google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
جنرال دوستم از حمله طالبان جان سالم به در بُرد
جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری کشور که رهبری جنگ در ولایات شمالی را به عهده دارد امروز از یک سوقصد جان سالم به در برده است. منابع نزدیک به ژنرال عبدالرشید دوستم، گفته اند که دیروز (جمعه) حمله سنگینی به کاروان موترهای آقای دوستم صورت گرفت؛ اما با مقاومت شدید نظامیان کشور این حمله رفع شد. گفته میشود که این حمله در مربوطات ولایت فاریاب صورت گفته است. گزارش ها حاکی است که در این حمله به معاون اول ریاست جمهوری افغانستان و همراهانش آسیبی نرسیده است. رسانه های محلی از ولایت بلخ گزارش داده اند که در این حمله هشت طالب مسلح کشته و 13 تن از آنان بازداشت شدند. پیشتر خبرگزاری رویترز هم به نقل از سخنگوی آقای دوستم از وقوع این حادثه خبر داده بود. تا کنون هیچ گروهی مسئولیت حمله به کاروان معاون اول ریاست جمهوری افغانستان را بر عهده نگرفته است اما عنایت الله بابر فرهمند، عضو مجلس نمایندگان افغانستان و از نزدیکان جنرال دوستم گفت که مهاجمان از طالبان محلی بودند. جنرال دوستم از حدود یک ماه پیش به ولایت های شمالی افغانستان رفته و عملیات نیروهای ارتش این کشور علیه شورشیان مخالفان را فرماندهی می کند. ولایت های شمالی افغانستان از جمله تخار، قندوز و بغلان در ماه های اخیر به شدت ناامن شده و مخالفان مسلح دولت در روستاهای این ولایات با نیروهای امنیتی درگیری های خونینی داشته اند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





