google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
پاکستان از شرکت در مذاکرات پروژه تاپی منصرف شد
مقامات پاکستانی در مذاکرات مربوط به ساخت پروژه تاپی (خط لوله گاز ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند) شرکت نخواهد کرد. به گزارش انصار به نقل از فارس، مقامات پاکستانی در مذاکرات مربوط به ساخت پروژه تاپی (خط لوله گاز ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند) شرکت نخواهد کرد. بنا به گزارش خبرگزاری (ایتار تاس)، نماینده وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان اعلام کرد که به دلیل تشنج روابط میان پاکستان و هند، مذاکرات ساخت این خط لوله در آینده نزدیک انجام نخواهد شد. وی گفت: هرازگاهی پیش آمدن تنش در روابط پاکستان با هند یکی از دلایل اصلی بی تمایلی مقامات و فرماتندهی نظامی اسلام آباد نسبت به توسعه همکاری های انرژی با دهلی نو می باشد. این نماینده وزارت نفت نفت و منابع طبیعی پاکستان، تصریح کرد: اسلام آباد همیشه این مورد را در نظر دارد که در صورت بروز هر گونه بحران، جانب هند می تواند (شیر گاز) را بسته و از این طریق پاکستان را تحت فشارهای سیاسی و اقتصادی قرار دهد. بنابراین بعید است که پروژه های انرژی و از جمله خرید گاز طبیعی از هند و همچنین خط لوله تاپی نه تنها در آینده نزدیک بلکه در آینده دور هم بتواند جامه عمل پوشد. بر اساس براوردهای اولیه، هزینه این پروژه که هنوز مذاکرات مربوط به آن به پایان نرسیده است، 10 میلیارد دالر خواهد بود. قرار بود دور جدید مذاکرات مربوط به تاپی در 22- 23 آگوست سال جاری در دهلی نو برگذار شود. ولی به دلیل یچیده شدن روابط با هند و اختلافات مرزی در منطقه کشمیر، پاکستان از اعزام هئیت خود به این مذاکرات منصرف شد. نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





