google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
نیوزلندیها خواستار قطع رابطه با عربستان شدند
صدها تن از مردم نیوزلند با برگزاری تظاهرات در اوکلند، پرجمعیت ترین شهر این کشور، قطع روابط با عربستان سعودی را از دولت ولینگتون خواستار شده اند. نزدیک 300 تن از نیوزلندی ها یکشنبه پس از راهپیمایی در خیابان (کویین)، مقابل کنسولگری عربستان تجمع و اعدام شیخ باقر النمر، روحانی برجسته این کشور عربی را محکوم کردند. عبدالمنعم ناصر، رئیس شورای اسلامی نیوزلند با اعلام اینکه شیخ نمر (مردی صلح جو) بود و از جانب تمام مردم محروم عربستان سخن گفت، افزود این تظاهرات برای آگاهی دادن به دیگران برگزار شده است.
تظاهرات کنندگان همچنین از جان کی، نخست وزیر نیوزلند خواستند روابط دیپلماتیک با عربستان سعودی را قطع کند.
عربستان شنبۀ گذشته از اعدام شیخ نمر و 46 تن دیگر به اتهام (تحریک ناآرامی ها و تضعیف امنیت) این کشور خبر داد. اقدام ریاض خشم و تظاهرات بسیاری از مردم جهان را به دنبال داشت.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





