google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
لاوروف: حاضریم در مورد مسئله ایران با امریکا همکاری کنیم
«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه، در گفتگویی با شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: «اروپاییها و غربیها با اقدامات خصمانه خود تلاش کردند فروپاشی برجام را به گردن ایران بیندازند اگرچه ایران هرگز این سند را نقض نکرد.»
به گزارش انصارپرس، وزیر خارجه روسیه در ادامه خاطر نشان کرد: «ایالات متحده در سال 2018 اعلام کرد که دیگر به این تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد پایبند نیست. در حال حاضر، کل نظم جهانی درباره ایران به شدت در معرض آزمایش قرار گرفته است و درباره برجام باید گفت که این توافق توسط ایالات متحده به سطل زباله انداخته شد. سپس غرب بهخصوص اروپاییها از امریکا تبعیت و ایران را متهم کردند.» وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه کشورش در مورد مسئله ایران با دولت امریکا در تماس است، گفت: «ما با جمهوری اسلامی ایران همکاری میکنیم. ما کانالهایی برای ارتباط با دولت امریکا داریم. اروپا نمیخواهد با ما ارتباط برقرار کند. همه آنها دچار توهم خودبزرگبینی هستند. این انتخاب آنهاست. ما چیز زیادی برای گفتگو با رهبران اروپایی از این نوع نداریم اما ما رویکردهای خود را در مورد چگونگی عادیسازی اوضاع کنونی پیرامون جمهوری اسلامی ایران به آمریکاییها ارائه میدهیم.» سرگئی لاوروف در رابطه با تجاوز رژیم صهیونیستی با همکاری امریکا به ایران اظهار کرد: «ما این حملات را که هیچ مشروعیتی نداشت، محکوم کردیم و تاکنون هم هیچ مدرک محکمی مبنی بر اینکه ایران تخلف کرده، ارائه نشده است نه از سوی آژانس بینالمللی انرژی اتمی و نه اسرائیلیها یا امریکاییها.» وی افزود: «ما حاضریم به عبور ایران از این بحران چه در روابط با آژانس و چه در رابطه با غرب، حمایت کنیم. ما موضع شما را درک میکنیم. ولادیمیر پوتین، رئیسجمهور پوتین بارها به مسعود پزشکیان، رئیسجمهور ایران و نمایندگان ایشان گفتهاند که ما موضعی را اتخاذ خواهیم کرد که رهبری جمهوری اسلامی ایران برای خود و در جهت منافع مردم ایران انتخاب میکند.» لاوروف در ادامه گفت: «من معتقدم که این یک ننگ برای دیپلوماسی اروپا بود که آنها با فریبکاری تصمیم به بازگرداندن تحریمها علیه ایران گرفتند و سه کشور اروپایی (بریتانیا، فرانسه و آلمان) با حقه، اعمال مجدد تحریمها علیه ایران را دنبال کردند.» او درباره برنامه هستهای صلحآمیز ایران تاکید کرد: «از حقوق بیقیدوشرط ایران برای دسترسی به انرژی صلحآمیز هستهای دفاع میکنیم. علاوه بر این، نیروگاه اتمی بوشهر بهعنوان یک پروژه مهم درحال ساخت است و روسای جمهور روسیه و ایران برای توسعه همهجانبه روابط عزم جدی دارند.»
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





