google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
رابطه با ایران را به خاطر مسائل جزئی خدشهدار نمیکنیم
وزیر انرژی و آب حکومت طالبان در گفتگویی با الجزیره تأکید کرد که کابل هرگز نمیخواهد روابط خود با همسایگان، بهویژه ایران، بهخاطر موضوعاتی جزئی خدشهدار شود. به گزارش انصار، «عبداللطیف منصور» وزیر انرژی و آب حکومت طالبان اظهار داشت: «افغانستان یک توافقنامه با ایران درباره رودخانه هیرمند دارد و زمانی که آب کافی در دسترس باشد، ایران سهم خود را طبق همین توافق دریافت میکند. امسال نیز چنین شد.» وی با اشاره به خشکسالیهای گسترده در افغانستان افزود: «نمیتوان از کشوری که خود با بحران کمآبی روبهروست انتظار داشت فراتر از توانش آب برساند. در شرایط خشکسالی حتی مردم نیمروز و هلمند که در مسیر رودخانه زندگی میکنند، با کمبود شدید آب دست و پنجه نرم میکنند.» منصور تأکید کرد: «کابل به دنبال تنش با تهران نیست. دولت افغانستان هیچگاه نمیخواهد روابطش با همسایگان، بهویژه کشورهای اسلامی، به خاطر چنین مسائل کوچکی آسیب ببیند. ما تلاش کردهایم با توضیح شرایط، سوءتفاهمها را رفع کنیم.» وزیر انرژی و آب حکومت طالبان افزود که هیئت ایرانی در سفر به منطقه با چشم خود خشکی زمینها و کوچ اجباری مردم را مشاهده کرده است. وی همچنین درباره پروژههای سدسازی افغانستان گفت که تاکنون بیش از 400 سد کوچک ساخته شده و سدهای بزرگی مانند کمالخان و شاهوعروس تکمیل شدهاند. این طرحها همگی از بودجه ملی تأمین شده و هیچ کشوری از جمله چین یا ترکیه در آن نقشی نداشته است. منصور خاطرنشان کرد: «هدف ما نه تنها تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی مردم است، بلکه گسترش تولید برق آبی نیز در دستور کار حکومت قرار دارد و پیشبینی میکنیم تا سال 2032 افغانستان به ظرفیت تولید 10 هزار مگاوات برق برسد.»
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





