google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
ساکنان غزه: «سرزمینخود را ترک نمیکنیم»
ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز عملیات زمینی «ارابههای گدعون۲» دستور تخلیه شهر غزه را صادر کرده و از ساکنان خواسته است به سمت جنوب باریکه غزه، منطقه المواصی در خان یونس، منتقل شوند. ارتش اسرائیل مدعی شده که این منطقه «انسانی» است و زیرساختهایی مانند بیمارستانهای میدانی، آب، غذا، خیمه و دوا برای ساکنان فراهم شده است. با این حال، مردم غزه تأکید میکنند که در سرزمین خود باقی خواهند ماند و از ترک خانههای شان امتناع میکنند. به گزارش انصار، این دستور در حالی صادر شد که روز جمعه، برج مشتهی در غرب شهر غزه که پیشتر بر اثر حملات هوایی آسیب دیده بود، ویران شد؛ اقدامی که آغاز مرحله اول اشغال نوار غزه محسوب میشود. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین تخریب گسترده ساختمانهای مسکونی در شمال و غرب شهر را ادامه داده است. منابع صحی گزارش دادهاند که تاکنون ۵۱ فلسطینی از سپیدهدم جمعه در مناطق مختلف غزه شهید و دهها غیرنظامی دیگر زخمی شدهاند. بیمارستانها و مجتمعهای صحی مانند الشفا نیز از شهادت چند کودک خبر دادهاند. این تحولات، همزمان با تخریب زیرساختها و حملات گسترده، بحران انسانی در غزه را به سطحی بسیار شدید رسانده و نگرانیهای بینالمللی را افزایش داده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





