|
عبدالله: مخالفان مسلح دولت توان فروپاشی نظام را ندارند
رئیس اجرائیه با بیان اینکه گروه های مخالف مسلح دولت توان فروپاشی نظام را ندارند و باید از فرصت پیش آمده صلح استفاده کنند گفت که حکومت طرفدار صلح پایدار است و برای رسیدن به صلح تلاش جدی خواهد کرد.
آقای عبدالله که امروز در نشست فراخوان سازمان ملل متحد برای کمک نزدیک به ۴۰۰ میلیون دالر به افغانستان سخن میگفت افزود که حکومت بخش بزرگی از توطئه ها و فعالیت های هراس افگنان را نابود ساخته است و در چند هفته گذشته شمار زیادی از جنگجویان داعش نیز در شرق افغانستان نابود شده اند.
درحالی که فصل نبرد در افغانستان به پایان رسیده است اما هنوز هم دیده می شود که هراس افگنان در گوشه گوشه این کشور با نیروهای دولتی درگیر نبرد هستند. با این وجود حکومت می گوید که تلاش های صلح راه را برای رسیدن به امنیت باز خواهد کرد.
درهمین حال مقام های حکومتی نشست های چهارجانبه صلح در اسلام آباد و کابل را پر دست آورد می دانند و می گویند که با هراس افگنانی که صلح نمی کنند مبارزه جدی خواهد شد.
عبدالله عبدالله ادامه داد: برای بهبود امنیت و تأمین امنیت شهروندان اقدام های نظامی صورت میگیرد. ما کارهای دیگری نیز انجام می دهیم و در بخش صلح ما خواهان صلح پایدار هستیم و گروه هایی که در جنگ هستند، باید بدانند که نمی توانند نظام را سقوط بدهند و باید از جنگ دست بکشند.
با این وجود گروه هایی هستند که نه از صلح سخن می زنند و نه هم برنامه ای برای کنار آمدن با حکومت افغانستان دارند. گروه داعش یکی از این گروه هاست که از سال گذشته میلادی تاکنون در بخش هایی از افغانستان سر بیرون آورده است.
رئیس اجرائیه ادامه داد: هراس افگنان یک یا دو انتحاری که در کشور می کنند ما چندین توطئه دیگر آنها را از قبل خنثی می سازیم و داعش در ننگرهار هم در طی هفته های گذشته ضربه های کشنده ای بر آنان وارد شده است که آنان نتوانند امنیت کشور ما را از بین ببرند.
با این وجود بیشتر نگاه ها در درون و بیرون از حکومت به همکاری پاکستان در فراهم سازی صلح در افغانستان دوخته شده است.
پیش از این رئیس جمهور نیز گفته بود که افغانستان برای رسیدن به صلح پایدار نخست باید با پاکستان صلح کند و این دو کشور مشکلات آشکار و پنهان شان را حل کنند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |