google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
«احتمال حضور هزاران نیروی آمریکایی در افغانستان تا چند دهه آینده»
یک گزارش تازه منتشر شده از احتمال حضور هزاران نیروی آمریکایی در افغانستان در چند دهه آینده خبر داد. پایگاه اینترنتی (آرتی) در گزارشی به با اشاره به اظهارات فرماندهان آمریکایی عنوان کرد، با وجود تصمیم واشنگتن برای عقب نشینی از افغانستان در اوایل سال 2017 میلادی، هزاران نیروی آمریکایی احتمالاً چند دهه دیگر در افغانستان باقی میمانند. به گزارش این پایگاه خبری، یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه با نشریه (واشنگتن پست) گفته است: (دریافته ام که نمی شود آنجا (افغانستان) را ترک کرد. نیروهای محلی به پشتیبانی هوایی و اطلاعاتی نیاز دارند و طی 3 یا 5 سال آمادگی پیدا نمی کنند. ما باید مدت طولانی آنجا (افغانستان) حضور داشته باشیم.) ژنرال ویلسون شافنر، معاون فرمانده ی کل نیروهای خارجی در افغانستان نیز در مصاحبه با این نشریه گفت: (چندین سال دیگر در افغانستان شاهد فضاهایی خواهیم بود که سازمان های افراطی تندرو بر آنها حکومت خواهند کرد.) ژنرال شافنر همچنین تأکید کرد، مدت زمان زیادی برای تربیت نیروهای کارآمد نیاز است. برخی از فرماندهان نیروهای آمریکایی نیز در گفتگو با این نشریه تأکید کردند، نیروهای خارجی در استان هلمند تلاش میکنند این منطقه را که در سال های 2011 و 2012 از دست طالبان خارج کردند، همچنان حفظ کنند. در این خصوص یکی دیگر از مقامات نظامی ارشد در کابل گفت: (هنوز هم انگیزه ادامه مبارزه در آنجا (استان هلمند) وجود دارد.) برخی دیگر از مقامات آمریکایی نیز در مصاحبه با (واشنگتن پست) مدعی شدند، نیروهای افغان در استان هلمند نیاز به رهبرانی کارآمد همراه با سلاح و مهمات برای مهار حملات طالبان دارند. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا پیشتر از تصمیم واشنگتن برای خروج بیشتر نیروهای آمریکایی از افغانستان از اوایل سال 2017 میلادی خبر داده بود.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





