google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
پاکستان خواستار بازپسگیری سلاحهای باقیمانده امریکا از طالبان شد
پاکستان از امریکا خواسته تلاش کند تا مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی را که پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در سال ۲۰۲۱ جا مانده، بازیابی کند. به گزارش انصار، احمد شریف چودری، سخنگوی ارتش پاکستان، در این باره گفته است امریکا باید این سلاحها را از بازار سیاه افغانستان خریداری کند تا از افتادن آنها به دست شورشیان در افغانستان و پاکستان جلوگیری شود. مجله اکونومیست گزارش داده که پاکستان همچنین درخواست دارد امریکا اطلاعات بیشتری در اختیارش قرار دهد و تأمین سلاح برای نیروهای این کشور را از سر بگیرد تا در مبارزه با شورشیان استفاده شود. منابع امریکایی ممکن است برای ارائه تجهیزاتی مانند نفربرهای زرهی مقاوم در برابر ماین و دوربینهای دید در شب آمادگی داشته باشند، اما تأمین آنها با مخالفت شدید دولت هند روبرو خواهد شد. یکی دیگر از درخواستهای پاکستان، پذیرفته شدن ادعاهای این کشور درباره حمایت هند از تحریک طالبان پاکستان و جداییطلبان بلوچ توسط امریکا و دیگر دولتهای غربی است. مقامات پاکستانی اخیراً شواهد جدیدی به کشورهای خارجی ارائه کرده و خواستار فشار بر هند برای توقف این فعالیتها شدهاند. با این حال، پاکستان همکاری خود علیه گروه داعش شاخه خراسان (ISKP) را متوقف نکرده است. اکونومیست نوشته است که داعش شاخه خراسان، تنها نگرانی غرب نیست؛ روسیه و چین نیز آن را تهدیدی جدی میدانند. با این حال، برخی در غرب معتقدند پاکستان اهمیت برخی رهبران داعش را بیش از حد بزرگنمایی میکند، در حالی که برخی مقامات پاکستانی معتقدند این گروه بهطور مخفیانه توسط امریکا حمایت میشود تا علیه روسیه و ایران و منافع چین در پاکستان و افغانستان فعالیت کند. با وجود افزایش همکاری امنیتی بین امریکا و پاکستان، یک عامل ثابت در این رابطه وجود دارد: بیاعتمادی متقابل.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





