google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
اعتراض مهندسان به جنایات طالبان در هرات
صدها مهندس در یک تجمع اعتراض آمیز خواستار توقف کشتار مهندسان و دیگر افراد بی گناه به دست طالبان شدند. به گزارش انصار، صبح امروز (11 سنلبه) صدها مهندس که در پروژه های مخلتف، دولتی و غیردولتی فعالیت دارند در یک تجمع اعتراض آمیز در مقابل ساختمان ولایت هرات، خواستار شناسایی و دستگیری عاملین قتل مهندسان شدند. آنان از حکومت مرکزی خواستند تا مانع خشونت از سوی مخالفین مسلح شوند تا بتوانند خدمات بهتر را برای افغانستان ارائه کنند. این نخستن اقدام منهدسان در غرب افغانستان است که خواهان تأمین امنیت در مناطق مختلف شده اند. هفته گذشته چهار مهندس و 2 کارگر که در برنامه توسعه روستایی شهر (گلران) در شمال شرق هرات کار می کردند، در بازگشت از محل کارشان توسط طالبان اسیر و سپس به شکل فجیعی کشته شدند. معترضان براین باورند که این افراد بدون هیچ جرمی کشته شده و دولت مرکزی در قبال قتل این افراد مسؤل است و باید جوابگو باشد. مقامات محلی هرات نیز تعهد سپردند تا براساس یک برنامه اطلاعاتی- نظامی، عاملین این اقدام را بازداشت و مجازات کنند. ولایت هرات در غرب کشور تاکنون کمتر شاهد اینگونه حوادث بوده است و این در حالی است که نزدیک به 2 هزار مهندس کشور هم اکنون در طرح های بازسازی در مناطق مختلف این ولایت مشغول به کار می باشند. نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





