google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
شورای امنیت ملی: در نشست لندن پیش رفت هایی در زمینۀ روابط افغانستان و پاکستان صورت گرفت
دفتر شورای امنیت ملی افغانستان می گوید در نشست سه جانبه میان افغانستان، پاکستان و انگلیستان در زمینۀ بهبود روابط کابل و اسلام آباد پیش رفت هایی صورت گرفته است. نشست سه جانبه روز گذشته با حضور محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان و عمر زاخیل وال سفیر افغانستان در اسلام آباد، سرتاج عزیز مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان و مارک لیل گرنت، مشاور امور خارجی نخست وزیر بریتانیا به میزبانی لندن برگزار گردید. دفتر شورای امنیت ملی پیش از برگزاری این نشست اعلام داشت که گفت گو در مورد به بود روابط افغانستان و پاکستان در صدر اجندای نشست خواهد بود. این شورا اکنون با نشر اعلامیه یی می گوید که در این نشست سه جانبه روی وضعیت سیاسی میان افغانستان و پاکستان بحث شده و یک سری پیش رفت ها صورت گرفته است. اما در مورد این پیش رفت ها تا به حال جزئیات بیش تر گفته نشده و شورای امنیت ملی می گوید این بحث ها به منظور به بود وضعیت میان افغانستان و پاکستان ادامه خواهد داشت. در همین حال امروز مجیب رحیمی، سخنگوی ریاست اجرایی در یک نشست خبری از این نشست استقبال کرده گفت که امیدوار هستیم از این فرصت استفادۀ تنش زدایی صورت گیرد. محیب رحیمی هم چنان خاطرنشان ساخت که پاکستان باید با هم کاری صادقانه به بحران ها و تنش ها پایان دهد. این نشست سه جانبه در وضعیتی صورت می گیرد که پیش از این نیز بسیاری از نشست های مختلفی که یکی از طرف های آن پاکستان بوده، به هیچ نتیجه یی نرسیده است. در همین حال، این نشست پس از آن برگزار می شود که روابط افغانستان و پاکستان در ماه های اخیر نسبت به هر زمان دیگر به حد کافی رو به واخامت گراییده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





