهداری از این تجهیزات، چندان اعتمادی ندارند و نگران آن هستند که این تجهیزات سر از انبار مهمات طالبان در بیاورند. طی روزهای اخیر، در چهار پایگاه اصلی امریکا در افغانستان، کارگران نپالی هزاران سلاح جنگی امریکایی را تخریب و اوراق کرده اند. تنها در قندهار حدود 4 میلیون کیلو آهن ضایعات از این سلاح ها بدست آمد که به قیمتی کمتر از چند سنت به شرکت های ساختمانی فروخته شد. افغان ها نام این ضایعات فلزی را (خرده های طلا) گذاشته اند. پنتاگون سعی بر این دارد که از افشای این اتفاق در میان مردم دنیا جلوگیری کند، زیرا این ابطال اموال دولتی موجب خشم مردم امریکا میشود بخصوص در شرایطی که ایالات متحده امریکا با کاهش بودجه نظامی روبرو است. نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





