google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
دستور تخلیه شهرک پولیس کابل از سوی طالبان
منابع محلی میگویند که طالبان به ساکنان ۲۵۰ خانه در شهرک پولیس کابل دستور تخلیه دادهاند و گفتهاند که اسناد مالکیت آنها نامعتبر است. به گزارش انصار، منابع محلی در کابل میگویند که اداره طالبان به دهها خانواده ساکن در شهرک پولیس هشدار داده است که باید خانههای خود را ترک کنند. این اقدام طالبان واکنشهای گسترده ساکنان محل را بهدنبال داشته و نگرانیهایی جدی از بیسرپناهی و بیعدالتی بهوجود آورده است. به گفته منابع، طالبان مدعی شدهاند که اسناد مالکیت حدود ۲۵۰ خانه در این شهرک «نامعتبر» است و ساکنان باید منطقه را تخلیه کنند. منابع میگویند که طالبان تهدید کردهاند در صورت عدم تخلیه، خانهها را ضبط خواهند کرد. برخی ساکنان این شهرک به رسانهها گفتهاند که از یک ماه گذشته مأموران طالبان بهصورت منظم خانهها را بازرسی میکنند و حتی کمیتهای ویژه برای بررسی وضعیت ساکنان تشکیل دادهاند. یکی از باشندگان این شهرک در گفتگو با رسانه گفته است که توجیههای طالبان برای اخراج مردم غیرمنطقی و تبعیضآمیز است: «به یکی از ساکنان گفتهاند که چون جوان هستی، حق زندگی در این خانه را نداری.» اداره طالبان تاکنون در مورد این اقدام بهگونه رسمی ابراز نظر نکرده است. اقدام طالبان در حالی صورت میگیرد که شهرک پولیس از جمله مناطق مسکونیای است که عمدتاً در دوره جمهوریت به کارمندان امنیتی پیشین اختصاص یافته بود. حالا بسیاری از خانوادهها در معرض تهدید بیسرپناهی قرار دارند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





