google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
نگرانی «امسو» از اخراج اجباری خبرنگاران افغان از کشورهای همسایه
سازمان حمایت از رسانههای افغانستان (امسو) کارزاری را برای جلوگیری از اخراج روزنامهنگاران افغان از ایران و پاکستان راهاندازی کرده و از کاربران شبکههای اجتماعی خواسته است تا با هشتگهای مشخص، از این تلاش حمایت کنند. به گزارش انصار، سازمان حمایت از رسانههای افغانستان روز گذشته کارزاری را با هدف جلوگیری از اخراج روزنامهنگاران افغان از کشورهای همسایه راهاندازی کرده است. این نهاد حامی رسانهها از کاربران شبکههای اجتماعی خواسته است تا با استفاده از هشتگهایی چون #نه_به_اخراج_خبرنگاران و #خبرنگار_بودن_جرم_نیست، صدای خود را در حمایت از خبرنگاران افغان بلند کنند. امسو تأکید کرده است که این کارزار بر سه پیام کلیدی تمرکز دارد: «نه به اخراج خبرنگاران»، «تسریع در روند انتقال خبرنگاران به کشورهای امن» و «خبرنگار بودن جرم نیست.» بر اساس اعلام این سازمان، وضعیت خبرنگاران افغان که پس از تحولات اخیر از کشور فرار کردهاند، در کشورهای همسایه بهویژه پاکستان نگرانکننده است. این نهاد میگوید شماری از روزنامهنگاران به دلیل نداشتن مدارک اقامتی معتبر یا پرونده پناهندگی در معرض خطر بازداشت و اخراج قرار دارند. امسو در ادامه از کشورهای پناهندهپذیر و نهادهای بینالمللی خواسته است تا روند انتقال خبرنگاران آسیبپذیر افغان به کشورهای امن را تسریع بخشند. قابل ذکر است که این سازمان روز گذشته نیز در یک نشست آنلاین با حضور نمایندگان رسانهها و نهادهای مدافع آزادی بیان، نگرانیهای جدی در مورد اخراج اجباری خبرنگاران افغان از پاکستان ابراز کرده بود.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





