google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
افزایش مبادلات تجاری میان افغانستان و چین
وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان اعلام کرد مبادلات تجاری میان کابل و پکن در هفت ماه گذشته به ۵۴۱ میلیون دالر افزایش یافته است. به گزارش انصار، «عبدالسلام جواد» سخنگوی وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان اعلام کرد مبادلات تجاری میان دو کشور همسایه افغانستان و چین در هفت ماه نخست سال جاری میلادی به 541 میلیون دالر افزایش داشته است. سخنگوی وزارت صنعت و تجارت، اظهار داشت از مجموع 541 میلیون دالر مبادلات تجاری، 14 میلیون دالر صادرات و 527 میلیون دالر واردات بوده است. اقلام عمده صادراتی افغانستان به چین شامل جلغوزه سیاه، زردآلوی خشک، و سنگهای قیمتی و نیمهقیمتی بوده، همچنین واردات از چین بیشتر شامل منسوجات، پنلهای خورشیدی، لوازم الکترونیکی و انواع تلفن همراه است. چندی قبل، «ژائو شنگ» سفیر چین در دیدار با «عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست وزیر حکومت طالبان با اشاره به روابط حسنه و رونق تجارت و سرمایهگذاری میان دو کشور گفته بود سفارت چین طی یک سال اخیر، بیشترین ویزا را برای تاجران و شهروندان افغانستان صادر کرده که این خود نمایانگر توسعه و استحکام روابط دو جانبه است. کارشناسان اقتصادی افغانستان بر این باورند که توسعه روابط تجاری میان افغانستان و چین میتواند گشایشی برای رونق اقتصادی این کشور در منطقه باشد. چین از لحاظ سیاسی، نظامی و اقتصادی یکی از کشورهای قدرتمند است و افغانستان باید با دیدگاهی نو به توسعه روابط اقتصادی با این کشور بپردازد. چین، پس از بازگشت طالبان به یکی از شرکای مهم اقتصادی افغانستان تبدیل شده است، پیش از این در اقدامی برای توسعه روابط تجاری، ترانزیتی و کشاورزی، تعرفههای گمرکی برخی از کالاهای این کشور را لغو کرد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





