google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
افغانستان و قزاقستان توافق نامه همكاری های اقتصادی امضا كردند
مقامهای افغانستان و قزاقستان دیروز (سه شنبه) توافقنامه همكاری های اقتصادی دو كشور را در كابل امضا كردند. به گزارش انصار، این توافقنامه كه در ششمین نشست مقامهای اقتصادی دو كشور به امضای انوارالحق احدی وزیر تجارت و صنایع افغانستان و ولادیمیر باشكو وزیر حالات اضطرار جمهوری قزاقستان رسید، روابط اقتصادی و بازرگانی دو كشور را گسترش خواهد داد. انوارالحق احدی وزیر تجارت و صنایع افغانستان هنگام امضای این تفاهم نامه، دو كشور را علاقه مند به گسترش روابط همه جانبه به خصوص در بخش اقتصادی دانست و گفت: واردات نفت از قزاقستان، گسترش روابط فرهنگی، اختصاص بیشتر بورسیه های تحصیلی به دانشجویان افغان و توسعه همكاری های دو كشور در زمینه دامداری از جمله مسایلی بود كه دو كشور در خصوص آن به توافق دست یافتند. ولادیمیر باشكو وزیر حالات اضطرار قزاقستان نیز در این مراسم گفت:این تفاهم نامه، راهبرد همكاری های دو كشور را در سال آینده مشخص میكند. باشكو با تاكید به اینكه كشورش، علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش معادن و ذوب آهن در افغانستان است، گفت: در حال بررسی معادن افغانستان هستیم. وی افزود: مشكل برق و مساعد نبودن راه های مواصلاتی در بخش معادن از جمله مشكلاتی است كه در حال بررسی آن هستیم. وزیر حالات اضطرار قراقستان اظهار داشت، ساخت كارخانه سیمان، صادرات گندم و آرد به افغانستان از جمله زمینه هایی است كه كشورش علاقه مند به همكاری با افغانستان است. افغانستان و قزاقستان در این تفاهم نامه، همچنین پیرامون ایجاد نمایشگاه دایمی كالاهای بازرگانی افغانستان و قزاقستان در دو كشور، توافق كردند. نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





