google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
شفت علی خان: هیچ کشوری به اندازه ما در ثبات افغانستان منافع ندارد
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، در واکنش به اظهارات تند وزیر انرژی و آب حکومت طالبان درباره نفوذ اسلامآباد، این اتهامات را رد کرده و تأکید کرد که پاکستان بیشترین منافع را در ثبات افغانستان دارد. به گزارش انصار، «شفت علی خان» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان به خبرنگاران گفت که اظهارات «عبدالطیف منصور» وزیر انرژی و آب طالبان را که پاکستان را به تضعیف حکومت مرکزی افغانستان متهم کرده بود، «خلاف عقل سلیم، تاریخ و واقعیتها» میداند. عبدالطیف منصور پیشتر در گفتگو با رسانه شمشاد اظهار داشت که پاکستان هیچگاه خواستار حکومت مرکزی قوی و مستقل در افغانستان نبوده و برای اسلامآباد فرقی ندارد که حکومت تحت رهبری طالبان، مجاهدین یا هر گروه دیگری باشد. وی گفته بود که اسلامآباد از استقلال و خودکفایی افغانستان بیم دارد و با دامن زدن به بحرانهای داخلی، اهداف اقتصادی و سیاسی خود را دنبال میکند. در پاسخ، شفت علی خان تأکید کرد: «هیچ کشوری به اندازه پاکستان در ثبات افغانستان منافع ندارد.» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان همچنین تصریح کرد که این اظهارات را با حکومت طالبان مطرح خواهد کرد. این تنشها در حالی ادامه دارد که روابط میان اسلامآباد و طالبان در سالهای اخیر با چالشهای متعددی روبرو بوده است. پاکستان، حکومت کنونی کابل را به حمایت از تحریک طالبان پاکستان (تیتیپی) متهم کرده، اما طالبان این اتهامات را رد و تأکید کرده است که اجازه نمیدهند خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده شود.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





