google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
عبدالله: طالبان تا بهار آینده در هلمند سرکوب شوند
عبدالله عبدالله رییس اجراییه امروز برای بررسی وضعیت هلمند به شهر لشکرگاه سفر کرد و در آنجا به مسوولان امنیتی گفته است که تا بهار آینده طالبان در این ولایت سرکوب شوند.
در خبرنامه ریاست اجراییه که به رسانه ها رسیده گفته شده در این سفر وزیردفاع ملی و معین ارشد امنیتی وزارت داخله، رییس اجراییه را همراهی می کنند. عبدالله پس رسیدن به شهرلشکرگاه مورد استقبال مقام های محلی و نیروهای امنیتی قرار گرفته است. عبدالله به مسوولان امنیتی در این ولایت اطمینان داده که نیازمندهای شان به زودی تکمیل می شود و به آنها گفته است که پیش از بهار آینده باید طالبان از نزدیکی شهر لشکرگاه و ولسوالی های نزدیک آن سرکوب شوند. این درحالی است که شام روز گذشته رییس جمهورغنی نیز از طریق ویدیو کنفرانس با والی و مسوولان بلند پایه ی این ولایت گفتگو کرد و از نقش آنها در تامین امنیت و مقابله با تروریستان قدردانی نمود و به آنها گفت که یک هیات از کابل به آن ولایت سفر می کند. اخیرا طالبان تحرکات نظامی شان را در هلمند افزایش داده اند و نیز والی این ولایت گفته است که کشورهای همسایه در تقویت طالبان در این ولایت نقش دارند. در تابستان امسال طالبان از چند سو بالای شهر لشکر گاه مرکز این ولایت هجوم آورند و تا نزدیکی آن رسیدند اما نیروهای امنیتی توانستند طالبان را شکست دهند. کشت تریاک و قاجاق آن در هلمند باعث شدت جنگ و توجه طالبان شده است. گفته می شود طالبان از قاچاق تریاک در این ولایت سود می بردند و نیز قاجاق بران این مواد نیز در گسترش ناامنی در آن نقش دارند. هملند از ولایت های کشور است که به طور گستره در آن تریاک کشت می شود.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





