|
باید به اصل استقلال قوای سه گانه ی دولت احترام گذاشته شود
محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور میگوید که به هیچ فرد یا گروهی اجازه داده نخواهد شد که قانون اساسی کشور را نقض کند. آقای غنی در پیامی به مناسبت هفته ی قانون اساسی گفت که جامعه ی مدنی، عالمان دینی و سران حکومتی تنها به تجلیل از هفته ی قانون اساسی اکتفا نکنند باید در راستای نهادینه شدن ارزش های این قانون کوشش کنند. آقای غنی اظهار داشت:ما پس از دست به گریبان بودن با سال ها جنگ تحمیل شده و درگیری های داخلی سرانجام توانستیم، صاحب این قانون اساسی شویم. رسیدن به چنین سند مشتركی كه طرف های سیاسی مختلف بر آن رضایت و اجماع داشته باشند، كار آسانی نبوده است. وی تصریح نمود: از این رو لازم است نقش و اهمیت این وثیقه ی مقدس را برای تامین وفاق ملی از یاد نبریم و بر ارزش آن همیشه واقف باشیم. او با بیان این مطلب که مردم باید از مزایا و ارزش های قانون اساسی کشور با خبر باشند بیان داشت که باید به اصل تفکیک قوای سه گانه ی دولت احترام گذاشته شود. آقای غنی گفت:خوشبختانه قانون اساسی ما از نظر مراعات حقوق مردم در سطح بهترین قوانین اساسی دنیا قرار دارد و این دلیل دیگری است كه ما باید از قانون اساسی خود با افتخار و سربلندی تجلیل كنیم و به جایگاه بلند این وثیقه ی ملی آگاه باشیم. وی افزود: لازم است تا جامعه مدنی افغانستان، رسانه ها، علمای دینی و مراكز علمی تنها به تجلیل سالروز تصویب آن بسنده نكنند، بلكه در مناسبت ها و فرصت های گوناگون ارزش این وثیقه ی ملی را واضح بسازند و جامعه را از حقوق و وجایب آن با خبر كنند. این گفته ها در حالی مطرح میشود که به تازگی مسئولان نهادهای انتخاباتی افغانستان فرمان های حکومت درراستای آوردن اصلاحات انتخاباتی را خلاف قانون خوانده و از حکومت خواسته اند تا پایبند قانون اساسی و سایر قوانین نافذه کشور باشند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |