google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
مجاهد: سازمان ملل تحت تأثیر غرب است و استقلال ندارد
سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به مخالفت سازمان ملل با واگذاری کرسی افغانستان به آنها، این نهاد بینالمللی را متهم به جانبداری از کشورهای غربی کرد و گفت که سازمان ملل دیگر استقلال و تاثیر گذشته را ندارد. به گزارش انصار، «ذبیحالله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در مصاحبهای با یک رادیوی محلی، به شدت از سازمان ملل انتقاد کرد و اظهار داشت که این سازمان «تحت نفوذ کشورهای غربی» عمل میکند و استقلال لازم برای تصمیمگیری بیطرفانه را ندارد. مجاهد با اشاره به وضعیت کرسی افغانستان در سازمان ملل گفت: «اگر این سازمان مستقل میبود، کرسی افغانستان نباید در اختیار فردی قرار میگرفت که نماینده هیچکس نیست.» وی مدعی شد که نماینده فعلی نه تنها مشروعیت مردمی ندارد، بلکه مواضعی ضد امنیت و ثبات افغانستان اتخاذ کرده است. به گفته مجاهد، کرسی افغانستان حق کسانی است که در کشور حاکمیت واقعی دارند. سخنگوی حکومت طالبان همچنین مخالفت سازمان ملل با واگذاری این کرسی به حکومت کنونی افغانستان را «مایه شرم» خواند و افزود: «ما تمام تلاش خود را کردهایم، اما سازمان ملل تحت فشار کشورهای دیگر عمل میکند.» در حال حاضر، «نصیر احمد فایق» دیپلومات دولت پیشین افغانستان، بهعنوان سرپرست نمایندگی این کشور در سازمان ملل فعالیت میکند. او در نشستهای مختلف این سازمان، بهویژه شورای امنیت، به طرح نگرانیهای جدی درباره وضعیت حقوق بشر، بازداشتهای خودسرانه زنان و فعالیت گروههای تروریستی در افغانستان میپردازد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





