google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
پارلمان افغانستان: «اشرفغنی» دست نشانده آمریکاست
اعضای پارلمان افغانستان در نشست علنی صبح امروز این مجلس با انتقاد شدید از دولت کابل بخاطر سقوط ولایت کندز و عدم اقدام به موقع نهادهای امنیتی برای آزادسازی این ولایت گفتند که رئیس جمهور حکومت وحدت ملی دست نشانده و نماینده آمریکا است.لحظاتی قبل نمایندگان مردم در پارلمان افغانستان با ابراز ناراحتی بخاطر سقوط ولایت کندز اعلام کردند: (محمد اشرف غنی) رئیس جمهور حکومت وحدت ملی دست نشانده و نماینده آمریکا است، نه حافظ منافع مردم افغانستان. نماینده مردم کندز گفت: مقامات کابل مدعی هستند که برای آزادسازی ولایت کندز نیروهای نظامی و امنیتی را به این ولایت اعزام کرده اند، اما این گفته کاملا دروغ بوده و حتی یک نفر هم به این منطقه اعزام نشده است.
وی گفت: تنها مکانی که در حال حاضر تعدادی از نیروهای امنیتی در ولایت کندز در آن مستقر هستند و تاکنون توانسته اند مقاومت کنند، فرودگاه کندز می باشد. این عضو پارلمان افغانستان بخاطر وضعیت موجود در ولایت کندز خواهان به محاکمه کشیده شدن (معصوم استانکزی) سرپرست وزارت دفاع کشور شد. نماینده مردم کندز افزود: اختیار حکومت افغانستان در دستان خارجی هاست و خود هیچ اختیاری ندارد و همچنین افرادی که در خارج از افغانستان زندگی می کنند نیز نباید دیگر به عنوان نماینده و حاکم مردم در دولت و ولایت های کشور حاضر شوند. (گل مجاهد) نماینده مردم کابل در پارلمان افغانستان گفت: (محمد اشرف غنی) نماینده آمریکا در افغانستان است و در این کشور صلاحیت حکومت را ندارد. وی گفت: باید مجاهدین و مردم افغانستان برای آزادی این کشور و ایجاد ثبات وارد عمل شوند و براساس ماده 69 قانون اساسی اشرف غنی از صلاحیت خود خلع شود. مجاهد تأکید کرد: چرا (مراد علی مراد) فرمانده نیروهای زمینی ارتش افغانستان پس از اینکه پیشرویهای خوبی در سرکوب مخالفان مسلح حکومت داشت و در حال گسترش امنیت در مناطق مختلف بود توسط اشرف غنی از ادامه کارش باز ماند و به کابل فرا خوانده شد. نماینده مردم کابل اظهار داشت: نمایندگان ولایت کندز چند ماه پیش از سقوط احتمالی ولایت کندز بخاطر برخی بی کفایتی ها و اقدامات مقامات محلی این ولایت خبر داده بودند. وی افزود: سقوط ولایت کندز در حالی صورت می گیرد که سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (I.S.I) در تلاش برای نفوذ و گسترش گروه تروریستی داعش در افغانستان است. (کرام الدین رضازاده) دیگر عضور پارلمان افغانستان گفت: مسئولین وزارت دفاع و وزارت داخله هیچ پیگیری در مورد حادثه کندز انجام نداده اند و با وجودی که چند روز است از سقوط این ولایت می گذرد هیچ اقدامی برای دفع این فاجعه صورت نگرفته و این جفا بر مردم افغانستان است. وی افزود: باید از طریق صلاحیت های قانونی افراد دیگری برای مدیریت نهادهای امنیتی افغانستان انتخاب شود. (محمد اقبال صافی) یکی از اعضای دیگر مجلس نیز اذعان داشت: کنفرانس روز گذشته محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان شرم آور بود، زیرا گفت که کندز تحت کنترل دولت قرار دارد که این گفته وی بی پایه و اساس است. صافی تأکید کرد: چگونه رئیس جمهور افغانستان می گوید که کندز در امنیت به سر می برد در حالی که جان، مال و ناموس مردم این ولایت به تاراج رفته و بر همین اساس اشرفغنی دیگر حق حکومت بر این کشور را ندارد. انتهای پیام
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





