google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
کره شمالی از آزمایش موفق بمب هیدروژنی خبر داد
کره شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده است. پیونگ یانگ در بیانیه ای تعجب آور اعلام کرد که یک آزمایش هسته ای موفقیت آمیز داشته است. تلویزیون رسمی این کشور با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اولین بمب هیدروژنی این کشور به طور موفقیت آمیز در ساعت 10 صبح 16 ژانویه 2016 براساس برنامه های استراتژیک حزب کارگر با موفقیت آزمایش شد.
بمب هیدروژنی یا بمب دما هسته ای به دنبال یک انفجار قوی انفجار دومی را موجب میشود که باعث جوش خوردن هسته ای هیدروژن و آزاد کردن انرژی بسیار زیاد است.
این اعلام توسط کره شمالی دو روز قبل از تولد کیم جونگ اون، رهبر این کشور و چهار سال پس از جانشینی او به جای پدرش صورت گرفته است. وب سایت مرکز لرزه نگاری چین اعلام کرده که فعالیت های لرزه نگاری حاکی از یک انفجار مشکوک می باشد. دولت ژاپن نیز گفته است که به احتمال زیاد ثبت این لرزش ها مربوط به یک آزمایش هسته ای است. مرکز ژئوفیزیک آمریکا گفته است که مرکز این زمین لرزه که در ساعت 10 صبح به وقت پیونگ یانگ رخ داد در شمال شرق این کشور و حدود 50 کیلومتری شمال غرب شهر کیجو درست در محلی که آزمایشات هسته ای پیونگ یانگ صورت می گیرد قرار داشته است. در سئول کاخ ریاست جمهوری این کشور نشست اضطراری شورای امنیت ملی را خواستار شد. شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز این آزمایش را یک تهدید امنیتی برای دولتش خواند. نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





