google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
تظاهرات صاحبان اصلی آمریکا در واشنگتن افشای نسلکشی میلیونی بومیان + تصاویر
بومیان آمریکایی که همچنان به سیاست های تبعیض آمیز دولت مردان آمریکا و نقض مستمر حقوق خود معترض هستند، با برگزاری تظاهراتی خواستار پایان نقض حقوق بشر در این کشور شدند.به گزارش خبرگزاری انصار به نقل از خبرگزاری تسنیم در واشنگتن، هزاران نفر از بومیان آمریکا در اعتراض به بدعهدی دولت این کشور و نقض آشکار بیش از 400 قرارداد فیمابین در مسیر کنگره تا کاخ سفید تظاهرات کردند.
بر اساس این گزارش، به دعوت بومیان و سرخپوستان (استاندینگ راک) بیش از هفت هزار نفر برای حمایت از بومیان آمریکا از کنگره تا کاخ سفید تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.
معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته بود: (ما نفت را نمی توانیم بخوریم, زمین را حفاظت کنید, آب با ارزش است, ساخت خط لوله نفتی ممنوع, آب زندگی است), (ما در کنار کمپ استندینگ راک هستیم),( دولت دروغگو است),(به قرادادهای خود احترام بگذارید)، (به استقلال بومیان احترام بگذارید)،(تجاوز و تعرض شرکت ها به آب و زمین های ما را متوقف کنید),(آب زندگی است),
این تجمع در هوای سرد واشنگتن که با بارش برف و باران همراه بود، برگزار شد که طی آن معترضان خود را به کنگره و روبروی ساختمان اداره مهندسی ارتش رساندند که معمولا مجوز احداث لوله نفت را آنها صادر می کنند، اما تعهدات در قبال بومیان آمریکا را نقض کرده اند.
معترضان در ادامه این راهپیمایی خود را به روبروی کاخ سفید رساندند.
در ادامه این برنامه حضور نمایندگان قبایل سرخپوستان و بومیان از سراسر آمریکا حیرت آور بود که بعد از 150 سال اتحاد سرخ پوستان دوباره شکل عملی گرفته و برای پشتیبانی (استندینگ راک) خود را به پایتخت رساندند .
در ادامه، این تجمع به راهپیمایی معترضان تبدیل شدکه شعارهای مختلفی از جمله (به تعهدات خود احترام بگذارید) ,(زندگی وابسته به آب است) و (نفت نوشیدنی نیست) سر می دادند.
یکی از بومیان شرکت کننده در این تجمع اعتراض آمیز در پاسخ به خبرنگار تسنیم گفت: ما اینجا آمده ایم که بگوییم که طبیعت و کره زمین امانتی در دست ما برای نسل های آینده است، اما متاسفانه دولت آمریکا با زور سلطه خود را بر طبیعت و بر مردم ما تحمیل می کند.
وی افزود: امروز دولت ما در آمریکا به نماینده شرکت های چند ملیتی شده تبدیل شده که به آب به احترامی می کنند و آب را که مایه حیات است، آلوده می کنند و از طرفی زورگویی علیه ما بومیان که ملت اولیه آمریکا هستیم، به سنت 400 ساله خود تبدیل کرده است.
وی تاکید کرد: تا کنون بیش از 100 میلیون نفر از ما را قتل عام کرده اند، قانون مستثنی بودن آمریکا (american Exceptionalist ) خود یکی دیگر از خصوصیات خود خواه بودن آنها است.اشغال زمین های ما ,ناقض تمام تعهدات فیمابین از خصوصیات این زورگویان کاپیتالیسم آمریکا است.
در پایان این مراسم، بومیان بر اساس رسوم خود دست به دعا بردند.
برخی از معترضان برای نشان دادن خشم و نارضایتی خود به شیوه های جالبی متوسل می شدند از جمله این که خود را با زنجیر می بستند.
انتهای پیام
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





