google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
تلاش افغانستان برای تقویت همکاری و حضور فعال در سازمان اکو
سرپرست سفارت حکومت طالبان در تهران در دیداری با معاون دبیرکل سازمان همکاریهای اقتصادی اکو، خواستار تقویت جایگاه افغانستان در این سازمان و همچنین حضور نمایندهای از این کشور در نشستهای آینده شد. به گزارش انصار، سفارت حکومت طالبان در تهران اعلام کرد «فضل محمد حقانی» سرپرست سفارت حکومت طالبان در تهران در دیدار با «جاندوس حسناف» معاون دبیرکل سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو) خواستار تقویت جایگاه افغانستان در این سازمان و همچنین حضور نمایندهای از افغانستان در نشستهای آینده شد. حقانی در این دیدار با اشاره به فرصتهای تجاری، اقتصادی و ترانزیتی افغانستان، بر تقویت جایگاه این کشور در سازمان همکاریهای اقتصادی و حضور نماینده افغانستان در نشستهای آینده تاکید کرد. همچنین هر دو طرف بر تقویت همکاریهای تجاری بین افغانستان و کشورهای عضو سازمان تأکید کردند. درماه گذشته هیئت اعزامی طالبان در نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) برای نخستین بار پس از چهار سال در سطح عالی شرکت کرد. «شوکت میرضیایف»، رئیسجمهور ازبکستان با استقبال از این حضور، اظهار داشت: «ما افغانستانِ همسایه را بخشی جداییناپذیر از منطقه سازمان اکو میدانیم و از آن بهعنوان بازیگری مهم در فرآیندهای اقتصادی و ارتباطات منطقهای حمایت همهجانبه میکنیم.» وی خواستار افزایش همکاریهای اقتصادی و زیرساختی میان اعضای اکو و افغانستان شد. اقدام اخیر روسیه نیز در بهرسمیتشناسی حکومت طالبان، موجی از واکنشهای منطقهای و بینالمللی را در پی داشت. چین نیز با استقبال از این تصمیم، از افزایش تعاملات جهانی با افغانستان حمایت کرد. اکنون نشانههایی از همراهی تدریجی برخی کشورهای آسیای مرکزی از جمله ازبکستان محسوس است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





