google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
سازمان ملل: در 4 ماه نخست 2015، 1000 غیرنظامی افغان کشته شدند
یک مقام ارشد سازمان ملل می گوید در چهار ماه نخست سال 2015، در نتیجه عملیات خشونت آمیز طالبان، حدود 1000 غیرنظامی در افغانستان کشته و نزدیک به 2000 نفر دیگر مجروح شدند.
بودن، یکشنبه در سخنانی در دومین کنفرانس رسانه های آزاد و جامعه مدنی در کابل، پایتخت افغانستان، از این که تداوم خشونت در این کشور هزاران غیرنظامی را به کام مرگ کشانده و خانواده های بسیاری را ناچار به ترک خانه هایشان و پناهندگی در کشورهای همسایه کرده است، ابراز نگرانی شدید کرد.
بودن همچنین اظهار داشت تعداد مجروحانی که در بخش اورژانس بیمارستان کابل مشاهده کرده نشان دهنده تاثیر ویرانگر بحران این کشور است. نماینده معاون ویژه سازمان ملل در افغانستان گفت: (پزشکان به من گفتند تعداد مجروحان غیرنظامیِ امسال نسبت به مدت مشابهِ پارسال 50 درصد افزایش یافته است.) هم زمان با آغاز عملیات موسوم به تهاجم بهاره طالبان در افغانستان، خشونت در این کشور شدت یافته است. امریکا و هم پیمانش سال 2001 به بهانه طرح موسوم به مبارزه با ترور به افغانستان حمله کردند، اما با وجود هزاران تن از نیروهای خارجی در این کشور ناامنی همچنان در سراسر افغانستان وجود دارد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





